Spring naar bijdragen

Mazelen.....


Juul

Aanbevolen berichten

Ik woon in de z.g. "Bible belt" en het komt daar vaak voor dat mensen zich vanwege geloofs overtuiging niet laten inenten, met soms fatale gevolgen voor kinderen.

http://www.nu.nl/binnenland/3507717/mazelenuitbraak-gestegen-107-gevallen.html

Maar ook bij volwassenen komt het dus kennelijk voor, lees maar.

http://medischevragen.com/mazelen-bij-volwassenen.html

En dit gelezen hebbende denk ik dan, "nou ze worden bedankt!". Dat ze het voor zich zelf niet doen moeten zij weten maar ze brengen wel anderen in gevaar! Ik ben vroeger wel ingeënt maar ja, ik heb wel diabetes en dan ben je kwetsbaarder.

Zo dat ben ik effe kwijt.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Juul hier in Gouda zitten we ook in de Bible belt, met aanvoer van leerlingen naar een HBO uit alle andere delen van de Bible belt. Zou zomaar kunnen dat we hier ook een uitbraak krijgen van de Mazelen, meegebracht door zo'n lief meisje/jongen uit een of ander gat. Wat ik ook nooit begrijpt van deze school dat die meiden geen broek aan mogen op school, ze lopen allemaal met rokken, maar de meeste met rokjes waar ik mijn dochter niet mee aan wil zie lopen -zo kort- !

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Het" komt naderbij:

http://www.barneveldsekrant.nl/scripts/edoris/edoris.dll?tem=/_NEW-LAYOUT/LN_TEXT_VIEW&doc_id=50588391&pageid=1761769&utm_source=DMdelivery&utm_medium=email&utm_content=Zeven%20meldingen%20besmetting%20maz&utm_campaign=Nieuwsbrief%20BarneveldseKrant.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken heb ik er geen "last" van. Ik heb 15 jaar in Bunschoten-Spakenburg gewoond met veel plezier. Je moet je een beetje aanpassen hé? En nu op de Veluwe in Voorthuizen, ook met plezier maar met dit soort zaken wordt ik een beetje "verdrietig".

En nu gaan we naar Doornspijk-Gemeente Elburg, ook zo'n bastion.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanpassen?! Flikker toch op denk ik dan...

Iedereen heeft recht op zelfbeschikking, zij ook ik ook.

Ik ben een rationeel mens en laat me (gelukkig) niet leiden door welke geloofsovertuiging dan ook.

Ik wil iedereen respecteren maar kan er in dit soort situaties met mijn verstand niet bij.

Ongelofelijk, onbegrijpelijk, onverantwoordelijk en bizar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees dit maar eens:

ARNHEM - Inwoners van de biblebelt die zichzelf en hun kinderen niet laten inenten tegen bijvoorbeeld de mazelen brengen willens en wetens andere ouders en hun kinderen in de problemen. Dat zegt Paul Mertens, onderzoeker infectieziekten aan het Erasmus MC in Rotterdam.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2023274/vaccinatie-is-teken-naastenliefde.htm#.Uc3S8JtiH3A

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog even dit:

Een mazelen-vaccin kost € 22,50 per persoon

Een ziekenhuisbed kost € 2300,00 per nacht, exclusief medicatie...

Inmiddels liggen 5 kinderen met complicaties zoals longontsteking en hersenvliesontsteking in het ziekenhuis.

Gemiddeld bedraagt de opname ongeveer 8 dagen per persoon.

Totale kosten, exclusief medicatie, die we met zijn allen moeten ophoesten (geen woordspeling) zijn: € 92.000,00

Nog afgezien van het feit dat ik het allemaal erg hypocriet en inconsequent gedrag vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mazelen-vaccin kost € 22,50 per persoon

Een ziekenhuisbed kost € 2300,00 per nacht, exclusief medicatie...

