Spring naar bijdragen

Whirling (ABTT) stereo remaster


rien1959

Aanbevolen berichten

Een aantal jaren geleden heb ik me bezig gehouden met het in stereo opbouwen van Whirling, de tune die Ad Bouman gebruikte als achtergrond bij zijn ABTT.

Met behulp van alle losse samples heb ik toen op 28 sporen alles gereconstrueerd en afgemixed.

Dat was nogal een gedoe en de Meester zelf heeft zich er nog mee bemoeid, maar eigenlijk is het nooit echt naar mijn zin geworden.

Misschien verwachtte ik wel teveel en dacht ik dat ik dat er meer mogelijk moest zijn. Het feit is dat het me niet los liet.

Ondanks alle drukte van de laatste tijd nam ik me voor om alles nog eens door te nemen en eens goed te luisteren wat er voor mijn gevoel niet lekker zat.

Afgelopen week zat ik wat te klooien met nieuwe plugins en toen ik daarmee was uitgespeeld klikte ik op mijn oude mixprogramma om Whirling nog eens te beluisteren.

Al snel had ik ontdekt wat me stoorde en na het te hebben geladen in de nieuwste versie van mijn programma ben ik een en ander aan gaan passen.

Alle scherpe randjes heb ik er uitgehaald en de mastering heb ik totaal veranderd. Het is back to basic geworden. Nog steeds stereo maar minder overdreven en zonder galm.

Gortdroog maar dichtbij het origineel.

Whirling back to basic : http://www75.zippyshare.com/v/50210850/file.html

Rien, die hard zit te studeren op het ombouwen van fietsen naar E-bikes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk muziekje, dank, dank.

Ik hoorde het in een oude TV docu van de AVRO uit de jaren 60 over het zoveeljarig bestaan van de AVRO, op 1 of ander themakanaal heruitgezonden.

Verassend, wie heeft nu van wie gepikt, of kwamen Ad en AVRO min of meer gelijktijdig op dit deuntje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk muziekje, dank, dank.

Ik hoorde het in een oude TV docu van de AVRO uit de jaren 60 over het zoveeljarig bestaan van de AVRO, op 1 of ander themakanaal heruitgezonden.

Verassend, wie heeft nu van wie gepikt, of kwamen Ad en AVRO min of meer gelijktijdig op dit deuntje.

Ad kreeg de LP toen hij samen met Juul op de Philipsschool zat zo'n 50 jaar geleden.

Het is dan ook een van de weinige deuntjes die het aanhoren waard is van deze LP.

Maar dat komt door de inbreng van Tom Dissevelt. Raaijmakers was meer van het electronische "gepiel".

Misschien dat de AVRO daarom ook voor Whirling koos.

En inderdaad, deze stereo-mix klinkt goed!

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik vind het nog steeds mooi gedaan, Rien!

En je weet wat voor een zeikerd ik kan zijn... :-)

P.S,

Heeft Juul in de tussentijd al feedback van Ad gehad?

Ik weet het niet meer. Er staat mij iets bij van dat ie 'em bewaard heeft. Maar is al weer effe geleden hé?

Vanaf een regenachtige Noord-Veluwe.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het nog steeds mooi gedaan, Rien!

En je weet wat voor een zeikerd ik kan zijn... :-)

Bedankt voor het compliment en ja ... je bent niet snel tevreden. Maar dat hoeft toch niet een slechte eigenschap te zijn ?

Zelf zat het hiervoor behaalde resultaat mij ook niet lekker, anders was ik er niet opnieuw mee aan de slag gegaan.

Rien, die net terug is uit het Gooi en blij is weer thuis te zijn.

P.S. Eigenlijk interesseert het me geen bal wat Bouman er van vind. Hij heeft duidelijk andere ideeën. En dat mag ;) (zolang ik er geen last van heb)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.