Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 25 decvemberr 2015 20.00- 22.00 uur en 30 december 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Jan Lahmeijer ​Het spreekt vanzelf dat onze deskundige muziekuitzoekers, hoezeer ze ook op zoek zijn naar het prachtigste dat de popmuziek heeft voortgebracht, niet doof zijn voor de klanken die vast bij eind december horen. Vandaar dat ook bij Playback 25 december 1966 de nodige Kerstplaten te horen zijn. Als ik zo… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 506 weergaven
  2. Natuurlijk, ook Nederlandstalig in Nederbeat op 192, zaterdagavond om 19.00 uur op www.192radio.nl (herhaling donderdag 20.00) Annet Hesterman (ook bekend uit winterwoman van the Ro-D-Ys waagt zich aan een nummer van Nancy Sinatra. Verder: Q65, Whiskers, Peter Koelewijn, C+B, Golden Earrings, Swinging Soul Machine enz. enz. LP van de week: See the sun van Kayak (1973) Nederbeat op 192, met de beat van eigen bodem uit de tijd van Veronica op zee Samenstelling en presentatie: Jan van Weeterloo Te beluisteren via www.192radio.nl, tuneIn etc

• 0 antwoorden
    • 506 weergaven
  3. Started by jan V,

1967-04-03 1200-1300 JanvanVeen-MuziekbijdeLunch-ABTT -Top10 [verborgen inhoud] 1971-04-03 1100-1200 TomCollins-StartActieNierstichting [verborgen inhoud] 1972-04-03 1200-1300 ChielMontagne-ChielMontagneShow [verborgen inhoud] 1972-04-03 1400-1500 LexHarding-LexHardingShow [verborgen inhoud] 1974-04-03 0600-0700 BartvanLeeuwen-OokGoeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-04-03 0700-0735 HansMondt-OokGoeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-04-03 1400-1500 BartvanLeeuwen-Top10 van 1966-05-21 [verborgen inhoud] 1974-04-03 1700-1813 LexHarding-Stukje StanHaag [verborgen inhoud] bron StichtingN…

4. Caroline North 1966 03-31 1300-1400 BobStewart - BeatlesInterviewWithTomLodge.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 505 weergaven
  5. Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud]

6. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 505 weergaven
  7. De "Red Sands Towers" waren ooit tussen 1964 en 1967 de QTH voor Radio Invicta, K.I.N.G. en Radio 390... na 1967 werd Red Sands verlaten maar in 1969 zou "Red Sands Development Corporation", een naam die je nu nog steeds op verschillende torens kunt zien staan, er een jongerenhotel van maken.... echter, er kwam niet van het plan, de "Red Sands" werd weer verlaten en in de jaren daarna werden de torens door souvenirjagers compleet leeggeplunderd. Begin deze eeuw ontstond "Project Red Sands" met de bedoeling om het fort te restaureren en in 2007 werd in een van de geschutstorens, die een beetje was opgeknapt, weer een radio studio gebouwd, een antenne opgezet en uitera…

• 0 antwoorden
    • 505 weergaven
  8. 1979, een "heerlijk" zeezenderjaar waar ik bijzonder fijne herinneringen aan heb, op mijn zolderkamer, toen al een soort "mancave" met gekleurde lampen, eigen koelkast en veel foto's uit "De Lach" (de echte boomer weet wel wat dat voor foto's waren) vanaf 15 April veel opgenomen van Radio Caroline en twee maandjes later van Radio Mi Amigo en Radio Delmare. Vaak luister ik nog naar die opnames en in mijn gedachten ben ik dan weer dat 24 jarige manneke met zijn voorliefde voor "Radio bootjes"... en wat door zijn vrienden en familie totaal niet begrepen werd. Volgens sommige van hen "had ik dringend hulp nodig..." :) Och, wisten zij veel... Ik deel met jullie deze twee opna…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 505 weergaven
  9. [verborgen inhoud] Caroline-19901000-1547-1717-CarolineMartin

