Spring naar bijdragen

Waar werd dit voor gebruikt?


Vincent

Aanbevolen berichten

Ziet er uit als een DIN plug, maar dan?

 

Wij hadden thuis wel Draad Omroep maar dit weet ik niet meer.

 

Ja, hadden wij ook <gelukkig ook een buizenradio> maar ik herinner me deze ingang niet. Als wanddoos voor de Draad Omroep had je de in kringen bekende 4 kanalen kiezer met een nulstand tussen de 4 kanalen en een binnenste volume draaischijf, als je er aan draaide hoorde je van die harde mechanische klikken. Volgens mij was de klok rechtstreeks aangesloten op..... ja wat?

Dus niet met een omweg via die ingang op de foto. een raadsel.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je ook hoe het werkte Niels. Werd er hoogfrequent een signaal op het net gezet dat je met een filter/trafo uit  kon filteren.

Juul, in Apeldoorn op de Veluwe  is nog een echte Kerkzender actief, op 87,6 FM. Zwak zendertje, zullen vandaag wel in de lucht zijn.

De andere Kerkzender is Radio Bloemendaal op 1116 AM. Die komt met 500 W een heel eind, makkelijke ontvangst hier in Utrecht. In de lucht op zon en feestdagen, dus dezer dagen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Juul: Ik geeft toe, het christelijke geloof kom je amper nog tegen in Rotterdam, maar dat was 40 jaar geleden toch echt anders.

 

@Niels: bedankt voor de opheldering. 

 

@Ruud: Kerkradio is meer dan wat je net opnoemt: Please login or register to see this link. Leuke DX hobby op zondag rond de 145 MHz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.