Geplaatst 29 augustus 201312 jr. ... ik blijf het heel wat beter vinden, luisterend naar de stream van dit moment. Die achterlijke lange commercialblokken die volgens de mediawet verplicht zijn... krankzinnig. En je bereikt het tegenovergestelde van wat in het belang van de adverteerder is: je haakt af. Plaspauze of iets dergelijks. Net als bij tv. En waarom? Omdat het iets is dat 'geregeld' kon worden. Nou: en dan doen we dat! Yech!
Geplaatst 29 augustus 201312 jr. Tja... Voor, tijdens en na het nieuws kun je rustig gaan eten, douchen, boodschappen doen en de wasmachine aanzetten. Ik ben ook altijd weg als bij één van de commerciëlen de reclame begint. Af en toe een spotje tussen de platen door is veel minder irritant en je blijft gewoon luisteren. Ongetwijfeld is dit bedacht door iemand die ook weer meende verstand van 'radio' te hebben. Of is het soms weer uit het 'goddelijke' Amerika over komen waaien?
Geplaatst 30 augustus 201312 jr. Ja , ik heb ook nooit begrepen waarom het in een blok moet. Ik ervaar het als een blok aan mijn been. Deze week zit ik door de stream weer helemaal in dat sfeertje en die reclames tussen door zijn zo veel prettiger . Trouwens ook de kwaliteit van de reclame vind ik in die oude programma s vaak (niet altijd ) beter . Tegenwoordig hoor ik in reclames zo n asociaal geschreeuw , als of ik doof ben. En een reclame kan ook heel effectief zijn als er gewoon gepraat wordt. Vinden jullie die reclames van Nieuwe Revue niet nog steeds kostelijk ?
Geplaatst 30 augustus 201312 jr. Auteur Die Nieuwe Revu commercials vond en vind ik erg goed. Was best een vernieuwende manier van reclame, volgens mij.
Geplaatst 30 augustus 201312 jr. Die reclameblokken hebben natuurlijk wel als voordeel dat de DJ, die tegenwoordig zelf "schuift", er geen omkijken meer naar heeft.. ;)
Geplaatst 30 augustus 201312 jr. Een wijdverbreid misverstand in de radiowereld. Je mag de reclames wel degelijk 1 voor 1, dus los uitzenden. De minimale bloklengte van 2 minuten geldt alleen voor TV. Wel moet elk blok, dus ook een blok van 1 spot, vooraf en achteraf worden gegaan met een "pingel" oid. Ter aanvulling, dit geldt natuurlijk alleen voor Comm omroep, de publieken mogen alleen voor en na nieuws.
Geplaatst 30 augustus 201312 jr. Auteur Hééé... ik dacht me te herinneren dat er ook voor radio een minimumlengte van reclameblokken was vastgesteld. Met dan een maximum percentage per uur.
Geplaatst 30 augustus 201312 jr. Max. 12 minuten per uur staat me bij, maar zou het even moeten nazoeken voor de zekerheid.
Geplaatst 30 augustus 201312 jr. Auteur In mijn tijd bij Radio Noordzee Nationaal gold 8 minuten, geloof ik, maar ik kan het absoluut mis hebben.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.