Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gevaarlijke malware verspreid via NU.nl

Featured Replies

Geplaatst

"Een onbekend aantal bezoekers van NU.nl is gisteren door gevaarlijke malware besmet geraakt nadat de website een halve dag lang besmette advertenties toonde."

"De malware werd op het moment van de infectie door slechts twee virusscanners opgemerkt: Kaspersky Lab en Malwarebytes."

https://www.security.nl/artikel/46539/1/Gevaarlijke_malware_verspreid_via_NU.nl.html

Robin

Geplaatst

Dank voor de waarschuwing, Robin. Een goede 'adblocker' kan soms ook heel nuttig zijn.

Paul

Geplaatst

Dank voor de waarschuwing, Robin. Een goede 'adblocker' kan soms ook heel nuttig zijn.

Paul

Daar zou ik niet te hard vanuit gaan. Dat de reclamebanners niet worden getoond op het scherm betekent niet dat ze niet worden opgevraagd van het internet. Dat worden ze namelijk wel. Het gevaar kan dus alsnog bestaan.

Wat wel naar voren kwam in het bericht, is dat Java ook in dit geval weer de bosdoener is. De java plugin uitschakelen in de browser lijkt me dus effectiever. (voor de goede orde javascript is weer totaal wat anders)

Geplaatst
  • Auteur

Daar zou ik niet te hard vanuit gaan. Dat de reclamebanners niet worden getoond op het scherm betekent niet dat ze niet worden opgevraagd van het internet. Dat worden ze namelijk wel. Het gevaar kan dus alsnog bestaan.

Ik gebruik zelf geen adblocker, ik vertrouw tegenwoordig op mijn aanvullend beveiligingspakket (Malwarebytes)

Maar wat ik er van begrepen heb, zijn er dus adblockers die de hele code van de advertentie eruit gooien, dus die houden in principe ook de troep (malware) tegen.

Er zijn ook adblockers die slechts de reclame onzichtbaar maken, maar wel alle code downloaden inclusief eventueel aanwezige troep.

Robin

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.