Spring naar bijdragen

Uitzenden vanaf de Nordeney


PA5PS

Aanbevolen berichten

Binnenkort gaat een groepje radio zendamateurs een dag lang uitzenden vanaf de Nordeney

Zij Gaan wereldwijde verbindingen maken om de radiohobby te promoten, en natuurlijk omdat Radio Veronica 40 jaar geleden is gestopt om vanaf zee uit te zenden.

Exacte datum en roepletters volgen nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn inderdaad nu van defensie, maar voordat dat zo was werden de amateurs uit flevoland angstvallig weggehouden bij de 'big gun' alleen een select groepje deed dat. We zijn nooit geinformeerd dat dat gebeurde daar.

Ik vraag me af wat defensie ermee doet.

Ik denk weinig, het is als uiterste back up als de normalen verbindingen van de satellieten uitvallen of wegens gedrag vijand niet meer bruikbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Defensie heeft het terrein in Goeree verlaten en verhuisd richting Flevo. Op het terrein van Goeree zijn inmiddels de zenders ondergebracht die nog in gebruik waren op het terrein van Radio Scheveningen bij de Haven aldaar. Zo zijn afgelopen jaar onder andere de Navtex zenders 490 en 518 kHz en de DSC kortegoffzenders voor communicatie met schepen op Goeree ondergebracht. We denken wel dat alles via satelliet gaat, maar de oude AM banden worden nog steeds gebruikt. Dat zal met Defensie niet anders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zendamateurs kunnen beter in Flevoland blijven en de zendantennes van het KG zenderpark in Zeewolde gebruiken.

Volgens mij staan die er nog.

Ja en dat hebben we al een keer gedaan vlak voordat het KG station openging. Met Hobbyscoop. Prachtig.

Veel leuker als van de Norderney, pardon, het "karkas"......

Juul - PE0GJG


Defensie heeft het terrein in Goeree verlaten en verhuisd richting Flevo. Op het terrein van Goeree zijn inmiddels de zenders ondergebracht die nog in gebruik waren op het terrein van Radio Scheveningen bij de Haven aldaar. Zo zijn afgelopen jaar onder andere de Navtex zenders 490 en 518 kHz en de DSC kortegoffzenders voor communicatie met schepen op Goeree ondergebracht. We denken wel dat alles via satelliet gaat, maar de oude AM banden worden nog steeds gebruikt. Dat zal met Defensie niet anders zijn.

Duikboten hé, op hele lage freq. Kijk maar naar de antennes in de polder van Eemnes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bij Eemnes is een HF peilstation van de marine zoals er meer in Nederland staan


Zeg Juul, je voelt je toch niet gepasseerd of zo?

Niet zo negatief hoor, wees blij dat we de gedachten nog in stand houden, en hierbij ook de mensen die dat al die jaren mogelijk hebben gemaakt, inclusief..... Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bij Eemnes is een HF peilstation van de marine zoals er meer in Nederland staan


Zeg Juul, je voelt je toch niet gepasseerd of zo?

Niet zo negatief hoor, wees blij dat we de gedachten nog in stand houden, en hierbij ook de mensen die dat al die jaren mogelijk hebben gemaakt, inclusief..... Juul

Nee hoor ik voel mij helemaal niet gepasseerd. Absoluut niet.

Ik verbaas mij alleen over de "adoratie" van de Norderney dat niet meer is dan een scheepshuid.

Als je me had uitgenodigd dan had ik dat vriendelijk afgewezen.

Neemt niet weg dat ik jullie een leuke dag toewens. En veel dx.

Juul - PE0GJG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnenkort gaat een groepje radio zendamateurs een dag lang uitzenden vanaf de Nordeney

Zij Gaan wereldwijde verbindingen maken om de radiohobby te promoten, en natuurlijk omdat Radio Veronica 40 jaar geleden is gestopt om vanaf zee uit te zenden.

Exacte datum en roepletters volgen nog

Eh...

Naar ik aanneem, wél in AM mode?!

Of nog beter: alleen in AM mode!

Groet,

Hotel Amigo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor Hotel Amigo:

Wij kunnen en mogen in AM uitzenden, en voor de duidelijkheid wij zenden geen muziek uit, maar maken verbindingen met andere amateurs over de hele wereld en dit gebeurt meestal in SSB.

Die verbinding wordt dan bevestigd met een speciale QSL-kaart met wat gegevens over de verbinding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor Hotel Amigo:

Wij kunnen en mogen in AM uitzenden, en voor de duidelijkheid wij zenden geen muziek uit, maar maken verbindingen met andere amateurs over de hele wereld en dit gebeurt meestal in SSB.

Die verbinding wordt dan bevestigd met een speciale QSL-kaart met wat gegevens over de verbinding.

Kijk zó mag ik het graag horen!

Wél in AM!!

Je weet de AM Freq. hier in Nederland?

Inderdaad 3705 - 3710 khz.

Tot horens,

Hotel Amigo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor Hotel Amigo:

Wij kunnen en mogen in AM uitzenden, en voor de duidelijkheid wij zenden geen muziek uit, maar maken verbindingen met andere amateurs over de hele wereld en dit gebeurt meestal in SSB.

Die verbinding wordt dan bevestigd met een speciale QSL-kaart met wat gegevens over de verbinding.

Kijk zó mag ik het graag horen!

Wél in AM!!

Je weet de AM Freq. hier in Nederland?

Inderdaad 3705 - 3710 khz.

Tot horens,

Hotel Amigo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Kijk zó mag ik het graag horen!

Wél in AM!!

Je weet de AM Freq. hier in Nederland?

Inderdaad 3705 - 3710 khz.

Tot horens,

Hotel Amigo

Die frequentie zit op maar weinig omroepdozen.

Je zou beter het ex 41 meter omroepband stuk 7100-7200 kunnen gebruiken, maar waarschijnlijk skipt de 40 meter over het land, en is erg druk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.