Geplaatst 3 maart 201510 jr. 41 jaar na dato krijgt de datum 31 Augustus (waar ken ik die datum van?) er een nieuwe dimensie bij. De datum dat de uitzendingen van NPO Radio 5 middels de Middengolf gestaakt worden. Ik vraag me af of 1 September 2015 een nieuwe "day after" wordt voor de luisteraars van NPO Radio 5. Met credits aan Paul de Haan die me wakker maakte! Rob V.
Geplaatst 3 maart 201510 jr. Tja, dan kunnen de transistorradios in het vet worden gezet. Diep ongelukkige oldtimers die vertwijfeld op 402 meter middengolf aan het zoeken zijn waar Henk Mouwe is gebleven. Kleinkinderen van 3 jaar die opa en oma leren omgaan met DAB+ radio's, die ze vervolgens mee nemen in hun DAFJE als ze een eindje gaan rijden, antenne natuurlijk uit het raam steken. Op de SOOS en bejaarden gym is het onderwerp van gesprek. Paul de Haan.
Geplaatst 3 maart 201510 jr. Gelukkig is er nu nog muziek op de am747 van radio 5 .En mijn oude radio zal tot die dag elke ochtend aan gezet worden voor Tineke ..Ach beetje nostalgie en het oude koffietijd beleef ik zo als veronica Gek .. Gr Jaap
Geplaatst 3 maart 201510 jr. Ik luister op de middengolf nog steeds naar BBC Radio Kent , Smooth Radio 603 khz , en op de Lange Golf BBC Radio 4 . dus die radio doet nog steeds zijn werk .
Geplaatst 3 maart 201510 jr. Ik luister op de middengolf nog steeds naar BBC Radio Kent , Smooth Radio 603 khz , en op de Lange Golf BBC Radio 4 . dus die radio doet nog steeds zijn werk . Wim, Handig als je dan ook nog even laat weten waar je dan luistert. Ik bedoel woonplaats.
Geplaatst 4 maart 201510 jr. Uit ervaring weet ik dat 774 en 603 in Zeeuws Vlaanderen en op Walchreren probleemloos zijn te ontvangen. Hier in het Groningse uiteraard niet zonder loopantenne en dan alleen opDX kwaliteit. De 1500 meter langegolf was hier vroeger loeihard<60s - 90s> , tegenwoordig matig te noemen. Binnenhuis is 1602 nauwelijks te ontvangen , in de tuin redelijk. Omgeving Schildmeer dus. Sinds een half jaar heb ik mijn "transistorradio's" oipgeborgen. Alles nu via WIFI/DAB+ ontvanger waar ik alleen WIFI van gebruik. Paul de Haan.
Geplaatst 4 maart 201510 jr. Middengolf-freaks buiten beschouwing gelaten neem ik aan dat verreweg de meeste liefhebbers thuis via de kabel naar radio 5 luisteren, in stereo op een analoge tuner. Dat aanbod blijft voorlopig nog wel bestaan. Middengolf wordt vrijwel uitsluitend nog in de auto geluisterd. Het zal interessant zijn om te zien in hoeverre de luistercijfers na 1 september teruglopen. Mijn gok is dat het wel mee zal vallen. Hoe dan ook, voor een blijvende ontvangst van radio 5 ben je thuis niet perse van een dab-radio afhankelijk. Mijn oude vader luistert thuis al tientallen jaren naar de radio via een kabelaansluiting. Paul
Geplaatst 4 maart 201510 jr. Wel Juul , ik woon in Zwijndrecht , de omgeving van Rotterdam dus. Lange Golf is heel goed , en inderdaad de 603 en 774 ook. Soms luister ik 729 waar BBC Radio Essex zit .Die is minder.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.