Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Caroline-North-20160423-0600-0000-Live from the Ross Revenge (Saturday). [verborgen inhoud] Link werkt tot 01-mei-2016. Groet Henk.
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 1 antwoord
- 946 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 745 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 772 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 712 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 835 weergaven
-
-
Kijktip: 2Doc: My Brother's Bomber met de link van het bedrijf MEBO bij de bomaanslag op de Pan Am vlucht 103 boven het plaatsje Lockerbie. [verborgen inhoud] De contacten van Bollier met de verdachten uit Libië gingen blijkbaar verder dan alleen het leveren van het ontstekingsmechanisme. Grt, Peter
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 968 weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 23 april 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Deze week maar liefst 54 jaar terug in de tijd naar 22 april 1961. Op 1 vinden we Wooden Heart van Elvis Presley. De b-kant Tonight Is So Right For Love draaien we ook. Zes weken lang stond dit nummer op 1 in de UK. In de USA werd… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Zaterdag 19.00 is het weer zo ver: Nederbeat op 192 met van Bojoura tot Zen weer mooie muziek van eigen bodem. Onder andere een stukje hard rock uit Volendam, een nummer dat later door dhr J Cocker tot hit werd gemaakt (en helaas dus niet door de Maskers). Single b-kanten die soms nog mooier zijn als de A Een een klein stukje klassiek. Als vriend Joe de uitnodiging heeft geaccepteerd zijn we weer aan het einde van het programma.... te cryptisch voor jou? Kan het me voorstellen wil je het ontcijferen dan zit er maar 1 ding op: luisteren, 19.00, naar 192radio.nl
-
- 0 antwoorden
- 761 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 24 april 2015 20.00- 22.00 uur en 29 april 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] en Jan Lahmeijer Where to begin? zeggen de Engelsen dan. Zoveel moois zit er weer bij vandaag! En zoveel onbekends ook. The New Colony Six bijvoorbeeld. Natuurlijk waren The Mamas and the Papas commercieler, maar ook de ‘Six’ hadden een uitstekende, pakkende sound. En The Four Evers, hoeveel platen heeft u… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 23 april 2016 van 13.00 - 18.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 13.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 23 april 2016 van 16.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Kies je titel De nieuwe van Three Degrees. Verkrijgbaar in de USA op het album International. In de UK was de title Take Good Care of Yourself en bij ons With Love. Zelfde album, zelfde trac…
-
Twee opnames, 1 zonder datum/tijd, ander zonder tijd/presentatie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 668 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Michelle is dit weekend al voorbij gekomen.
-
- 1 antwoord
- 998 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 905 weergaven
-
-
Ik zoek van deze opname de juiste uitzenddatum: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Gisteren 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 796 weergaven
-
-
hallo ik zoek afteljingles 1t/m 100 al lange tijd wie heeft ze je kunt mailen naar XXXX
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 17 april 2015 20.00- 22.00 uur en 22 april 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] en Kees Brinkerink Weet je nog, Peter J. Muller met Beter Langharig dan Kortzichtig? Johnny Halliday heeft dat ook gehoord, maar het niet helemaal begrepen, getuige de titel van nr. 8 in het 2e uur. Er wordt weer vrolijk van elkaar geleend vandaag. Zo had Sheila de hit Bang Bang van Cher… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Toch even een bijzondere vraag voor de Veronica diehards . In ’75 had ik nog verkering met mijn toekomstige vrouw. Een mooie tijd met nog een hele toekomst voor je (intussen ruim 40 jaar gelukkig getrouwd :-) In de auto draaiden we altijd een (originele) “Top 40” cassette van Radio Veronica uitgebracht in ’74. Aan die tijd en speciaal aan die cassette denk ik nog altijd met warme gevoelens terug. Ik zou graag willen weten welke nummers er allemaal op die cassette stonden maar na al die jaren….. Eén van de nummers die er op stond was in ieder geval van Bachman Turner Overdrive (BTO) - You Ain’t See Nothing Yet. De andere nummers kan ik me helaas niet me…
-
- 18 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 827 weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 16 april 2016 van 13.00 - 18.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 13.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 16 april 2016 van 16.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Rock the boat! We hebben wat met bootjes. Rock the boat is van die film. Zeg maar rustig De Film. Hues Corporation was verantwoordelijk voor het liedje. Dit is 1 van de opvolgers, beetje naa…
-
Twee historische en unieke data in de Nederlandse radiohistorie. • 18 april 1960. Het zendschip Borkum Riff vaart vanuit Emden (D) naar de kust van Katwijk om te gaan uitzenden op 198 mtr. • 18 april 1973. Het door de de orkaanstorm gestrande… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]