Spring naar bijdragen

Mag ik u even attent maken ....


rien1959

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

laat ik me even voorstellen, al zullen velen me nog wel kennen.

Mijn naam is Rien Kleinjan, geboren in 1959 en al jaren gek van alles wat met audio, radio en studio's te maken heeft.

In het verleden ben ik geluidstechnicus geweest bij een lokaal radiostation en nog later in een kerk voor de live-mix van de muzikanten.

Tegenwoordig houd ik me alleen nog bezig met afmixen, restaureren, knippen en plakken van voornamelijk oude muziek.

Soms ook het omzetten van oude mono jingles naar stereo.

Sinds kort heb ik hier in huis een kleine radiostudio omdat onze drie kinderen allemaal gek zijn van radio maken.

Het is ontzettend leuk om te zien dat de jongens dezelfde belangstelling hebben.

Ik hoop hier de nodige gezelligheid en plezier te vinden. De nodige bekende namen zag ik al voorbij komen.

groeten,

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor het welkom.

Of er zoals vroeger bijdragen komen van mijn kant weet ik niet, maar het zal vast wel, het bloed kruipt tenslotte waar het niet gaan kan ;)

En wat betreft het besmetten met het radio virus van mijn kinderen ..... tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik ze er bewust buiten heb gehouden.

Ik ben namelijk van mening dat ze zelf hun richting moeten bepalen.

Het begon toen mijn oudste zoon zo'n scratchpad geval wilde kopen en mij om advies vroeg.

Om een lang verhaal kort te maken, voor een goed set had hij geen geld en zijn laptop was te licht voor een alternatief.

De andere twee jongens bleken met hun laptops en mp4's radio te spelen en toen kreeg ik een ingeving.

Mijn voorstel was dat ik een complete radiostudio zou inrichten inclusief scratchpads en dat zij er een klein gedeelte aan zouden mee betalen.

Affijn de rest is geschiedenis. Zij hebben lol en ik niet minder !

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een zoon die in het laatste jaar MBO4 Theater en Podiumtechniek zit. Toen hij 6 was zat hij al voor de microfoon bij Radio Rijnmond. Daar kwam hij tot zijn 16 regelmatig. Vanaf zijn 14 zit hij ook bij een lokale omroep. Zijn vader is hier gelukkig niet verantwoordelijk voor, het is zijn eigen keuze geweest. En ja, ik ben er enorm trots op (en ook een beetje jaloers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.