Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.303 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 13 december 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie ​Deze week de laatste ‘gewone’ UK Top 40 van 2014. We draaien alle 40 nummers uit de lijst van 16 december 1972. Op 1 staat Chuck Berry met het dubbelzinnige My Ding-A-Ling. Dit nummer werd oorspronkelijk opgenomen in 1952 door Dave Bartholomew die het ook schreef. Ook in de… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] De datum heb ik gebaseerd op de datum van uitzending van Lindisfarne – Juke Box Gypsy in ToTP. In de folder, waar je komt via de link hierboven, staan ook nog twee korte opnamen van Caroline waarover ik verder geen info heb. Deze hebben de volgende naam: KS-CC-037 A Caroline 01 KS-CC-037 A Caroline 02 Aanvullingen en correcties zijn van harte welkom.
-
-
- 6 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
Deze opname komt van een R2R band van Eugèn Bruggeman. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
Top 40 en Tipparade - 13 februari 1965 Top 40, 1ste jaargang, nummer 7 gedateerd 13 februari 1965 De eendagsvlieg De eendagsvlieg is een artiest die maar 1 keer in de Top 40 genoteerd staat en dat was het dan wel. We leren in de loop van 50 jaar Top 40 een fors aantal van dit soort artiesten kennen, zoals Julie Covington en Roger Glover die een nummer 1 hit scoorden. De ultieme prestatie natuurlijk. Aan de andere kant van… Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 15 februari 2014 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op woensdagmiddag van 14.00 - 16.00 uur, zie programmeri…
-
-
- 2 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
Beste radio vrienden , Al langere tijd ben ik op zoek naar een opname uit de periode dat Mi Amigo 272 uitzond , het gaat om een uur waarin melding wordt gemaakt over straaljagers die laag over het schip gaan ( Magdalena). Zijn er ook mensen onder ons die deze uitzending in hun archief hebben en dit willen delen ? Volgens mijn herinnering is het in een ochtend programma tussen 10 en 12.30 uur geweest en ik weet eigenlijk wel zeker op een doordeweekse dag . Groeten Peter.
-
-
- 7 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19760101-0700-0720-PeterVanDam MiAmigo-19760101-0851-1005-StanHaag-BertBennett-DsToornvliet-Michelle MiAmigo-19760101-1200-1400-JoopVerhoof-Michelle-TerugblikOp1975 MiAmigo-19760101-1400-1500-BertBennett
-
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
Hallo, Ik kwam dit singeltje tegen op Discogs, staat bij de buren ( Thanks Hans) Mart
-
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
-
-
Een opname zonder datum en presentatie. Iemand enig idee? [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 845 weergaven
-
-
Weet iemand wat Michelle gedaan heeft en of ze nog leeft? Ik weet dat ze na de Radio Mi Amigo periode in Playa gescheiden is van Stan Haag, daarna nooit meer iets van haar gehoord. Wie weet er meer?
-
- 2 antwoorden
- 845 weergaven
-
-
Ook deze opname komt van een cassette van wijlen Colin Lees. Het is een opname die met name de "oudgedienden" al wel zullen hebben. De originele opname liep veel te snel, ik heb dat gecorrigeerd. Het is een mooie "AM" kwaliteit opname. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 845 weergaven
-
-
We hebben al eerder gezien dat zeker 20 % van de pop-productie in deze periode bestaat uit cover-versies. Ook vandaag is dat weer het geval. Zo brengen The Animals een Sam Cooke compositie, terwijl Dion iets van Willie Dixon voor zijn rekening neemt. Paul Rever & The Raiders nemen een klein hitje uit 1961 op, Sometimes, van Gene Thomas, die overigens eigenlijk Thomasson heette. Maar de groot-leverancier van ‘coverbaar’ materiaal wordt natuurlijk Bob Dylan. Zowel The Byrds als Peter, Paul and Mary hebben daar gretig gebruik van gemaakt. Orenstreler nr. 1 is Laurie, van Dickey Lee, een bovennatuurlijk verhaal. Luister maar. En nr. 2: Sometimes. Weliswaar lijkt dit nummer va…
-
- 0 antwoorden
- 845 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 9 juli 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Een NL project van of Paul de Haan of Hans Knot of beiden Sounds Like Caroline 1 [verborgen inhoud] Sounds Like Caroline 2 [verborgen inhoud] Sounds Like Caroline 3 [verborgen inhoud] Sounds Like Caroline 4 [verborgen inhoud] Sounds Like Caroline 5 [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 845 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zit naar het laatste uur van RNI- Eng. op 30 aug. 1974 te luisteren dat werd gedaan door Brian McKenzie. Ik vond ergens dat ie nu in Spanje zou zijn. Weet iemand meer? Gewoon nieuwsgierigheid. Juul
-
- 1 antwoord
- 845 weergaven
-
-
Drie kwartier met Simon Barrett [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 845 weergaven
-
-
Deze opnamen zijn afkomstig van James Hutchison. Het lijkt op twee opnamen, die allebei de tijdsperiode van ongeveer middernacht tot één uur omvatten. Mogelijk is de ene op de 12de en de andere op de 13de opgenomen. Wie wil hier ook 's naar luisteren om de datum te bepalen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 845 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 845 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 845 weergaven
-