Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 597 weergaven
  2. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  3. [verborgen inhoud] Uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 777 weergaven
  4. Started by Jan-Fre,

We gaan weer verder! Op 13 mei 1970 werden de uitzendingen hervat, deze keer op 244 meter. [verborgen inhoud]

• 54 antwoorden
    • 10,6k weergaven
  5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

6. Hierbij de uitzending van zaterdag 14 december 2019 2019 12-14 0500-0600 Nonstop [verborgen inhoud] 2019 12-14 0600-0830 JohnEllery [verborgen inhoud] 2019 12-14 0830-1030 ChrisWilliams – CarnabyStreetFromManxRadio [verborgen inhoud] 2019 12-14 1030-1300 JohnnyLewis [verborgen inhoud] 2019 12-14 1300-1500 DaveFoster [verborgen inhoud] 2019 12-14 1500-1700 GrantBenson [verborgen inhoud] 2019 12-14 1730-1800 GrantBenson (niet compleet) [verborgen inhoud] 2019 12-14 1800-2100 PeterPhilips [verborgen inhoud] 2019 12-14 2100-2400 BarryJames [verborgen inhoud] Gr…

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  7. Started by jan227,

Hierbij een aantal files uit 1963 van Radio Nord, het vervolg op de twee batches met uitzendingen uit 1962. Aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom. Er komt nog een serie, met techniek, foto's en overige files. Groet, Jan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  8. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  9. Started by Lokeend,

Zou de herdenking van Radio Veronica in het Beels en Geluid eind augustus nu doorgaan? Je zit toch nog aan allerlei regeltjes verbonden. Ben benieuwd. Grt Rieni.

• 5 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  10. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 697 weergaven
  12. Started by Drumbeat,

Caroline 558 Dennis Jason 1810-1900 11/05/86 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 632 weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  14. Started by Gerrit,

Robbie Dale overleden. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Treurig
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 8,2k weergaven
  15. Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Treurig
    • 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Hallo,wie heeft er nog en exemplaar te koop,of evt op pdf. Boek is geschreven door Jan Fre Vos. Mart538

• 0 antwoorden
    • 709 weergaven
  17. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Ad heeft het laatste half uur van Radio Veronica's uitzenddag 1 Augustus 1973 (in de titel hierboven vermeld ik dus de kalenderdag) opgenomen. Nadat Veronica uit de lucht is gegaan draait Ad wat aan de afstemknop van de radio, blijft hier en daar even staan en stemt dan af op RNI, waar je nog een kwartiertje naar RNI kunt luisteren. [verborgen inhoud] Ik had deze post ook onder Zeezenders kunnen zetten, maar omdat het grootste deel Veronica is heb ik 'm bij Radio Veronica gezet.

• 0 antwoorden
    • 673 weergaven
  18. Started by Ben,

Deze opname komt van een R2R tape van James Hutchison. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 904 weergaven
  19. Mi Amigo 1974 08-27 1800-1900 PeterVanDam – PeterGaatHetBeter [verborgen inhoud] Groet, Bertus

20. Started by Ben,

Ik kwam in m'n verzameling een cassette tegen met een compilatie van Radio London opnamen. Ik heb geen idee waar ik deze vandaan heb. De kwaliteit is mooi, er zitten opnamen in van het laatste uur, sommige platen zijn er opnieuw ingemixt. Mocht iemand deze compilatie herkennen, kun je me dat dan laten weten? Het zijn twee delen van elk zo'n drie kwartier. [verborgen inhoud]

21. Started by Henk-Anna Loog,

Het was een heel stormachtige dag... 2 April 1973... Radio Veronica zou geschiedenis schrijven die dag. [verborgen inhoud] Als je dit hoort dan is het of het gisteren was, een stukje radio dat je altijd bij blijft. Fijne (stormloze) Zondag Henk Kruize

22. Started by Juul,

Enige tijd geleden vroeg iemand mij of ik de backing track van Bend me shape me waar Geert de Bruin over zong nog had. Ik heb 'em weer gevonden. Laat degene die dat vroeg zich bij mij melden. Juul

23. Started by Vincent,

Drie opnames uit het archief van Martin van der Ven: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 831 weergaven
  24. "Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?"

• 0 antwoorden
    • 453 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.