Spring naar bijdragen

Jean-Francois Johann (RTL) met pensioen


Lumpie

Aanbevolen berichten

De bekende Franse DJ Jean-Francois Johann is sinds gisteren met pensioen. Gisterenavond presenteerde hij voor de laatste maal het programma Les Nocturnes samen met Georges Lang. Jean-Francois heeft onlangs de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, en afscheid genomen van het radiovak. Het was toch wel even slikken toen ik het hoorde gisteren. Groot voorbeeld voor mij persoonlijk en een radioman in hart en nieren. Meer dan 40 jaar is hij te horen geweest op de radio. Daarnaast deed hij heel veel werk achter de schermen voor alle programma's van Georges Lang. Hij was elke zaterdag- en zondagnacht te horen tussen 00:00 - 03:00 uur, en soms ook als invaller. Hij gaat nu hij met pensioen is leuke dingen doen zei hij gisteren in de laatste show. Zal hem erg missen. De show is terugluisteren via de RTL site.

Overigens gaat George het programma nu ook in het weekend presenteren, maar het programma is wel ingekort geloof ik. De beste man krijgt het nog druk met 7 dagen in de week radio.

Salut Jean-Francois!

7762809966_jean-francois-johann-et-georg

(Jean-Francois staat links op de foto, en Georges Lang rechts)

Daarnaast zijn er geruchten dat het programma Les Nocturnes wellicht volgend jaar stopt.. mag toch hopen dat dit niet gaat gebeuren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vincent: Precies Vincent, de linker is Jean-Francois Johann.

Hierbij een uurtje met Jean-Francois tijdens Les Nocturnes uit de zomer van 2011 (Augustus 2011)

https://www.wetransfer.com/downloads/1f2b0ba50b0488b4f9042696981ded9d20130704144409/5b9d5f

Voor de mensen die het programma niet kennen: sinds 1973 wordt dit programma uitgezonden op RTL France, waarbij Jean-Francois en Georges Lang sindsdien de presentatoren zijn. Jean-Francois staat bekend als een bescheiden, professioneel radio-DJ / journalist met grote muziekkennis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens gaat George het programma nu ook in het weekend presenteren, maar het programma is wel ingekort geloof ik. De beste man krijgt het nog druk met 7 dagen in de week radio.

Heb (W)RTL France en het programma Les Nocturnes vanaf de jaren 70 gevolgd.

Op zijn best was het programma tot eind 2000 met 4 presentatoren en vanuit de studio in Luxemburg.

Eind 2000 moest het programma, van de nieuwe programmadirecteur stoppen, maar hij moest daarop terugkomen vanwege een protestactie van duizenden boze luisteraars.

Een maand later kwam het programma terug in de ether, nu vanuit Parijs en met twee dj's minder ( Lionel Richebourg en Jean-Louis Baudoux)

Nu Jean-Francois Johann met pensioen is en dat voor Georges Lang ook niet meer lang zal duren, denk ik dat het programma Les Nocturnes nu echt

aan zijn allerlaatste periode is begonnen.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu Jean-Francois Johann met pensioen is en dat voor Georges Lang ook niet meer lang zal duren, denk ik dat het programma Les Nocturnes nu echt

aan zijn allerlaatste periode is begonnen.

Robin

Mooi verhaal Robin. Dank.

Maar dat laatste stukje wat je schrijft doet heel veel pijn en gaat nog meer pijn doen vrees ik..

''All good things come to an end'' zeiden ze gisteren.. helaas wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een uurtje Jean-Francois wat ik vond, uit augustus 2012. 01:00 - 02:00 uur - 19 augustus

https://www.wetransfer.com/downloads/455ed7c92518ff372a55805579d3844b20130704154310/839d74

Helaas is de laatste show van Jean-Francois van afgelopen zondag niet meer te downloaden via de site, omdat je alleen nog online kan luisteren tegenwoordig. Vele honderden mailtjes hebben ze binnengekregen bij RTL van luisteraars.


Om de pijn te verzachten, kun je de oude programma's altijd nog een keer opnieuw beluisteren.

Er is een groot radioarchief van het programma: http://www.rtl.fr/emission/les-nocturnes

Robin

Inderdaad Robin, genoeg luistermateriaal! Ook hier op MP3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.rtl.fr/emission/les-nocturnes/billet/les-nocturnes-du-mercredi-3-juillet-2013-animees-par-georges-lang-et-jean-francois-johann-7762809922

Mooi eerbetoon aan Jean-Francois met een stukje geschreven door Georges Lang en enkele foto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.