Spring naar bijdragen

Gemini lp Engelse zeezenders


Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb deze lp járen geleden eens opgenomen van Frans Schuurbiers, maar de band is helaas verbrand. In mijn herinnering betreft het een productie van de Engelse landpiraat Radio Gemini. Niet te verwarren dus met de Belgische Radio Gemini (Kortrijk) waar Frans eind jaren zeventig/begin jaren tachtig voor werkte (onder pseudoniem Dielis Bergen). Echt wijzer kan ik je dus niet maken Juul.

Edit: op internet vond ik nog dit: ,,THE RADIO GEMINI LP Ra-Gem Productions Deroy 1064 (1974) Off air recordings featuring "the sounds of offshore radio from 1964 to 1968, introduced by the Gemini DJ's". Available only by mail order from the land-based pirate Radio Gemini.''

En hier staat een foto van de hoes: http://www.piratememories.com/Other-Products.html

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze lp járen geleden eens opgenomen van Frans Schuurbiers, maar de band is helaas verbrand. In mijn herinnering betreft het een productie van de Engelse landpiraat Radio Gemini. Niet te verwarren dus met de Belgische Radio Gemini (Kortrijk) waar Frans eind jaren zeventig/begin jaren tachtig voor werkte (onder pseudoniem Dielis Bergen). Echt wijzer kan ik je dus niet maken Juul.

Edit: op internet vond ik nog dit: ,,THE RADIO GEMINI LP Ra-Gem Productions Deroy 1064 (1974) Off air recordings featuring "the sounds of offshore radio from 1964 to 1968, introduced by the Gemini DJ's". Available only by mail order from the land-based pirate Radio Gemini.''

En hier staat een foto van de hoes: http://www.piratememories.com/Other-Products.html

Martin

Inderdaad een productie van de Engelse landpiraat Radio Gemini. Daar heb ik hem destijds ook gekocht.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier een opname van een Gemini LP over de Engelse zeezenders.

Weet iemand iets meer over deze lp?

Dank,

Juul

Dag Juul,

De Zeezenderdiscografie op Soundscapes (Hans Knot) weet het volgende over deze LP te melden:

1974: Radio Gemini LP (Ra-gem Productions). De titel suggereert dat het gaat om de historie van dit station. Edoch wordt de historie van de zeezenders beschreven in de periode tussen 1964 en 1968.

Word je hier wijzer van?

Op onderstaande links kunnen de liefhebbers deze LP downloaden.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-COT4HYNQYQXJ.mp3

Veel plezier ermee.

Hartelijke groet,

Bart


Ik zie nu pas dat de LP eerder deze avond werd aangeboden via Zipyshare, een programma waar ik soms problemen mee heb.Maar eind goed, al goed. Degenen die ook met deze problemen kampen kunnen de LP alsnog ophalen via Mijnbestand.

Dat is uiteindelijk 1000 keer makkelijker :-)

Hartelijke groet,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.