Spring naar bijdragen

BBC - The Beatles at the Beeb


Harmen

Aanbevolen berichten

Hier de info die ik van The Beeb in 1993 kreeg.

Ook kreeg ik de losse tracks maar die zijn inmiddels allemaal op Lp en Cd verschenen.

http://www34.zippyshare.com/v/89273097/file.html

Het is wel zo dat alle verschillende nummers op LP/CD verschenen (De dubbelaar The Beatles at the Beeb), maar niet elke opname. Zelf heb ik van internet The Complete BBC sessions gehaald, tien mappen met elk meer dan 50 tracks, waarop de complete uitzendingen van alle afleveringen van Pop Go The Beatles, Saturday Club ed staan. Maar daar zit dan bijvoorbeeld wel 8 x She loves you bij, steeds in een andere opname.

Net even een stukje geluisterd naar de peebles-versie. De Poster-versie heb ik in de jaren tachtig helemaal stukgedraaid, het valt me op dat Juul en Tom die wel heel letterlijk hebben overgenomen (is geen kritiek, slechts een constatering, Poster was sowieso een arbeidsintensief programma).

Ik vermoed dat het echte werk ging zitten in de zelfgemaakte series, met NL artiesten (veel reistijd, ruwe tapes monteren), en dat de aangekochte programma's dan voor een soort tijdsbuffer zorgden.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.