Spring naar bijdragen

Norderney


sky devil

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Wordt dus een soort van cultureel centrum. Niets geen radio dus. Het wordt er zijdelings wel bij genoemd maar ik verwacht daar niet veel van, eerlijk gezegd. Is toch veel mooier dat de Stichting Norderney huisvesting krijgt daar en waar het in het weekend live programma's vandaan kan brengen op de 192 radio stream? Die boot IS radio en dat moet altijd zo blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt dus een soort van cultureel centrum. Niets geen radio dus. Het wordt er zijdelings wel bij genoemd maar ik verwacht daar niet veel van, eerlijk gezegd. Is toch veel mooier dat de Stichting Norderney huisvesting krijgt daar en waar het in het weekend live programma's vandaan kan brengen op de 192 radio stream? Die boot IS radio en dat moet altijd zo blijven.

Laat ik je direct uit de droom helpen. De Stichting Norderney krijgt daar geen "thuis haven". De bestemming is ongeveer zoals jij in je eerste zin omschreef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We mogen ons gelukkig prijzen met de contacten tussen de stichting en de eigenaar/uitbater.

Ik heb Ad gisteren aan boord gesproken, en die had het erg naar zijn zin. (Ruud ook, maar die sprak ik niet.. Helaas)

Ad lichtte een puntje van de sluier op, maar daar ga ik hier niets over schrijven. Dat is immer niet aan mij!

Maar... ( terug naar de eerste zin. ;))

nordam1.jpg

Ad en de huidige eigenaresse, Nimet Akdemir.

(Foto geleend van MediaPages)

Dat er radio en wellicht ook TV van boord gaat komen: Dat is wel zeker. Hoe vaak weet niemand natuurlijk.

Ik begreep van de muziek programmeur Martijn Roos dat er 6 december al een live uitzending van boord komt.

Let wel: Ik heb het dan niet over 192Rado of 192TV...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Norderney is 64 jaar oud en heeft daarvan slechts 9 jaar als zendschip gediend. Dat laatste is alweer lang geleden. Het heeft allerlei functies gehad, en daarna heeft het een aantal jaren liggen wegrotten in de haven van Antwerpen. Nu is het terug als een trots symbool uit een vrijgevochten tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En eindelijk weer een antenne tussen de masten, hulde hiervoor, men heeft oog voor detail.

Ben wel benieuwd waar onderweg de masten weer verticaal zijn gezet en de antenne ertussen kwam.

Vanuit Groningen begon de reis met de masten plat.

Deze dame naast Ad, wie is ze, wat is haar achtergrond? Maw graag wat achtergrond info.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De masten zijn in Lemmer overeind gezet. Kwam wel een kraan aan te pas natuurlijk.

Voor zover ik weet is de antenne er daar ook tussen gehangen, al denk ik dat die er nog een keer weer uit moet..

De dame naast Ad? Ik neem aan dat je op de foto die ik hier plaatste bedoeld?

Dat is, zoals ik reeds schreef, Nimet Akdemir. De directeur van VeronicaSchip BV

Achtergonden moet je zoeken in in de Amsterdamse kunst scene. Ze schreef boeken en was producente van het VARA/NOB programma "Nova".

Google is your friend.. ;)

De dame op de foto met Ruud is Edith Doets, zoals Juul al schreef. Edith was druk met, ik denk, haar kleinkinderen... Die waren alle dekken aan het verkennen en kwamen daarbij wel eens wat al te dicht bij de relingen.. En daar klom Edith weer op het dekhuis of de boeg.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De masten zijn in Lemmer overeind gezet. Kwam wel een kraan aan te pas natuurlijk.

Voor zover ik weet is de antenne er daar ook tussen gehangen, al denk ik dat die er nog een keer weer uit moet..

De dame naast Ad? Ik neem aan dat je op de foto die ik hier plaatste bedoeld?

Dat is, zoals ik reeds schreef, Nimet Akdemir. De directeur van VeronicaSchip BV

Achtergonden moet je zoeken in in de Amsterdamse kunst scene. Ze schreef boeken en was producente van het VARA/NOB programma "Nova".

