Spring naar bijdragen

28 mei 1974 - Radio Veronica


Vincent

Aanbevolen berichten

Leuk, ik heb al aardig wat (bijna-) complete dagen uit de periode april-juni '' 74 maar van deze had ik slechts twee uuurtjes.

De Lex Harding show bevat een interview met de leden van Mud, die in de studio zijn.

Even een vraag aan Juul naar aanleiding hiervan.

Ik heb in mijn archief het maken van spotjes met Mud door Lex, gedateerd op 24-6-74. Wellicht was Mud in die dagen wel vaker in Nederland dan alleen in de laatste week van mei.

Toch even de vraag of die juni-datum klopt, of dat hewt toevallig toch tijdens het bezoek aan de Veronica-studio eind mei was.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Edwin,

Ik zou het niet weten. Ik heb even gezocht op "Mud" in ons archief maar heb niks gevonden behalve dat int. op 28 mei.

Nog even als aanvulling op het laatste non stop uur van die dag. De non stop uren waren natuurlijk "neutraal" gemaakt. Vandaar dat er ook geen mooie dagsluiting in zit. De jongens aan boord maakten een hele lelijke dagsluiting . Een "lelijk instartje" dus.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de opname van de spotjes, volgens mijn info 24-6-74. een studiotape.:

www.mediafire.com/?w9a2tndekf0zwit

Overigens zou ik 24 mei, een maand eerder dus, een heel logische opnamedatum vinden. De uitzending van de Mud-special was dinsdag 28 mei, ik kan me heel goed voorstelen dat een programma voor dinsdagmiddag op vrijdag de 24ste werd opgenomen. Misschien dat Juul (sorry, weer een vraag) dat met zijn kennis van de roosters van destijds kan beoordelen.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Edwin,

Mud, vreselijk dat geschreeuw.........

Vrijdag opnemen voor dinsdag zou kunnen maar maandag zou ook nog kunnen. Want er werd vaak ook nog op dinsdag gevaren.

Maar zeker weten doen we het natuurlijk niet hoe het gegaan is.

En oh ja, het was een studiotape, nummer 1442 zie ik en de lengte is inderdaad 5'.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

=Ik had altijd veel over de 'piraat Veronica' gehoord, want thuis hadden we de VOO-gids waar dat schip vroeger zo vaak in stond. Navraag bij mijn ouders leerde dat Veronica ooit vanaf een zendschip op zee was begonnen en dat was mijn besmetting van het radiovirus; ik zal een jaar of 9 á 10 geweest zijn dus het was begin jaren '90. Veel programma's van de zeezender Veronica gehoord, maar nooit eens de mogelijkheid om een hele dag te horen waarmee je eens een goed beeld krijgt van het Veronica van toentertijd. Bedankt Vincent!

En let overigens op die prachtige alarmschijf van Greenfield & Cook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 9 months later...

Dit is de opname van de spotjes, volgens mijn info 24-6-74. een studiotape.:

www.mediafire.com/?w9a2tndekf0zwit

Overigens zou ik 24 mei, een maand eerder dus, een heel logische opnamedatum vinden. De uitzending van de Mud-special was dinsdag 28 mei, ik kan me heel goed voorstelen dat een programma voor dinsdagmiddag op vrijdag de 24ste werd opgenomen. Misschien dat Juul (sorry, weer een vraag) dat met zijn kennis van de roosters van destijds kan beoordelen.

Edwin

Beste Ruahfaser,

Als ik je lief aan kijk, kun je die link naar de opnamen van de Mud spotjes nogmaals plaatsen? Deze doet het niet (meer). Ik ben een Mud-fan en -verzamelaar, maar ik had dit te laat ontdekt. Alvast dikke dank.

Groet Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit,

Probeer het nog eens. Bij mij was het geen probleem (in Firefox). En ik heb 'm (veel en veel) later geDLd dan jij. Dus wie weet?

Gr. Jan

Hoi Vincent,

Ik krijg 11.00-12.00 Stan Haag niet te pakken van Mediafire. De rest wel. Hij verschijnt wel als download maar start niet, zowel in Firefox als IE niet.

Is er iets met die file dat je weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Dank Vincent voor deze fraaie dag op 538! Met zo'n dag kun je weer helemaal de sfeer van het oude Veronica proeven.

Ik zag dat het uurtje van Will Luikinga in de avond niet het volle uur is. Ik dacht dat ik het volledige uur had, maar toen ik het afluisterde hoorde ik dat dat blijkbaar is vol gemonteerd met Tubular Bells van Mike Oldfield. Waarschijnlijk is de resterende tijd van dat uur "vergane glorie".

bewerkt door Henk_Loves_Veronica
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.