Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Op de cassette weinig informatie. Alles wat er op staat is 'Radio London', 'Ian Damon' en 'Paul Kay'. Voor de datering doe ik een beroep op jullie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
Kwaliteit van de opname is slecht. [verborgen inhoud]
-
Gisterenavond heb ik zitten luisteren naar de opname van Radio Caroline van kerst 1974 met Simon Barrett. Ik heb intens zitten genieten. Opeens realiseerde ik me weer eens hoe geweldig Caroline in die tijd was als album station met de meest fantastische muziek en daartussen de LA jingles. Eigenlijk komt hier alles samen wat ik zo fijn vind ... ik vind bv deze periode muzikaal gezien heel interessant , de albums die uitkwamen , maar zeker ook de presentatoren op Caroline die tot mijn all time favorites behoren. Zoals de eerder genoemde Simon Barrett , Tony Allan , Andy Archer , Norman Barrington e a. Ook realiseerde ik me hoe middengolf vriendelijk sommige albums no…
-
Caroline 558 Kevin Nelson 2217-2247 GMT 23 December 1988 Please note: I have discovered the date of this recording is 23 December,not 25 December,as originally stated. Apologies for the error. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 852 weergaven
-
-
Twee niet gedateerde opnames vanaf de Ross Revenge met Jackie Lee en Louise Roberts. Beide opnames zijn niet lang, maar misschien is er nog een datum uit te halen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
On Saturday August 10th 2002, there was a 35th Anniversary Offshore Reunion for sixties offshore personnel ('The Wet Club') to commemorate August 14th 1967. Mary and Chris Payne from the Radio London website along with some dedicated offshore radio friends had organised a phantastic event. See and hear Ronan himself explain about the station name. Hear Keefers tell about the sixties on board and on shore. Also the speeches from that afternoon in the summer of 2002. Many former offshore personalities attended the reunion in The Doggett's Coat and Badge, Blackfriar's Bridge, London: With: Mike Ahern (Caroline North, South) Paul Alexander [Rusling] (Caroline '73) John Stew…
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Deze keer weer een mix van van alles en nog wat, (van hot en haar en alles door elkaar om met Joost te spreken). We tellen af naar de top 40, eerst naar de opname op 24 januari om 13.00 in Rockart (van harte uitgenodigd!!!) en daarna naar de uitzending op 31-1 en 7-2 om 19.00. De 24e januari is er een uitzending die maar 1 keer word uitgezonden, ik zal eens zien of ik er een thema aan kan geven, jullie horen en lezen het nog wel. Voor nu, veel luisterplezier!
-
- 0 antwoorden
- 932 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 10 januari 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de UK Top 40 van 11 januari 1969. Op 1 staat The Scaffold met Lily The Pink. The Scaffold is een trio uit Liverpool bestaande uit Mike McGear (echte naam Peter Michael McCartney, de broer van Paul McCartney), Roger McGough en John Gorman. Het nummer is… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 888 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 10 januari 2015 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 10 januari 2015 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Collector’s item! Nieuw op 39. Wind me up (Let me go) door Cliff Richard op de A en een B met The Shadows (The Night). Hoewel de Canadese versie ook The Shadows ver…
-
Augustus 1974. Datum lijkt mij niet moeilijk om te achterhalen. Kan iemand dit uitzoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Een opname van Ad Roberts waar een hittip in zit: Earth Wind & Fire - Star [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En een Espresso met Ad zonder datum (en van een andere cassette). [verborgen inhoud] Beide opnames afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 826 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 775 weergaven
-
-
Caroline 558 Rob Harrison Part of Top 1001 25th birthday chart countdown 1815-1900 UK time 26 March 1989 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 768 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 917 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 11 januari 2015[verborgen inhoud][verborgen inhoud] 20.00 - 22.00 uur en woensdag 14 januari 2015, 20.00 - 22.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud][verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] ​ ​Erg vrolijk beginnen we niet, dit uur. Na een dans-opening van Sam Cooke bezingt Reparata met haar Delrons een huilende tiener, in Whenever a Teenager Cries, en vlak daarna kom…
-
​De enige echte Top 100 van 1965 wordt uitgezonden op zondag 4 januari van 13.00 uur tot 18.00 uur door 192Radio en Extra Gold. De Top 100 wordt gepresenteerd door; Thimon Schellevis, Rob van Wezel, Rob Stenders, Bert van der Laan en Ad Bouman. De allereerste Top 100, zondag 4… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 688 weergaven
-
-
1 van de meest kenmerkende elementen van de Mi Amigo was het legendarische "dekhuis", in 1960 1 van de grote verbouwingsklussen om van de Olga een zendschip te maken, Bonjour-MagdaMaria en later Mi Amigo, in dat in de kleur WIT. In 1972 werd de Mi Amigo vrijgekocht en belandde het als interum oplossing in Zaandam alwaar men begon de boel weer bewoonbaar te maken. En dan opeens wordt het dekhuis in N.S< Nederlandse spoorwegen> geel geschilderd met zwarte belettering, kijk hier maar even.......[verborgen inhoud] Helaas kan Jan Kat ons niet meer vertellen waarom en hoezo en door wie, wel zien we in 1976 dat ook de Aegir van Delmare deze kleuren krijgt op delen van dit sche…
-
Koffie met Haike, hier op een studioband gemaakt voor uitzending op 7 januari 1978 op Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 904 weergaven
-
-
Ik kreeg een half uurtje van dj Bart Steenman op Radio Monique. Heeft iemand enig idee wanneer Bart aan boord van de Ross Revenge heeft gezeten? Ik had nog nooit van hem gehoord. Groet, Jan-Fré
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
6 januari 1973. De MV Mi Amigo ligt net weer vier dagen op zee na de muiterij aan boord van het zendschip en haar roudtrip naar Amsterdam. Tony Allan presenteert in de avonduren een programma. Hier het deel van 19:30-20:00 uur. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 805 weergaven
-
-
6 januari 1972, RNI. 23:00-23:30 Paul May [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
-