Spring naar bijdragen

"werk" foto's TROS


Juul

Aanbevolen berichten

Op onze nieuwe zolder zoekend naar m'n amateur zender kwam ik m'n ruim 200 fotoboeken tegen met "werk" foto's.

Ik heb er een paar uitgehaald en zal zo af en toe wat neer poten hier.

In 1987 waren we op zoek naar naar een paar dj's. dat viel nog niet mee.

Gedurende de maand mei waren er een paar proef personen achter de dj tafel. NOB technicus Herman Dales ( toen met baardje ), hij was zo'n beetje de vaste TROS technicus, begeleidde ze.

Hier zien we Herman en Helen ( Hellen?) Kabel en een dj met de naam Marcel ...... ?

Wat zou er van ze geworden zijn?

foto's ©Juul Geleick

2uqerrb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Juul die oude studio-foto's.

Heb je toevallig ook foto's van deze TROS studio waarop de apparatuur goed te zien is?

Groet,

Peter

dag Peter,

Ja die heb ik. Maar correctie het was GEEN TROS studio het was de studio van Radio 3. We zeiden dan;"ga je naar 3?" . Of zoals de technici zeiden;"ECK3". Als we zendtijd hadden moesten we daar heen.........Ik kon de studio bijna vanaf m'n buro zien.

Moest ik naar rechts kijken . Toen zat ik al achter de MAC ditmaal een SE.

14xkoax.jpg

Juul


Nog een "na gekomen" foto die de foto's hierboven hoort. Technicus Herman stelt de dj tafel in voor "proef" dj Marcel...... (achternaam weet ik niet meer.

Juul

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vooruit, nog maar een paar foto's waarop onze Karel te bewonderen valt.

Het jammere is dat ik effe de datum niet weet.

Maar ik weet wel waar het over gaat als ik NOB technicus Gert de Bruijn en Bart van Gogh (Top format) zie.

Ik heb het vermoeden dat er weer eens jingles waren gemaakt ( we hadden al bijna geen jingles, hi ) en ze moesten daartoe gemixed en genummerd worden. Het geld kon niet op.

Ik weet nog dat ik eens aan de programmaleider vroeg hoeveel "al dat jingle gedoe" nou kostte.........."ach jongen dat wil je niet weten, maar een ton (in guldens) is niks"........

In ieder geval is de foto gemaakt in NCRV 1 aan de Hilversumse Schuttersweg.

Het was net als VARA8 een studio waar je meersporen (digitale ) producties kon na bewerken.

Ook kwam er een live NCRV "tussen de middag" programma vandaan.

Het gebouw staat er nog wel maar is allang niet meer in gebruik bij de NCRV.

foto's: © Juul Geleick ( zonder toestemming mogen ze niet vermenigvuldigd worden)

w1ur8l.jpg

Het NCRV lunch programma heette "Lunchtime magazine" en kwam uit NCRV1 zoals ik al schreef.

Maar die studio werd ook gebruikt dus voor meer sporen opnamen dan wel mix sessies.

We namen in 1988 een 24 sporen digitale opname van een concert van "Earth & Fire" op. Maar wij vonden en Jerney Kaagman zelf ook dat sommige partijen opnieuw moesten worden ingezongen en dat gebeurde dus in NCRV 1.

Ja, mensen "that's sowbizz".

2cymbdg.jpg

En deze foto is gemaakt tijdens die mixage. Vlnr.: Jerney, Juul en Bert Ruiter, de echtgenoot van Jerney en bassistvan Earth & Fire. Technicus Gert de Bruijn is even weg denk ik.........

2hcmbr5.jpg

Hier zien we Ton Scherpenzeel van E&F, technicus Gert de Bruijn - NOB en Bert Ruiter E&F gebogen over de SSL tafel met "computer faders".

nzrfv9.jpg

Nogmaals NCRV1 Vlnr.: technicus Gert de Bruijn NOB, Bert Ruiter en Ton Scherpenzeel, beiden E&F.

3149gf9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim van Putten, er zijn niet zo gek veel foto's van Wim.

Wim is destijds na een langlopend "verschil van inzicht" bij de TROS vertrokken, ik was daar zijdelings bij betrokken, en daarna ben ik 'em een beetje uit het oog verloren. Wel is ie nog vaak te horen als voice-over bij Linda de Mol programma's geloof ik. ( maar dat soort programma's is aan mij niet besteed ).

Enfin, Wim in oktober 1987 tijdens een CD show.

foto:© Juul Geleick ( zonder toestemming mogen de foto's niet vermenigvuldigd worden)

rkamo8.jpg

Technicus Michiel Richardson bedient de Philips prof CD spelers in de ECK

2ps4ui0.jpg


We hadden bij de TROS in het gebouw ook een ruimte waar je als programmamaker een beetje kon "pielen".

Volgens de notities bij deze foto ben ik hier de master van de nieuwe TROS jingles aan het maken. Dwz. met "leader" tape ertussen. Dat was ergens in 1987. Welke jingles het waren ?, ik weet het niet........

Ik zie wel twee REVOX-en staan en een Telefunken M5.....(niet te tillen die laatste ). En FOEI, een T65 telefoon op de M5!

2gtxlb5.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam net nog een foto van Wim van Putten tegen. Het was augustus 1986 en we waren met een paar collega's op "dienstreis" naar de Funkausstellung in west-Berlijn. De muur stond er nog net.

De reden van de aanwezigheid van Wim was dat we het idee hadden opgevat om een uitzending te maken vanaf de Funkausstellung en een impressie te geven van de nieuwste audio-video apparatuur die er aanwezig was.

