Geplaatst 6 juni 201312 jr. "Een onbekend aantal bezoekers van NU.nl is gisteren door gevaarlijke malware besmet geraakt nadat de website een halve dag lang besmette advertenties toonde." "De malware werd op het moment van de infectie door slechts twee virusscanners opgemerkt: Kaspersky Lab en Malwarebytes." https://www.security.nl/artikel/46539/1/Gevaarlijke_malware_verspreid_via_NU.nl.html Robin
Geplaatst 6 juni 201312 jr. Dank voor de waarschuwing, Robin. Een goede 'adblocker' kan soms ook heel nuttig zijn. Paul
Geplaatst 7 juni 201312 jr. Dank voor de waarschuwing, Robin. Een goede 'adblocker' kan soms ook heel nuttig zijn. Paul Daar zou ik niet te hard vanuit gaan. Dat de reclamebanners niet worden getoond op het scherm betekent niet dat ze niet worden opgevraagd van het internet. Dat worden ze namelijk wel. Het gevaar kan dus alsnog bestaan. Wat wel naar voren kwam in het bericht, is dat Java ook in dit geval weer de bosdoener is. De java plugin uitschakelen in de browser lijkt me dus effectiever. (voor de goede orde javascript is weer totaal wat anders)
Geplaatst 7 juni 201312 jr. Bij de laatste update van MAC-OSX wordt Java vanzelf uitgeschakeld. http://support.apple.com/kb/ht5648 Juul
Geplaatst 7 juni 201312 jr. Auteur Daar zou ik niet te hard vanuit gaan. Dat de reclamebanners niet worden getoond op het scherm betekent niet dat ze niet worden opgevraagd van het internet. Dat worden ze namelijk wel. Het gevaar kan dus alsnog bestaan. Ik gebruik zelf geen adblocker, ik vertrouw tegenwoordig op mijn aanvullend beveiligingspakket (Malwarebytes) Maar wat ik er van begrepen heb, zijn er dus adblockers die de hele code van de advertentie eruit gooien, dus die houden in principe ook de troep (malware) tegen. Er zijn ook adblockers die slechts de reclame onzichtbaar maken, maar wel alle code downloaden inclusief eventueel aanwezige troep. Robin
Geplaatst 7 juni 201312 jr. Ik gebuik alleen nog een advertentieblokker. Sinds een paar weken heb ik ook geen antivirus meer. Ik werk tegenwoordig met Xubuntu, een linux variant.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.