Google is your friend.. ;)

De dame op de foto met Ruud is Edith Doets, zoals Juul al schreef. Edith was druk met, ik denk, haar kleinkinderen... Die waren alle dekken aan het verkennen en kwamen daarbij wel eens wat al te dicht bij de relingen.. En daar klom Edith weer op het dekhuis of de boeg.. :)

En Nimet is de "partner" van Jeroen Pauw. Dat schreef Rob geloof ik ook al eerder.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, Juul en Robin bedankt voor de info. Kijk, dat volg ik niet meer, die nieuwe lichting BNers.

Als opa van 7 kleinkinderen spreken Ruud Doets, zijn echtgenote en kleinkinderen mij meer aan. Prima dat in ieder geval Doets nog weer aanboord van "zijn" schip komt. Jammer dat er niet meer bemanningsleden uit de periode 60-74 een kijkje kwamen nemen, de Scheveningers zeg maar.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, Juul en Robin bedankt voor de info. Kijk, dat volg ik niet meer, die nieuwe lichting BNers.

Als opa van 7 kleinkinderen spreken Ruud Doets, zijn echtgenote en kleinkinderen mij meer aan. Prima dat in ieder geval Doets nog weer aanboord van "zijn" schip komt. Jammer dat er niet meer bemanningsleden uit de periode 60-74 een kijkje kwamen nemen, de Scheveningers zeg maar.

Paul de Haan

Dag Paul,

Een aantal Scheveningers zijn we een beetje "kwijt".

Ik heb zo af en toe wel een adres maar da's dan weer verouderd of mensen zijn niet te traceren.Voor onze "interne reunie" (is al weer 5 jaar geleden) zullen we maar een advertentie in een krant zetten.

En dat ik nou actief ben op dit forum met herinneringen heeft meer te maken met mijn "hang" naar geschiedenis.

Andere oud collega's hebben dat voor het meerendeel niet. Het was een stukje in hun carrière die overigens korter was dan de tijd erna.

De hang om Veronica van binnenuit te beschrijven kwam bij mij overigens pas in het jaar 2000, zittend op een bankje in het bos van Oud-Valkeveen waar de bruiloft was van oud collega's Sytze en Anneke. Voor die tijd had ik gewoon geen tijd.

Het bleek dat Ad wel wat banden en apparatuur bewaard had maar altijd moest zeggen inzake info;"Ja dat is er wel maar dan moet ik zoeken". Maw. er zat geen structuur in de gegevens. Dat heb ik verandert en dan zie je ook dat je allebei (Ad en ik) de pensioenleeftijd naderen. En nogmaals mijn drang om een stuk geschiedenis, m'n favoriete vak, voor het na geslacht veilig te stellen was mijn beweegreden om op onze website zaken van binnen uit te beschrijven. Kon ik eindelijk al die verhuisdozen met documenten weer door spitten en waar nodig opruimen. Eerde had Jelle Boonstra vor mij al eens m'n verhuisdozen doorgespit en er 3 handzame boekwerkjes van gemaakt. Da's in ieder geval mijn Veronica geschiedenis.

Want ik denk dat er geen collega is die de meeste memo's van Rob Out en alle salarisstroken nog heeft........Ik wel.

En ik heb altijd nog de hoop dat er mensen van RNI zullen opstaan die het zelfde doen. Maar die hebben kennelijk geen Juul die geschiedenis een prachtig vak vind.

Nog steeds moet ik de boot afhouden anders kan ik wel iedere maand in een afdeling van onze zendamateur vereniging een "lezing" houden hoe het was.

Het blijft tenslotte omroep geschiedenis.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Paul,

Een aantal Scheveningers zijn we een beetje "kwijt".

Ik heb zo af en toe wel een adres maar da's dan weer verouderd of mensen zijn niet te traceren.Voor onze "interne reunie" (is al weer 5 jaar geleden) zullen we maar een advertentie in een krant zetten.

