Spring naar bijdragen

mijn lijstje voor eind 2012


Juul

Aanbevolen berichten

Ik bedacht mij ineens in deze donkere dagen en geconfronteerd tegen wil en dank aan het oerwoud van eindejaars lijstjes welke platen ik nu eens lekker zou willen draaien.

Ik kwam tot het volgende lijstje. En mochten er mensen zijn die platen niet kennen. "Google is je beste vriend"

1. Wichita Lineman-Glen Campbell.

2. Because- Dave Clark Five

3. California Dreamin' - José Feliciano

4. Choice of Colors- Impressions & Curtis Mayfield

5. Beneden Alle Peil - Boudewijn de Groot

en met * Orleans - van David Crosby en Avant Garde-Naturally Stoned.

En hier zijn ze: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-R76RAZ8VAHQS.zip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Hans! Zitten mooie "parels" tussen.

Hopelijk komen er nog meer.

Er zijn zo veen mooie songs die je nooit meer hoort.

Hierbij 10 van favorieten:

Renaissance Northern lights

Beach Boys Surf's up

Zombies Care of cell 44

Blind Faith Presence of the Lord

Sandy Coast Subject of my thoughts

Prefab Sprout When love breaks down

Todd Rundgren Hello it's me

Beatles Across the universe

Kinks Shangri-la

Laura Veirs Carol Kaye

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Top 10 op dit moment. Maar dat is over een uurtje, als ze gedraaid zijn, natuurlijk weer hélemaal anders.

Janis Joplin - Little girl blue

Nicky Scott - Backstreet girl

Rufus Wainwright - Going to a town

Cat Stevens - Rubylove

the Doors - the Crystal ship

Gerry & the Pacemakers - Walk hand in hand

Steely Dan - Dirty work

It's A Beautiful Day - White bird

Sagittarius - My world fell down

the Beach Boys - Sail on, sailor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtige lijsten heren,

In weerwil van alle eind jaar lijstjes, duiken ieder jaar zo rond "de donkere dagen voor kerst" kuch, altijd deze 3 liedjes bij mij de cd speler in. Ik ben niet vies van een gitaartje, maar die zijn er dan even niet in te vinden.... :

I know what it is to be young - Orson Welles

Where did everyone go - Nat king Cole

O love you, what can i say - Jerry Reed


Prachtige lijsten heren,

In weerwil van alle eind jaar lijstjes, duiken ieder jaar zo rond "de donkere dagen voor kerst" kuch, altijd deze 3 liedjes bij mij de cd speler in. Ik ben niet vies van een gitaartje, maar die zijn er dan even niet in te vinden.... :

I know what it is to be young - Orson Welles

Where did everyone go - Nat king Cole

I love you, what can i say - Jerry Reed


Prachtige lijsten heren,

In weerwil van alle eind jaar lijstjes, duiken ieder jaar zo rond "de donkere dagen voor kerst" kuch, altijd deze 3 liedjes bij mij de cd speler in. Ik ben niet vies van een gitaartje, maar die zijn er dan even niet in te vinden.... :

I know what it is to be young - Orson Welles

Where did everyone go - Nat king Cole

I love you, what can i say - Jerry Reed


Geen flauw idee wat ik fout doe, 3xxx.... zo belangrijk is het nu ook weer niet..

Excuses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Top 10 op dit moment. Maar dat is over een uurtje, als ze gedraaid zijn, natuurlijk weer hélemaal anders.

Janis Joplin - Little girl blue

Nicky Scott - Backstreet girl

Rufus Wainwright - Going to a town

Cat Stevens - Rubylove

the Doors - the Crystal ship

Gerry & the Pacemakers - Walk hand in hand

Steely Dan - Dirty work

It's A Beautiful Day - White bird

Sagittarius - My world fell down

the Beach Boys - Sail on, sailor

Oh, jee, vergeten;

It's A Beautiful Day - White bird

Sagittarius - My world fell down

En inderdaad over een uur of wat kan het weer anders zijn.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het startbericht van Juul was voor mij aanleiding om vandaag 'the best of Glenn Campbell' weer eens mee in de auto te nemen. Wichita Lineman schalde door de cabine, en inderdaad, het blijft pure magie: die zang, het arrangement, de tekst. Een echte klassieker. En net bij het internetten las ik ergens een uitspraak van Billie Joel: 'Wichita Lineman' is a simple song about an ordinary man thinking extraordinary thoughts.' Mooi gezegd vond ik dat.

