Spring naar bijdragen

Norderney


sky devil

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Afgelopen zaterdagmiddag hoorde ik in het programma van RTV Noord, Café Martini, dat de Norderney nog iets langer in Groningen blijft liggen. Waarom werd niet verteld.... Maar lijkt me aannemelijk dat de werkzaamheden nog niet zijn afgerond.....We moeten maar gewoon afwachten op nadere berichten namens Veronicaschip zelf.....

Groeten van Anneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook zendamateur en er is een zendamateur in Groningen ( PA2EFR ) die op "fiets afstand" van de Norderney woont. En vanochtend is hij maar eens op de fiets gesprongen. Zijn foto's zijn hier te bewonderen.

http://www.ericebenau.nl/albums/Veronica/120813/

Juul - PE0GJG

Leuke locatie voor een speciaal station Juul!

Groet Hans PD0LQA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook zendamateur en er is een zendamateur in Groningen ( PA2EFR ) die op "fiets afstand" van de Norderney woont. En vanochtend is hij maar eens op de fiets gesprongen. Zijn foto's zijn hier te bewonderen.

http://www.ericebenau.nl/albums/Veronica/120813/

Juul - PE0GJG

Ja Juul, Eric is er gewoon op af gestapt!

En een brutaal mens heeft de halve wereld, zeggen ze wel eens. Nu weet ik niet of dat helemaal klopt, maar mooie foto's levert het op.

Overigens mocht hij de dag erop terugkomen en meer foto's maken... En dat deed hij:

http://www.ericebenau.nl/albums/Veronica/130813/

Enjoy!

Ik heb deze linkjes zojuist ook op het Norderney forum gezet, met daarbij Eric zijn verhaal. Het leek me een passend slotstuk daar..

Maar omdat er hier ook al foto's zijn geplaatst, hier ook zijn verhaal, door mij wat ingekort:

De eerste foto’s zijn gemaakt vanaf de overkant, de Berlagebrug en vanaf het terrein.

Toen ik daar was kwam de baas naar buiten en ging net de poort dichtdoen, maar ik mocht even snel de laatste drie foto’s schieten.

Morgen was hij er de hele dag en van hem mocht ik dan ook op het schip gaan fotograferen.

Er wordt binnen nog wel gewerkt

Vanmiddag ben ik aan boord geweest en heb ik een rondje aan dek gelopen, dat is nog het meest authentiek dacht ik. Niet dus…

Ik zal straks nog een paar foto’s van de buitenkant posten. Zie fotolinks.

Ik het dek zitten allemaal dichtgelaste gaten. Misschien was dat al zo vroeger?

Maar in het kort is het zoals Juul vaak zegt, het is het schip niet meer.

Ik heb het idee dat de tuien met isolatoren nog wel origineel zijn, behalve de ondereinden. Het zijn oude, wat roestige staalkabels, terwijl de bevestiging brandnieuw is.

Er werd mij verteld dat het schip over ruim drie weken weer naar Amsterdam gaat, wederom binnendoor, met gestreken masten. Ik zag dat de voeten kantelbaar zijn, zie fotolink.

Buitenschilderwerk is netjes en klaar.

Tot zover mijn observaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke locatie voor een speciaal station Juul!

Groet Hans PD0LQA

Hans, heb ik nog niet aan gedacht.

Maar je weet nooit, kom je mee doen dan? Want dan zoek ik operators, en zoveel Nederlandse zeezendermensen zijn er niet met een call. Ja, Nico Steenbergen ( RNI ) wel (PA0NHS ).

De mensen achter de Norderney willen graag praten met ons. Maar vooralsnog houden we de boot een beetje af....(leuke woordspeling trouwens)

Juul -PE0GJG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er nu al bekend wat er met de norderney gaat gebeuren

ik had begrepen dat ze half juli naar amsterdam zou verhuizen,

maar nu hoor je helemaal niets meer.

Blijft voor mijn gevoel heel wazig allemaal

groet ruud

Inderdaad, dat heb ik ook gelezen "half juli naast het Eye-filmmuseum", maar het wordt de NDSM-Pier 1 (ca. 2 km noordelijker, vlakbij de MTV-studio's en niet ver van het REM-eiland), vanaf semtember volgens deze website:

Please login or register to see this link.

Gr. Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad zo ongeveer recht tegenover het REM-eiland.

Op en rond de NDSM-pier hebben zich allerlei bedrijfjes, uitgaansgelegenheden en multimediaprojecten verzameld: http://www.ndsm.nl/en/

Enigszins uit het centrum, maar gemakkelijk bereikbaar vanaf het CS met de (gratis) veerpont.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Erik en Rob wat betreft de foto van het dek met de dicht gelaste gaten.

Het orginele dek is in Zoutkamp,waar de Norderney verkracht werd,los gesneden en omhoog geduwd om op het potdeksel, is de boven kant van de

reling, vast gelast te worden. De gaten waren verschillende patrijspoorten cq lichtranden om licht in de hutten van de bemanning te krijgen. De grote plaat in het dek is volgens mij de plaats waar de ankerlier heeft gestaan. Het is dus het orginele dek. Groet Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.