Tsja. Ik ooit een werkgever gehad die van mij eiste dat ik griepprik haalde. Daarmee kon hij een griepuitbraak op het werk besparen. Toen ik dat weigerde werd mijn contract niet verlengd. Jammer, maar ik ben nog altijd de enige die bepaald wat er in mijn lichaam wordt gespoten. Dat geldt ook voor de groep mensen die dat weigeren omwille van hun geloof. Zij mogen zelf bepalen wat er wel en niet gebeurd met hun lichaam. Daarvoor hebben we in Nederland de Grondwet, Het Europees verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Let wel. Ik keur het gedrag van deze mensen niet goed, maar ik respecteer en accepteer wel hun mening. Net zo goed als dat zij van mij moeten accepteren dat ik er een andere mening op na houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja. Ik ooit een werkgever gehad die van mij eiste dat ik griepprik haalde. Daarmee kon hij een griepuitbraak op het werk besparen. Toen ik dat weigerde werd mijn contract niet verlengd. Jammer, maar ik ben nog altijd de enige die bepaald wat er in mijn lichaam wordt gespoten. Dat geldt ook voor de groep mensen die dat weigeren omwille van hun geloof. Zij mogen zelf bepalen wat er wel en niet gebeurd met hun lichaam. Daarvoor hebben we in Nederland de Grondwet, Het Europees verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Let wel. Ik keur het gedrag van deze mensen niet goed, maar ik respecteer en accepteer wel hun mening. Net zo goed als dat zij van mij moeten accepteren dat ik er een andere mening op na houd.

Ik ben het geheel met je eens Vincent (en keur het ook niet goed). Mensen die van een arts horen dat ze beter niet kunnen roken kunnen dat advies ook gewoon in de wind slaan dus waarom zouden anderen dat niet mogen.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar stel je nu voor dat je niet zo streng gelovig bent maar je kind zit wel op school met een wel streng gelovig kind. ( althans de ouders want dat kind heeft niks te willen) vindt je dat dan leuk?

Ik ben benieuwd of er hier vandaag in de Bilblebelt iets over gezegd is vanaf de kansel.....................

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar stel je nu voor dat je niet zo streng gelovig bent maar je kind zit wel op school met een wel streng gelovig kind. ( althans de ouders want dat kind heeft niks te willen) vindt je dat dan leuk?

Je moet het niet erger maken dan het is Juul. Als je je kind hebt laten inenten moet dat geen probleem zijn. Mazelen zit in de vacinatie en deze krijgen ze 14 maanden na geboorte.De risico's zitten bij de personen die niet zijn ingeent, dus degene die het niet doen uit geloofsovertuiging en kinderen tussen de 8 maanden tot aan moment van vacinatie. Tot 8 maanden hebben ze bescherming meegekregen van de moeder. De keus voor de vacinatie rond de 14 maanden is gedaan om het risico te vermijden dat het kind nog de antistoffen van de moeder heeft. Als je vacineert als die nog actief zijn zal het anders niet werken. En voor deze groep overweegt men nu de mogelijk om toch eerder te gaan inenten.

De grootste 'slachtoffers' van deze uitbraak zullen diegene zijn die zich uit geloofsovertuig niet hebben laten inenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar stel je nu voor dat je niet zo streng gelovig bent maar je kind zit wel op school met een wel streng gelovig kind. ( althans de ouders want dat kind heeft niks te willen) vindt je dat dan leuk?

Ik ben benieuwd of er hier vandaag in de Bilblebelt iets over gezegd is vanaf de kansel.....................

Juul

Ik vind er niets leuks aan. Maar nog minder leuk vind ik mensen die mij laten meeroken want daar kan ik niets tegen doen terwijl ik me wel kan laten inenten tegen ziektes.

Mijn kinderen (en ik) zijn gewoon ingeent dus niets aan de hand. Ik heb alle kinderziekten gehad en antistoffen opgebouwd.

Bij "mijn" kerk is er vandaag niets over gezegd overigens. Ik denk in "zware" kerken ook nauwelijks want voor de buitenwereld is het een grotere issue dan voor hen is mijn inschatting.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk ik ook...

Die mensen redeneren "het is de wil van God", en daarmee is de (zwarte) kous af...

Ik ben wel van mening dat je dan je kind ook niet naar een ziekenhuis moet brengen, want dan meet je m.i met 2 maten.

En voor de rest: Ze doen maar! ;) Ieder het zijne of hare, nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.