Spring naar bijdragen

10 jaar Radio 10 Gold


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

Radio 10 gold bestond in 1998 10 jaar en zond uit vanaf de Fortuna. een schip dat nog steeds in de Tweede Vissershaven in Scheveningen ligt. Naast de Trip Tender trouwens.

Het was een mooie zonnige dag en ik zat achter in de tuin op te nemen.

Het resultaat:

10Gold-19980808-1000-1100-10JaarRadio10-LiveVanafDeMvFortuna

http://www26.zippyshare.com/v/34850413/file.html

10Gold-19980808-1200-1300-10JaarRadio10-LiveVanafDeMvFortuna

http://www26.zippyshare.com/v/52115920/file.html

10Gold-19980808-1300-1400-10JaarRadio10-LiveVanafDeMvFortuna

http://www26.zippyshare.com/v/13567997/file.html

10Gold-19980808-1400-1500-10JaarRadio10-LiveVanafDeMvFortuna

http://www26.zippyshare.com/v/30526185/file.html

Jan-Fré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een herinneringen. Altijd naar geluisterd in weekend en dan weten dat precies op het halve uur een Beatle- track voorbij kwam. De stem van Mulder en de jingle van Jan Visser. Het station had een bepaalde warmte die ik erg bij mis bij het huidige Radio 10. Het is zo kil en afstandelijk geworden. Het oude radio 10 is erg inspiratievol gebleken voor mijn eigen radiowerk. Maar helaas heb ik dat oude gevoel niet meer. Meer mensen die het zo ervaren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke datum om te starten, 8-8-'88

Ze waren alleen al eerder in de lucht dan 8 aug 1988. Ik heb een krantenbericht van feb 1988 waarin wordt aangegeven dat ze op 7 maart 1988 zouden beginnen. Een bevestiging heb ik hier alleen niet van kunnen vinden. Verder lees ik ergens anders dat er wordt gezegd dat ze op 4 april 1988 zouden zijn begonnen. Ook hier heb ik geen bevestiging van.

Wel dat Peter Teekamp en Ferry Maat beide op 1 april resp. VOO en TROS verlieten om voor Radio 10 aan de slag te gaan. 4 april zou dus wat dat betreft wel kunnen.

Maar wie weet wat het moet zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een herinneringen. Altijd naar geluisterd in weekend en dan weten dat precies op het halve uur een Beatle- track voorbij kwam. De stem van Mulder en de jingle van Jan Visser. Het station had een bepaalde warmte die ik erg bij mis bij het huidige Radio 10. Het is zo kil en afstandelijk geworden. Het oude radio 10 is erg inspiratievol gebleken voor mijn eigen radiowerk. Maar helaas heb ik dat oude gevoel niet meer. Meer mensen die het zo ervaren?

Alleen maar !

Ik roep wel eens dat ze bij radiostations het raam openzetten en tegen een toevallige passant roepen;"zeg heb jij wat te doen?. Nee, kom maar binnen wordt je dj".

Ik weet het ik maak er nu grapje over, maar liefde voor de muziek is er niet meer.

Hoeft niet meer joh! Als de stem maar aardig is en een grote snelle auto hebben, voor de rest zoekt de computer de volgorde van de platen wel uit.

En de computer is nooit chagrijnig zoals een menselijke dj wel kan zijn.

Want de computer is "ingedeeld" door een z.g. muziekkenner achter een buro.

Nee dan maar die dj hier op de lokale zender die eindeloos zit te "zeiken" over Laser 558, Monique etc.

Want ja dat heeft ie meegemaakt. En zit daar allerlei ze vreselijk veel "inside" info te geven over die stations dat ik wel eens denk, ze flikkeren ook maar iedereen achter een micro. Alsof iemand op de Veluwe hier notie heeft van die zenders die niet of nauwelijks konden ontvangen. Ze luisterden naar de "Kerkradio".........

Of een dj die tussen platen door allerlei totaal niet interessante kleine stukkies uit een krant voorleest. En dan gaan we nu naar een Gouwe Ouwe uit 19xx.......

Nee dan schakel ik gauw weer terug naar radio 1, deed ik maandag ook en dan hoor ik Jeroen Wielart weer zuchtend en hakkelend z'n best doen om iets over Veronica boven water te krijgen, vanaf de Norderney.

Gelukkig was ik met Dylan, onze hond, genoemd naar.......juist ja, snel in het bos hier op de Veluwe.

En toen zag ik vandaag weer in de krant dat ik kan stemmen bij de Gemeenteraads verkiezingen op Veronica dj Rick van Velthuysen. En toen dacht ik ;"Oh God ook dat nog, de gemeente gaat bestuurd worden door een dj vanuit een computer"....

Ik stop, ik wind mij op.

Maar ja, ik ben natuurlijk een ouwe steeds maar weer achterom kijkende en luisterende radiomaker, dat was nog het handwerk . Je moest toen nog nadenken over een programma............Sorry.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze waren alleen al eerder in de lucht dan 8 aug 1988. Ik heb een krantenbericht van feb 1988 waarin wordt aangegeven dat ze op 7 maart 1988 zouden beginnen. Een bevestiging heb ik hier alleen niet van kunnen vinden. Verder lees ik ergens anders dat er wordt gezegd dat ze op 4 april 1988 zouden zijn begonnen. Ook hier heb ik geen bevestiging van.

Wel dat Peter Teekamp en Ferry Maat beide op 1 april resp. VOO en TROS verlieten om voor Radio 10 aan de slag te gaan. 4 april zou dus wat dat betreft wel kunnen.

Maar wie weet wat het moet zijn?

4 april 1988. In de gedrukte media van 88 weinig te vinden. De Veronica Gids publiceerde de programmering pas vanaf 9 juli 1988. Een jaar later meldt het zelfde blad op 22 april 1989 op pagina 18: Op 4 april is het exact een jaar geleden dat Radio 10 van start ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het met een hoop mensen eens. Ook al ik ben ik een jonkie (37), ik ben ook van mening dat de warmte bij al de commerciëlen ver te zoeken is. Alles gaat per computer en je hoort ieder uur dezelfde muziek, aangekondigd door dj's die zichzelf maar wat populair vinden. Daarom luister ik ook niet meer naar de radio van nu maar liever naar de radio van vroeger. Ik ben met een flinke inhaalrace bezig en ervaar sinds een paar jaar hoe warm en professioneel het toen klonk. De volle Veronica vrijdag is voor mij steeds weer een feest om naar te luisteren. Met programma's als Goud van oud, Curry & van Inkel, veel mooie specials en als lievelingsprogramma Lex met de "enige echte". Jammer dat dat allemaal verdwenen is. Maar dankzij mooie forums als deze blijft het allemaal bestaan en kan ik steeds weer in de tijdmachine stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat mij niet eens om de playlisten maar eerder om de sound. Radio 10 Gold werkte destijds ook met computergestuurde playlisten maar de sound en de presentatie was gewoon een stuk warmer. Kan er de vinger niet op leggen eigenlijk. Anderzijds; misschien is het gewoon hang naar nostalgie en stel ik het me mooier voor dan het was en ben ik met 31 jaar al een oude lul.

Ik snap ook wel dat je niet meer kunt aankomen met lullige Jan Visser weer jingles, het is totaal uit de tijd. Maar iets in die richting moet toch mogelijk zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.