Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast frans39
    Started by Gast frans39,

Jody Miller had een grotere hit met Home of the Brave, maar ik vind de versie van Bonnie and the Treasures veel beter. Zo'n typisch teenage-thema (haar vriendje wordt scheef aangekeken omdat hij te lang haar heeft) moet natuurlijk door een schel damesgroepja a la The Shangri Las worden vertolkt, en niet door een bravig country-zangeresje. Lekker hard zetten en liefst meebrullen. Dat laatste kun je beter niet doen bij N-E-R-V-O-U-S van Ian Whitcomb, want dat gaat niet lukken. Alleen een neuroot als Whitcomb is (of neerzet) kan dat. Intussen is een een best lekker bluesje, dat wel. Nog een bluesnummer is Treat Her Right van Roy Head. Als Yesterday van The Beatles niet was …

• 0 antwoorden
    • 662 weergaven
  2. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 662 weergaven
  3. Mei 1985, mijn echtgenote en ik hadden in April 1985 de sleutels gekregen van ons nieuwbouwhuis in Nuenen en uiteraard na een paar weken klussen werd er weer in een slaapkamer mijn "Radio Shack" gebouwd. Voor ons een nieuw begin, en.... het was de hoogtij voor Laser 558. De "Sixties sunday" was toen mijn absolute favoriet, tel daar ook nog eens bij op dat de ontvangst van Laser 558 in Nuenen ronduit perfect was. Waar ik was, was ook mijn portable afgestemd op "Faiv Faiv Eeght"... mijn echtgenote kreeg er soms een punthoofd van... ;) Luister lekker mee... Laser 558 - 12 mei 1985 - 1204-1300 - Sixties Sunday - live - Chris Carson [verborgen inhoud] Laser 558 - 12 mei 1985 -…

4. Vandaag 50 jaar geleden Veronica 1973 12-26 0553-0640 HansMondt – OokGoeieMorgen [verborgen inhoud] Veronica 1973 12-26 0656—0743 HansMondt – OokGoeieMorgen [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 662 weergaven
  5. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Overigens, alles wat ik post uit het archief van Ad heeft hij zelf opgenomen, tenzij anders vermeld. [verborgen inhoud] Je hoort Brian McKenzie tot 3:00 en daarna een Skyline Special met Mike Ross en Leo vd Goot en tenslotte nog een klein stukje Peter Holland. Een andere opname van de Skyline Special (soms een gedeelte ervan) is ook al eerder via de downloadclub verspreid. Ik heb deze opname ontdaan van een (hinderlijke) fluittoon.

6. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  7. Gevonden op het internet : Radio Caroline in de kerstperiode van 1979 met Nederlandstalige en Engelstalige dj's. Minder goede kwaliteit met een bromtoon op de achtergrond. Ik ben er zeker van dat er wel iemand hiervan een betere versie liggen heeft [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  8. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 661 weergaven
  9. Started by Juul,

Ik ben nog steeds bezig om al onze duizenden foto's, van onze collega's, aan het het beschrijven voor B&G en kwam deze aardige tegen die collega techn. Dick Boll maakte van de kast in studio 2 van Lapershoek. Het was de kast van Ad Bouman en Jurg van Beem. En met name Ad was vaak wat kwijt........"hoe zou dat nou komen?"

10. Started by Sapuripong,

Caroline, Roger Mattews, 26-01-1978, 18.30 - 19.30 [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  11. Started by Roel Dickse,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  12. Laser558-11011985RickHarris1000-1100 [verborgen inhoud]

13. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 12 december 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de volledige UK Top 40 van 50 jaar geleden. Je hoort de lijst van 16 december 1965. Op 1 The Beatles met de dubbele notering We Can Work It Out/Day Tripper. Nieuw in de lijst zijn The Hollies op 40, Herb Alpert op 37 en The Barron… lees verder > [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 661 weergaven
  14. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  15. Started by Jan-Fre,

vandaag 40 jaar geleden [verborgen inhoud] net ontdekt bij het afluisteren dat hij van 4 januari is.

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  16. Caroline-19890327-1700-1830-MikeWatts-RobHarrison-NickJackson-Top1001Listeners-PersonalTop15 Opname uit het archief van Martin van der Ven.

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  17. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven
  18. Meijdenwerk [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven
  19. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 23 april 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week maar liefst 54 jaar terug in de tijd naar 22 april 1961. Op 1 vinden we Wooden Heart van Elvis Presley. De b-kant Tonight Is So Right For Love draaien we ook. Zes weken lang stond dit nummer op 1 in de UK. In de USA werd… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven
  20. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19750706-1200-1300-Michelle-GroetenUitPlayaDeAro MiAmigo-19750706-1300-1400-Michelle-GroetenUitPlayaDeAro

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven
  21. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven
  22. Gast

Revitalised gereanimeerde recording opname. Caroline goes classical in March 1973,Steve England and Norman Barrington. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BZ6M3RMGMC8M.mp3 Paul de Haan.

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven
  23. Gast frans39
    Started by Gast frans39,

Gelukkig, het is nog een maand tot Kerstmis, en we worden nog niet overspoeld door allerlei min of meer tenenkrommende Kerstplaten. Komt nog, ben ik bang. Voorlopig doen we het met weer een prachtige week in 1965. Zo kwamen er deze week nieuwe singles uit van The Beach Boys en van The Lovin' Spoonful. De eerste is een teleurstelling: na twee sterke knallers komt deze niet verder dan #20. Geen wonder dat er vijf weken later alweer een volgende single wordt uitgebracht... Orenspitsers deze week? Jazeker! Liefhebbers van The Band (foto), en dat zijn er nogal wat, moeten maar eens luisteren naar The Stones I Throw. De groep die vanaf 1968 furore zou maken is hier al duid…

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven
  24. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven
  25. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 21 juni 2015 20.00 - 22.00 uur en vrijdag 26 juni 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff ​ ​21 juni 1965 Hm, interessante nummers weer, deze week! Bijvoorbeeld het origineel van Baby I’m Yours. Wij kennen het van Peter & Gordon. Of misschien wel van The Arctic Monkeys, wie weet. Maar luister dit eerste uur naar Barbara Lewis die het een half jaar vóór P & G… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.