En dat ik nou actief ben op dit forum met herinneringen heeft meer te maken met mijn "hang" naar geschiedenis.

Andere oud collega's hebben dat voor het meerendeel niet. Het was een stukje in hun carrière die overigens korter was dan de tijd erna.

De hang om Veronica van binnenuit te beschrijven kwam bij mij overigens pas in het jaar 2000, zittend op een bankje in het bos van Oud-Valkeveen waar de bruiloft was van oud collega's Sytze en Anneke. Voor die tijd had ik gewoon geen tijd.

Het bleek dat Ad wel wat banden en apparatuur bewaard had maar altijd moest zeggen inzake info;"Ja dat is er wel maar dan moet ik zoeken". Maw. er zat geen structuur in de gegevens. Dat heb ik verandert en dan zie je ook dat je allebei (Ad en ik) de pensioenleeftijd naderen. En nogmaals mijn drang om een stuk geschiedenis, m'n favoriete vak, voor het na geslacht veilig te stellen was mijn beweegreden om op onze website zaken van binnen uit te beschrijven. Kon ik eindelijk al die verhuisdozen met documenten weer door spitten en waar nodig opruimen. Eerde had Jelle Boonstra vor mij al eens m'n verhuisdozen doorgespit en er 3 handzame boekwerkjes van gemaakt. Da's in ieder geval mijn Veronica geschiedenis.

Want ik denk dat er geen collega is die de meeste memo's van Rob Out en alle salarisstroken nog heeft........Ik wel.

En ik heb altijd nog de hoop dat er mensen van RNI zullen opstaan die het zelfde doen. Maar die hebben kennelijk geen Juul die geschiedenis een prachtig vak vind.

Nog steeds moet ik de boot afhouden anders kan ik wel iedere maand in een afdeling van onze zendamateur vereniging een "lezing" houden hoe het was.

Het blijft tenslotte omroep geschiedenis.

Juul

Ik begrijp wat je bedoelt Juul mbt jouw drang om de geschiedenis goed neer te zetten, heb je in voldoende mate gedaan medunkt.

Tja, de "sterren" van toen achter de micro hebben me nooit geboeid, af en toe denk ik wel eens waarom werden en worden ze betaald.

Ik heb de schepen en de bemanningen altijd veel boeiender gevonden als het gaat om de NL zeezenders, immers zowel Veronica als RNI waren nauwelijks zeezenders te noemen, alles kwam van de tape muv de enkele NL uren live vanaf de Mebo.

Ergens in een draadje over de Norderney schreef Annerob dat er mogelijkerwijs enkele onderdelen van de Norderney waren achtergebleven, ik kan dat niet weer vinden, lopen inmiddels veele draadjes over het schip.

Maar natuurlijk hebben wij Groningers iets achter gehouden. Zolang Holland niet met een fatsoenlijke compensatie komt voor de aardbevingsellende in Groningen gijzelen wij de hoofdmotor van de Norderney. "gelijk oversteken" zeggen we hier altijd.

Nou, wat mij betreft laat ik het hier maar bij mbt de Norderney. Een draadje dat ergens in november 2012 begon heeft inmiddels de teller op 6000 staan als ik me niet vergis. Het beste voor de Norderney in Amsterdam.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo is het maar net Paul.

Laten we maar stoppen mbt de Norderney versie 3.0 ( of eigenlijk 4.0 )

Ik stop er maar mee. Net als toen.

Voor wat betreft het laat blokje is dat bij Ad en mij "niet helemaal gelukt". ( gelukkig maar ).

scan:en foto © Stichting Norderney

29xyhya.jpg

vlnr. Ad Juul en Karel

wbpcog.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar natuurlijk hebben wij Groningers iets achter gehouden. Zolang Holland niet met een fatsoenlijke compensatie komt voor de aardbevingsellende in Groningen gijzelen wij de hoofdmotor van de Norderney. "gelijk oversteken" zeggen we hier altijd.

Paul de Haan.

Ehh.... Ga je me nu vertellen dat er een generatorset uit de Norderney in je garage staat? :O

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.