Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.189 discussies in dit forum
-
Johan Visser, Paul de Wit en Marc Jacobs. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Voor de puzzelaars een aantal opnamen uit augustus 1979 die nog niet gedateerd zijn. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Opeens krijg ik heel erg behoefte om eens iets te zeggen hier over de Stream van de Stichting Norderney. Die vind ik namelijk zo fantastich dat ik even stil wil staan bij de mensen die dit allemaal inhoud geven . Ik geniet heel erg van al deze mensen die met heel veel liefde en kennis van zaken de eigen programma s maken. Niemand uitgezonderd ! Hulde aan jullie !!! Ik heb de stream als voorkeuze op mijn internet radio en luister eigenlijk iedere dag wel een poosje. Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij altijd een gevoel van "thuis komen " geeft in een wereld die zo snel en vluchtig is . En de man die de supervisie over dit alles heeft is natuurlijk onze Ad. Ik …
-
- 18 antwoorden
- 4,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Heeft iemand programma's van 4 augustus 1974 van Radio Veronica voor mij. Grt Rieni.
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Er is een vervelende storing opgetreden op onze Norderney website. ( www.norderney.nl ) Ook de mail van diverse mensen is niet bereikbaar. Onze verontschuldigingen er wordt aan gewerkt. Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Is er een opname ter beschikking van 11 september 1964? Ik zoek al jaren naar een opname van die datum. Verder zoek ik ook 18 juni 1965. Wie weet heeft iemand dit liggen.
-
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Onderstaande postte ik in februari 2009 op het Norderney forum. Nouja, in die 4 jaar zijn er wat zaken veranderd dus ik heb het verhaal hier een daar ietwat bijgeslepen.. Maar de vraag bleef al die tijd staan, en zakte naar de catacomben van het Norderney Forum. Nu we deze doorstart in dit café hebben, gooi ik hier dus maar even de knuppel tussen de zeemeeuwen... Komtie: We schrijven eventjes 18 april 1973.. Minister van Doorn heeft na de hoorzitting ingezien dat Veronica gewoon bij Nederland hoort, en stopt met z´n hetze tegen het scheepje. Het concert op het malieveld wordt één groot feest nadat van Doorn vanaf het podium geroepen heeft: Veronic…
-
- 21 antwoorden
- 6,3k weergaven
-
-
Onze nieuwe flickr pagina met foto's uit het archief van Hans Knot, Rob Olthof en Martin van der Ven. Inmiddels met meer dan 550 foto's en er komen nog veel meer in de loop van de komende maanden: [verborgen inhoud] Geniet ervan Martin
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Ad Robers, Marc Jacobs en Johan Visser. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 929 weergaven
-
-
Marc Jacobs en Rene van Elst. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ad Roberts, Marc Jacobs, Rene van Elst en Johan Visser. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 924 weergaven
-
-
Twee opnamen van Rob Out (Radio Veronica), heruitgezonden op Radio 192 op 31 december 2003, de dag van de uitvaart van Rob Out. Aangekondigd door Michael Bakker. Afkomstig uit verzameling van Ad Bouman en Juul Geleick. Reclame tbv Radio 192 eruit geknipt door Jaap Jansen (dat moest op Radio 192 helaas van de mediawet) 192-20031231-1000-1100, Goud van Out, 22 juli 1972 http://www.mediafire.com/?khbf7ilcspm3kri 192-20031231-1100-1200, Rob Out, 20 juli 1974 Hij heeft net gehoord dat de V.O.O. niet wordt toegelaten tot het omroepbestel: ,,Onder het motto: 'geef het volk wat meer TROS-spelen, dan hoeft Veronica niet te worden toegelaten', wordt de Nederlandse de…
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ad Roberts, Marc Jacobs, Rene van Elst en Johan Visser. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 884 weergaven
-
-
Marc Jacobs, Rene van Elst, Johan Visser en Ad Roberts. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Op dinsdag 23 Juli 1974 is op Radio Veronica de aller eerste Top 1000 uitgezonden. Vanaf dinsdag 23 juli 2013 kun je deze Top 1000 weer beluisteren op 192Radio op AM kwaliteit. Van 07.00 tot 22.00 uur op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag totdat de 500ste Top 40 werd/wordt uitgezonden. Veel luisterplezier: www.norderney.nl
-
Op 14 november 1976 werd op Radio Mi Amigo voor het eerst een programma van Lieven Colijn uitgezonden (tussen 10 en 11). Weet hier iemand hoe dit programma heette?