'Southern Nights' hoor ik trouwens ook nog steeds heel graag.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Renaissance wil ik daar graag 'Ocean gypsy' aan toevoegen, één van mijn favorieten.

'Let's go away for a while' van The Beach Boys blijft ook een juweeltje.

Net als Melanie met 'beautiful people' en Alan Parsons met 'Turn of a friendly card'.

Of 'Keerzij' van Herman van Veen en.....

Eigenlijk wat Hans558 al schreef, er zijn er zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Renaissance wil ik daar graag 'Ocean gypsy' aan toevoegen, één van mijn favorieten.

Van de groep Renaissance voeg ik er nog drie nummers aan toe.

Trip to The Fair, Mother Russia (Live at Carnegie Hall) en Running Hard.

Van de The 5th Dimension de volgende drie nummers:

Stoned Soul Picnic, Wedding Bell Blues en Age of Aquarius.

Om er 10 platen van te maken, ook nog de volgende vier nummers:

Spanky And Our Gang - I Like To Get To Know You

The Temptations - Masterpiece

The Undisputed Truth - Superstar

Steely Dan - Showbizz Kids

Natuurlijk is het voor mij, net als de meeste reageerders hier, als echte muziekliefhebber(s), helemaal niet moeilijk, om elke dag weer

een verschillend lijstje te maken met favoriete nummers van het moment. :-)

Robin


Wichita Lineman schalde door de cabine, en inderdaad, het blijft pure magie: die zang, het arrangement, de tekst. Een echte klassieker.

Ik vind het weer helemaal te gek, om midden in de nacht in de auto, de relaxte instrumentale jazz versie, van het Dee Felice Trio te horen.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JFTFQTKMJDOM.mp3

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ondertussen kwam bij mij de gedachte omhoog dat Glenn wel een heel vreemde move maakte door met een instrumentale plaat op de markt te verschijnen

Volgend jaar een lijstje met mijn favoriete instrumentale nummers en uiteraard ook van de anderen in de groep.

Hoi Hans,

Heel vreemd vind ik de move van Glen nu ook weer niet. Want hij was een veel gevraagd sessie muzikant kijk maar bij Wiki:

"Campbell was ook een veelgevraagd sessiemuzikant. Hij is te horen op albums van onder meer Bobby Darin, Ricky Nelson, The Monkees (onder meer in het nummer I'm a believer), Elvis Presley, Frank Sinatra, Dean Martin, The Righteous Brothers (in You've lost that lovin' feelin' ) en The Mamas & The Papas. Ook maakte Campbell deel uit van The Beach Boys tijdens de tournee van 1964 en de opnames van het Beach Boys-album Pet Sounds.

Tijdens zijn afscheidstournee in juni 2011 wordt er de ziekte van Alzheimer bij hem vastgesteld"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de Temptations. Hun psychedelische periode heb ik laatst een beetje herontdekt. 'Take a stroll through your mind', je hoeft geen verboden middelen te gebruiken om daarvan in hogere sferen te komen.

Wat Campell betreft: Volgens Wikipedia was hij ook de zanger van 'My world fell down'.

Brian Wilson schreef in de tijd van Pet Sounds ook een liedje voor hem, 'Guess I'm dumb.' Het heeft wel iets:

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier staat iets over Glen Campbell dat op de inlay van mijn CD staat.