We hadden daartoe een "lijntje" Hilversum via de SFB. En hier zit Wim live te presenteren.

2ef2rzm.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond een paar aardige foto’s en toen dacht ik ineens terug aan die prachtige momenten die ik beleefd heb bij Radio Luxemburg. Ik heb deze reis al eens eerder beschreven, maar ik geloof niet alle foto’s.

Het zat zo, Peter ging op vakantie naar Luxemburg met z’n toenmalige vriendin de zangeres/musical ster Mariska van Kolk. Ze gingen kamperen met de familie. En Peter dacht; “waarom zullen we dan m’n programma Gouden uren niet gaan uitzenden vanuit de studio’s van Radio Luxemburg?â€. Voorwaar een goede gedachte vonden we bij de TROS.

Zo gezegd zo gedaan. Juul moest de zaak gaan produceren en begon maar eens met Radio Luxemburg te bellen met de vraag of ze dat goed vonden. Wel, dat was geen probleem, Luxemburg is lid van de EBU (European Broadcasting Union) dus dat ging met gesloten beurzen. De muzieklijnen Luxemburg-Brussel - Hilversum, waren zo geregeld, En de techniese studiobaas van RTL, Andy Hayward gaf ons toestemming om in die legendarische “208†studio te gaan werken! We zouden de uitzending live gaan doen op 11 en 18 augustus 1988 in de ochtend van 09.00-12.00 uur. Enfin NOB techniek collega Menno Mendera en ik in de auto naar Luxemburg. We werden ontvangen als vorsten en ’s avonds gingen we nog proefdraaien in de beroemde studio waar decennia lang die mooie programma’s vandaan kwamen.

En die studio viel een beetje tegen, klein, rommelig. Maar ja dat hoorde je niet op de radio in onze jeugd. Allles was toch prachtig?

Mariska had haar net verschenen single “Message Of Love†bij zich en dacht, “kom ik ga maar eens pluggen.†En ze liep de gang op en opende een deur was in de stdio waar de Duitse uitzendingen vandaan kwamen! En even later op dezelfde gang was ze te gast bij de lokale Luxemburgse uitzending.

We draaiden in de Gouden uren zoveel jingles van Radio Luxemburg dat onze baas bij de TROS radio belde met de vraag “of het wat minder kon met die Radio Luxemburg jingles!†Ja, ja, dat waren nog eens tijden, toen we op de Nederlandse radio nog konden uitzenden wat we zelf wilden, zonder door de computer bedachte plaatjes en zonder zendercoordinator!

hier m'n memo van 5 augustus 1988 voor de collega's in Hilversum en Peter Teekamp.

=========

GOUDEN UREN

Vanuit de studio's van Radio Luxemburg op 11 & 18 aug. via Ra3

Juul en Menno Mendera (NOB) vertrekken naar LUX op Woe-ochtend 10 & 17 aug.

Het hotel:

"Hotel Royal" adres: Boulevard Royal 12 2449 Luxemburg-Stad tel. 41616

We zijn onderweg bereikbaar via de autotel. (het werkt in de Benelux) VANUIT NED DRAAIEN: 06-52123XXX

Als alles goed gaat werken de semafoons ook. Ik denk dat wij zo tegen 16.00 uur in het Hotel zijn.

TLX nummer RTL: 040XXX - Myriam Pecheur ( int. relations)

PS. Peter Teekamp. Hij slaapt op 10 en 17 aug. ook in "Hotel Royal" (zie boven) Zijn autotel.: 06-52XXXX

jg5/8/88v2

============

============

.

Van: Juul Geleick TROS 035-715xxx

AAN: Menno Mendera (NOB)

_________________________________________________________

DATUM: 88/07/26

Hoi, Menno,

bijgesloten nog wat corr. met RTL die ik heb gehad de afgelopen dagen. Ik denk dat het goed gaat.

Zo je ziet heb ik ook Hotels geboekt.

We kunnen ook kontakt opnemen voor techn. zaken met Andy Hayward via tel (RTL) 4766xxx.

Dus mocht je opvoorhand iets willen bespreken met hem kan dat nu.

De avond van de 17th aug. wil ik zowiezo een afspraak met hem maken.

GREETINGS

==============

Hierbij een paar foto’s © Juul Geleick ( mogen niet zonder toestemming verspreid worden)

Net aangekomen in Luxemburg. Vlnr. Technicus NOB Menno Mendera, Mariska en Juul.

Ik zie m'n semafoon in m'n broekzak maar die werkte daar in de studio niet........

Menno denkt; "heb ik dat........."

En Peter en Juul in die legendarische studio.

1zdnlac.jpg

Een aardige foto genomen tijdens de uitzending van 18 augustus 1988.

Plotseling stond daar platen plugger Lex Coesel, hij dacht kom ik rij maar met m’n promo singles naar Luxemburg en neem gelijk een taart mee.

Helaas kreeg ie in Belgié een bekeuring wegens te hard rijden.......Maar het was wel leuk hem daar zo te zien binnenstappen.

De 2e foto, Mariska met RTL’s Andy Hayward.

De 3e foto, Mariska promott haar nieuwe single in een lokale uitzending via RTL.

2yzedeq.jpg

De volgende foto laat ons de RTL eindregie of zo je wilt ECK-radio zien. Daar werden de studio's met de verschillende zenders "verbonden". daar kwam ook onze muzieklijn uit Hilversum ( via Brussel ) binnen.

Vanuit Hilversum, de TV toren, ging het dus naar Brussel.

De 2e daar poseren Juul en Peter voor een RTL repo wagen.

ot0k6d.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.