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanavond weer eens zitten genieten van de ABTT op de stream . Het was nr 94 . IK hoorde een plaat die ik heel mooi vond maar bij het bekijken van het lijstje nr 94 zie ik hem niet genoemd. Ik bedoel de plaat die komt na Bloodrock van DOA en niet I shot the sherrif . Hij zit er tussen . Weet iemand welke plaat dit is ?
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ja en als het zo warm is wat doe je dan?, ook als je aan boord zit. Hup tafel naar het dek, drank mee en beneden in de studio loopt het programma wel........ foto: © Stichting Norderney
-
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Johan Visser, Rene van der Elst en Marc Jacobs. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Een 'c90' programma met Tony Allan. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 797 weergaven
-
-
Ik kreeg de vraag een klankbeeld te leveren van 31-8-74, Veronica-RNI. Ben derhalve opzoek naar de volgende fragmenten, indien mogelijk uitgemonteerd en als afzonderlijk bestandje: Veronica 31-8-74 1730 laatste nieuwsuitzending en groet namens de bemanning gelezen door Kees Manintveld. Veronica 31-8-74 Zij nemen afscheid,alle medewerkers een laatste groet.Laatste uur circa 1735uur. RNI 31-8-74 afscheidsredevoering door Meister of Bollier, vertaald door Brian Mc RNI 31-8-74 Andy Archer noemt alle deejays ooit gewerkt opRNI. Beide fragmenten uit de laatste 2 uren RNI. Ik ben niet zo'n digitale monteerder, vandaar het verzoek uitgemonteerd. Met…
-
Onder het motto 'we gaan op vakantie naar zee en nemen op de ipod mee' een maandje Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [v…
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik was een you tube downloader for m'n MAC aan het uitproberen. En na het intoetsen van het woord "Veronica" kwamen er heel wat beelden voorbij. Bij het eerste filmpje ging het al fout. Leuk die bandrecorder en die band dacht ik nog. Maar al gauw bij de tweede tekst in het beeld ging het fout. "wat staat daar nou?, AM358?".........Het was voorbij voor ik het wist. Of had ik niet goed gekeken? Even terug dan maar in m'n programmaatje MAC tubes. En ja hoor, het staat er echt, AM358. Nou is een een typefoutje gauw gemaakt, maar controleer het dan eerst even voor je zo iets "de wereld in smijt!" Want straks denk iemand later, het was AM358. Juul …
-
- 18 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
OOk maar even op dit forum geplaatst in het kader der veranderingen, niet alleen het forum verhuist naar hier, ik ben ook net verhuisd, vandaar mijn eerdere bericht bij st. Norderney: Ja hoor, het is gelukt, de studio hier in Nijmegen is al weer zover klaar dat ik een programma op kon nemen. Nog geen vinyl er bij, maar voor de rest werkt het al aardig. Weliswaar moet het mengpaneel nog verzonken en de kabels weggewerkt, maar als het goed is horen jullie daar niks van. In deze aflevering, hoe kan het ook anders, natuurlijk de Nijmeegse band Grass met colourblind en voor de rest de Earring, Names & Faces, Phantoms, C+B, etc. etc. Neem een glas, pak een stoel en lui…
-
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Ik zit net het laatste programma van Rob Ronder van Radio Atlantis te beluisteren. Hij blijft daar maar zeggen dat Radio Atlantis terugkomt en zelfs jingles met deze mededeling. Ook zegt hij regelmatig dat het maar een tijdelijk afscheid is. Dit programma is vantevoren opgenomen omdat Rob op deze datum op de Norderney zat bij Radio Veronica, waar hij nieuwslezer was en dat was geen succes. Weet iemand waarom hij zo overtuigd was dat Atlantis zou terugkomen. Zouden er toen toch plannen zijn geweest? Grt Rieni.