Digitally remastered 1997 reissue on Sundazed of the debut by this trio comprised of Gary Usher, Glen Campbell & Bruce Johston. A pop/ psych masterpiece with true California soundmelodies first released on Columbia in 1968, it features theoriginal cover art and 20 tracks, including nine rare and/ or previously unissued bonus tracks: 'My World Fell Down' (Single Version), 'Artificial Light (Of All The Living Lies)', 'Get The Message', 'Mass #586', 'Love's Fatal Way', 'The Keeper Of The Games' (Demo), 'Lonely Girl', 'Sister Marie' (Instrumental) & 'Hotel Indiscreet' (Single Version).

line up:

Originally released in 1967,this was the first of just two releases that Sagittarius had put out. Best described as psychedelic pop. On this CD reissue, you get the album's original eleven tracks, with nine unreleased bonus cuts tagged on for good measure. Something I just discovered, is that this short-lived band was one of Glen ("Rhinestone Cowboy")Campbell's early works. Never would've guessed. Line-up: Gary Usher-producer&vocals, Glen Campbell-guitar&vocals and Bruce Johnston-vocals, from what I could find. Might appeal to fans of The Turtles, The Association, Lovin' Spoonful, Beach Boys and Yellow Balloon.

Maar hij staat hier niet op vermeld:

cFKUSruYzX.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Glen Campbell speelde als sessiegitarist mee op onder andere nummers van the Beach Boys. En in 1965 was hij enige tijd vervanger van Brian Wilson tijdens live concerten. Als dank kreeg hij "Guess i'm dumb" van Brian. De backingtrack van het nummer was al in oktober '64 opgenomen (met Glen op gitaar), en was bedoeld voor de Beach Boys elpee "Today". In de zomer van '65 kwam Glen's versie uit.

Glen deed samen met Bruce Johnston (ook Beach Boys) and Terry Melcher de belangrijkste zangpartijen op "My world fell down". "Present tense" van Sagittarius is een van mijn favoriete elpees uit de jaren '60. Meesterwerk van Gary Usher en Curt Boettcher.

En Juul: de teksten die je laat zien zijn "niet helemaal juist" tot "onjuist" (kan jij natuurlijk niks aan doen). Glen wordt rechts onderaan bij de "special thanks" overigens wel genoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dank kreeg hij "Guess i'm dumb" van Brian. De backingtrack van het nummer was al in oktober '64 opgenomen (met Glen op gitaar), en was bedoeld voor de Beach Boys elpee "Today". In de zomer van '65 kwam Glen's versie uit.

.

Da's al vroeg. Als je goed luistert naar hoe de blazers gearrangeerd zijn, hoor je een duidelijke verwantschap met Let's Go Away For A While, uitgebracht in '66.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Glen Campbell speelde als sessiegitarist mee op onder andere nummers van the Beach Boys. En in 1965 was hij enige tijd vervanger van Brian Wilson tijdens live concerten. Als dank kreeg hij "Guess i'm dumb" van Brian. De backingtrack van het nummer was al in oktober '64 opgenomen (met Glen op gitaar), en was bedoeld voor de Beach Boys elpee "Today". In de zomer van '65 kwam Glen's versie uit.

Glen deed samen met Bruce Johnston (ook Beach Boys) and Terry Melcher de belangrijkste zangpartijen op "My world fell down". "Present tense" van Sagittarius is een van mijn favoriete elpees uit de jaren '60. Meesterwerk van Gary Usher en Curt Boettcher.

En Juul: de teksten die je laat zien zijn "niet helemaal juist" tot "onjuist" (kan jij natuurlijk niks aan doen). Glen wordt rechts onderaan bij de "special thanks" overigens wel genoemd.

Ja, daar had ik mooi over heen gekeken. (sorry problemen met m'n ogen, volgend jaar gaat de "medicijnvrouw" d'r wat aan doen ).

Juul

PS ik ben een "bofkont" want ik heb de mono USA single destijds uit de discotheek ontvreemd........

Ja en Gary Usher was ook geen kleine jongen daar aan de West Coast. Werkte ook met vrijwel elke hit artiest. http://www.garyusher.com/

YWpjIH3C.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, staat bij jou "Libra" op de achterkant van de single? Ik heb hier de Radiostation copy met op beide zijden "My world fell down". Enneh.... uit de discotheek maar zonder stempel en nummersticker?

Dan moet ik de single effe op zolder, ja, ja daar, opzoeken. Ja hoor uit de disco. We kregen nl alles in 3-voud. Gelukkig.

Later op de dag ga ik wel even naar zolder.

De zolder gaf z'n "geheim prijs", in het Aldi-Lidl melkdoosje, want daar passen singles zo mooi in. Hier de B kant.

Juul

NvXV9nkgi.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.