Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik en kun je vinden via de link onder deze opsomming uit de index van Helmut. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 572 weergaven
  2. Started by Ben,

Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] De datum heb ik gebaseerd op de datum van uitzending van Lindisfarne – Juke Box Gypsy in ToTP. In de folder, waar je komt via de link hierboven, staan ook nog twee korte opnamen van Caroline waarover ik verder geen info heb. Deze hebben de volgende naam: KS-CC-037 A Caroline 01 KS-CC-037 A Caroline 02 Aanvullingen en correcties zijn van harte welkom.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 809 weergaven
  3. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 462 weergaven
  4. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 650 weergaven
  5. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 770 weergaven
  6. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

7. Started by Jan-Fre,

Lang geleden opgenomen op cassette en door Vincent gedigitaliseerd: [verborgen inhoud] Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 724 weergaven
  8. 1979 zag de terugkeer van de Nederlandse Radio Caroline, de eerste maanden vanaf April 1979 werd er een prima service gebracht waar ik graag naar luisterde. Ontvangst hier in Geldrop was met de Caroline 10kW zender best goed en als ze de 50kW gebruikten, die eigenlijk nog maar het halve vermogen gaf, dan had ik een perfecte ontvangst. In die tijd had je veel minder last van de "man-made-interference" waar we nu op AM mee te maken hebben. Op de Pirate Radio Hall of Fame staan momenteel leuke foto's van de Mi Amigo uit 1979 en dan zie je goed in wat voor een erbarmelijke staat het schip verkeerde, toch, en ik moet de hand in eigen boezen steken , wilden we daar als "…

9. Toen dit werd uitgezonden op 3 Maart 1980 had nog niemand het vermoeden dat het schip 17 dagen later op de bodem van de Noordzee zou liggen.... Ook deze opname heb ik van de downloadclub en omdat het vandaag 43 jaar geleden is toen het werd uitgezonden bied ik het nog een keer aan. Live, Tom Hardy, op 3 Maart 1980 van 20 tot 22 uur (in 2 delen) en 22-23 uur de Countdown met Mike Stevens. Zelf luister ik nog vaak naar opnames van Caroline uit 1980, geeft me een goed gevoel.... ik kreeg op 31 December 1979 de sleutels van mijn eerste flatje waar ik toen met mijn toenmalige echtgenote ging wonen.. uiteraard stond bij het schilderen, texen, behangen en wat al ni…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 901 weergaven
  10. Vanmiddag weer een paar CD-R plaatjes met mp3 opnamen van de downloadclub in 2003 aan het overzetten en daarbij luisterde ik naar een leuk uur van Caroline DJ Tom Hardy, helaas vorig jaar op 26 Februari overleden. Graag wil ik dit uurtje met jullie delen.... (dank aan de downloadclub) Radio Caroline - 3 Mei 1979 - 1700-1800 (althans volgens Harm Koenders) - Tom Hardy [verborgen inhoud] Enjoy Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 887 weergaven
  11. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud] Met dank aan Jempi Laevaert (die heel veel Caroline Top 50's heeft gedocumenteerd) en Mary en Chris Payne, die deze hebben geplaatst op hun website, kon ik deze dateren : [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 236 weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

Vandaag precies 30 jaar geleden op Radio Caroline. [verborgen inhoud] Geen idee wie de dj is. Groet, Jan-Fré

• 1 antwoord
    • 862 weergaven
  13. Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 907 weergaven
  14. Started by Ben,

Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 707 weergaven
  15. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 527 weergaven
  16. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Je hoort tot ongeveer 7 voor middernacht Pete Hayes en Pete hoor je ook na 3:00. Tussen 11:53 en 03:00 hoor je Tony Allan. Het is een middengolf opname met in het begin prachtige fading, later verdwijnt de fading. Ik heb de opname niet in uren geknipt omdat me dat niet zo zinvol leek voor deze opname. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 922 weergaven
  17. Deze opnamen komen van een R2R tape uit de collectie van Eugèn Bruggeman. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: Radio Caroline 31-12-1974 19:00-20:00 CET Simon Barrett Radio Caroline 31-12-1974 20:00-21:00 CET Simon Barrett Radio Caroline 31-12-1974 21:00-22:00 CET Simon Barrett Radio Caroline 31-12-1974 22:00-23:00 CET Tony Allan Radio Caroline 31-12-1974 23:00-24:00 CET Tony Allan Radio Caroline 01-01-1975 00:00-01:00 CET Tony Allan Radio Caroline 01-01-1975 01:00-01:22 CET Tony Allan [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 900 weergaven
  18. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Ad heeft deze opname op R2R tape gekregen van Jelle Dijkstra. Jelle woonde vlak bij de kust vandaar deze mooie kwaliteit AM. [verborgen inhoud] Ik heb deze opname bewust niet in uren geknipt om de ervaring van deze avond zo goed mogelijk tot z'n recht te laten komen.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Fons Radio Caroline 31-12-79 5 Will wil wel met Will Luikinga 12 - 13 uur [verborgen inhoud]

20. Started by scotty,

From 40 years ago 1800-1930 James Ross [verborgen inhoud] 1930-2000 James Ross 2000-2105 Geoff Bolan [verborgen inhoud] 2105-2200 Geoff Bolan 2200-2235 James Ross [verborgen inhoud] Have a Happy New Year everyone and thanks for sharing recordings in 2015. Special thanks to Vincent!!!!

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  21. Radio Caroline 319 22-01-84 Brian Allen 13.30-15.00 [verborgen inhoud] (lage bitrate) (Dank aan "jepatrick") Robin

• 0 antwoorden
    • 905 weergaven
  22. Started by martinja,

Caroline319-20071979MarcJacobs12001400Baken16afl595 [verborgen inhoud] Caroline319-21011984BrianAllan13301500 [verborgen inhoud] Caroline31915041979AdRobbert-PaulDeWit-Tom Anderson-HermanDeGraaf [verborgen inhoud] Caroline31915041979TonyAllen-HermanDeGraaf11561258Heropening [verborgen inhoud] Caroline55809071988IanMack07000800MorningShow [verborgen inhoud]

23. Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud] Paul de Wit kennen we ook wel onder zijn eigen naam : Erik de Zwart. In het programma wordt een rondleiding over het schip verzorgd. Ik heb de opname in "uren"geknipt, je krijgt dus 4 files. In de stem van Rene van Elst dacht ik Ferry Eden (Bosman) te herkennen, maar heb niet kunnen vinden dat dat dezelfde persoon zou zijn.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 377 weergaven
  24. Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 362 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.