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 505 weergaven
  10. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 505 weergaven
  11. Zoals ik in een eerdere posting al liet weten, ben ik alle downloads die ik jaren geleden van de downloadclub heb gemaakt en opgeslagen had op CD-R aan het overzetten naar externe harde schijf. Daar stond ook deze opname bij, die zal ongetwijfeld al wel eens eerder aangeboden zijn maar daarvan zijn de links natuurlijk allang verlopen, dus komt ie hier opnieuw. Twee Nederlandse bemanningsleden, Peter en Jaap, waren gewond geraakt aan boord van de MV Mi Amigo en hadden medische verzorging nodig. Peter Chicago doet een noodoproep. Volgens de gegevens die Harm Koenders meegaf in 2004 was dit opgenomen op 3 Maart 1974 van 06:00uur tot 06:41 uur... [verbor…

• 0 antwoorden
    • 504 weergaven
  12. On October 27, 2024, Johnnie Walker, at the age of 79, was forced to end his unparalleled radio career due to health reasons. After originally starting as a DJ on the offshore stations Swinging Radio England and Radio Caroline, he became famous on the night of August 14, 1967, to millions of listeners with his announcement that Radio Caroline would not yield to Britain’s anti-offshore broadcasting law (MOA) and would continue broadcasting ("A Man's Fight for Freedom"). With his uncompromising and unambiguous stance, he became a central figure in youth protest culture and resistance to the established old broadcasting system in the United Kingdom. Fifty-seven …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 504 weergaven
  13. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 504 weergaven
  14. RNI 1974 02-26 1400-1500 FerryMaat – HerrieMetFerry - NewsByErikPost [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 504 weergaven
  15. Radio 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 504 weergaven
  16. Started by Juul,

Dit was 'em, de laatste planning van augustus 1974. Gemaakt door Hans Mondt. En gewoon door werken in het weekend.

17. [verborgen inhoud] opgenomen in Oostende fragmenten gedurende de dag tot sluitingstijd

• 0 antwoorden
    • 504 weergaven
  18. Er worden heel weinig opnames hier aangeboden van de zendschepen die voor de kust van Israel lagen. Nu zit er 1 opname in mijn archief, Dank aan Harm Koenders, van Artuz 7, een station uit Israel dat van 1988 tot medio 2003 uitzond vanaf het zendschip MV Hatzvi. Deze uitzendingen vanaf de Hatzvi zijn in 2003 stop gezet en het schip is later in Turkije gesloopt. Arutz 7 bestaat nog steeds en was ooit in Israel het eerste internet radio station. Ik weet niet zeker of deze uitzending vanaf het schip kwam of dat het toen al via internet ging, misschien dat iemand hier op het forum daar meer van weet. De opname die ik aanbied is van 19 Januari 2003 en is een Engels…

• 0 antwoorden
    • 503 weergaven
  19. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 502 weergaven
  20. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 502 weergaven
  21. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 502 weergaven
  22. 1974-02-28 1700-1800 LexHarding-ScholierenTop10 [verborgen inhoud] 1974-02-28 2100-2200 BartvanLeeuwen- Will LuikingaShow [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 502 weergaven
  23. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 502 weergaven
  24. Vandaag een veel te warme dag om buiten wat te doen dus lekker in mijn koele "hokkie" wat oude opnames beluisterd, en dat was o.a. Radio Caroline van 14 Juni 1970, vandaag op de kop af 55 jaar geleden. Ik zat in die tijd in de LTS-Electro klas en tijdens de praktijklessen hadden we een oude Philips buizenradio daar neergezet om naar RNI/Caroline te luisteren. Onze praktijkleraar, "Meneer" Nota die zag dat niet zo zitten en vroeg zich dan ook af "Kunnen jullie niet naar iets fatsoenlijks luisteren...." Och, in onze jeugdige oren was dat ook heel fatsoenlijk. Radio Caroline 14 Juni 1970 - 1500-1630 - Carl Mitchell / Mark Wesley pixeldrain08 700614 1500-1630 Caroline MarkW…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 502 weergaven
  25. De "leukste" zeezender opnames zijn die waar iets fout gaat of als het zwaar stormt op zee, zoals volgende opname. Peter de Vries had erg veel last van een enorme brom in het signaal wat uit het D&R mengpaneel kwam. Toch gaat het programma gewoon door, leuk om naar te luisteren. Radio Caroline - 4 November 1979 - 09:00-09:30 uur (Dank aan Oldies 45) [verborgen inhoud] Fijne Zaterdag Henk Kruize

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.