Spring naar bijdragen

Eén jaar later....


Juul

Aanbevolen berichten

Veronica de zeezender was gestopt en de VOO had z'n intrek genomen, naar goed Hilversums gebruik in een Hilversumse villa. aan de oude Enghweg. Met uitzicht op het Hilversumse Raadhuis. Een ontwerp van de beroemde architect Dudok.

Daar bovenop de zolder had Karel van der Woerd een studio ingericht met wat "oude" Veronica spullen.

En daar werd zoals Rob Out in z'n boek "Veronica, één jaar later" schreef geoefend om programma's te maken als de zendmachtiging verleent zou worden. Hij deed dat op pagina 222 en voorzien van een foto.

Ik heb de beschikking over alle foto's die in het boek gebruikt werden en hier de foto van bovengenoemde pagina maar dan groter.

vlnr.: Karel van der Woerd, Rob Out

Fotograaf: ??

zeWilbA20jM1.jpg

Deze geeft een aardig overzicht maar dan in kleur. Hier werden trouwens ook die cassettes opgenomen voor de top 40 service.

foto: © Stichting Norderney-Lex Harding.

dwGynLJo.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie foto's,ben daar samen met Hans Knot in 75 gastvrij ontvangen.

Voor .het pand stond een Opel Blitz bus tbv de Drive in show.

Die locatie was een soort kruising tissen de Zeedijk en Lapershoek qua grootte, maakte wel een pioneers indruk. En dan te bedenken dat die zuilen toen nog niet beseften dat met het omverhakken van de zeezender Veronica het paard van Troje was binnen gehaald met de VOO. De zuilen kregen wat mij betreft wat ze verdienden. Ik heb nooit iets met omroepen gehad maar bij iedere status vergroting van de VOO ging bij mij ,bij wijze van spreken, de vlag uit. VOO als TV omroep was overigens in mijn ogen vanaf dag 1 pulp.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje paradoxaal, niet?

Nee hoor, Radio en Tv zijn 2 verschillenden zaken, en met de VOO had ik ook verder niets, was geen lid. Maar het feit dat ze de zuilen en de politiek die handelde in die tijd opfors aandringen van de zuilen een " poepie lieten ruiken" had mijn grote waardering.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veronica de zeezender was gestopt en de VOO had z'n intrek genomen, naar goed Hilversums gebruik in een Hilversumse villa. aan de oude Enghweg.

Daar bovenop de zolder had Karel van der Woerd een studio ingericht met wat "oude" Veronica spullen.

Leuke foto's Juul.

En het zijn deze spullen die anno 2012 in Rockart staan.

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

En toeval bestaat dus toch want Martin van der Ven leest dit bericht en stuurt me het volgende bericht per e mail

Kijk Hans toevallig had ik deze negatieven gisteren gescand...

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q7LAZVKWFCPE.zip

Dus downloaden maar: copyright Hans Knot

Mooie foto's, leuk pandje, en de Opel Blitz bus. Daarbij ook nog een Fiat 850 en het voorste deel vd legendarische Citroen GSA. Daslang geleden,

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren grappig die foto's. Kun je zien dat er gedurende de tijd toch nog veranderingen zijn aangebracht in de studio daar.

Sta mij toe toch nog een historische onjuistheid aan te brengen. De file heet "Radio Veronica.......etc. Maar dat klopt niet.

Radio Veronica was gestopt en het was daar "De Stichting Nederlandse top 40 i.o ".

En de VOO (de Veronica omroep Organisatie ) geen geld hebbende was daarbij ingetrokken.

Zo zat het in elkaar. Voor dat je weet staat het weer verkeerd ergens als vaststaand feit geschreven.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Juul had het zo duidelijk opgeschreven...... Ik citeer: "Daar bovenop de zolder had Karel van der Woerd een studio ingericht met wat "oude" Veronica spullen".

Sorry.. Leesbril niet op.. ;)

Mooie foto's trouwens, Hans! Dank daarvoor!

En Juul, bedankt voor de aanvulling! Nooit geweten dat de VOO "logeerde" bij De Stichting Nederlandse top 40 i.o.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, dit is een soort "voor aankondiging dus......"

Juul

Inderdaad buurman, het lukte niet ze te plaatsen, zijn tif files maar ik weet niet hoe je een posting hier helemaal kunt weghalen. Ik ben nu eerst even bezig mijn meer dan 500 zeezender en andere radiofoto's te backupen van dvd's naar een externe harde schijf en kom dan "terug in de lucht".

Douwe

Ze staan er buurman!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me ook van geen belang of er een © op "copyright" staat. Het gaat om de foto's! ;)

Overigens zit er nu een organisatie welke zich bezighoud met het "paranormale" in het betreffende pand..

Hebben ze er iig een lekker muziekje bij... :)

Dat heeft connecties met de Stichting top 40.

Peter van Doorn ( Stichting top 40 ) doet ook iets met dat para gedoe.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het nu een afkorting of een 'merkteken' is het blijft schimmig. Wat ben ik blij dat ik gewoon me kan uiten als Hans Knot

Tja, het is gewoon een kwestie van keuze's maken. Als pb in/op het "RC" ( alweer een afkorting ) gewoon pb wil zijn, is dat zijn probleem of keuze.

Hij heeft in ieder geval geen behoefte om een "wereldbekende Nederlander te zijn". En bij jou is die keuze mogelijk anders.

Groet'n, Johan Pruim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.