Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Piet de Meer verzamelaar top 40

Featured Replies

Geplaatst

Piet de Meer uit Dordrecht met zijn top 40 verzameling. 

Geplaatst

Weet niet wat ik daarvan moet denken, beetje deprimerend, zit je dan op je ouwe dag in een zij-kamertje dat helemaal tot de nok vol staat met ouwe memorabelia waar je amper nog bij komt zonder te struikelen. Mwah, ieder zijn ding.

Geplaatst

De single die hij heeft is een gewone Stateside. De beelden van de Negram single horen niet bij de Beach Boys.

Over de hoes bestaat geen twijfel, die is van Stateside, maar wat op de draaitafel ligt heeft het Negram kenmerk en daar komt dus typisch het geluid van "Student demonstration time" vandaan, althans ik krijg niet het idee dat er in het filmpje andere beelden zijn gemonteerd, maar ik kan me uiteraard vergissen.

Rob V. 

Geplaatst

Geluid is er later (in stereo) onder gezet. Als hij verteld over het nummer ligt de Stateside op de draaitafel. Het stukje met de Negram single is er tussen gezet.

Vandaar de smiley. 

Niels

Geplaatst

Het punt is dat die PVC zoveel ruimte in neemt, mp3 is dan toch wat compacter. Dus houden we het maar bij mp3's verzamelen.

Rob V. 

Geplaatst

Grappig Rob, ik snap het wel. Je kunt niet alles bewaren.

Maar ook grappig, je schrijft in "Koot en Bie taal"..........De term "we" gebruiken als je het over "ik" hebt.............

Ik heb al m'n vinyl singles jaren terug al weggedaan. Alleen nog een ALDI-LIDL  vol melkdoos met zeldzame US persingen met het handschrift daarop van Joost en de stand in de Top 40 destijds.

Geplaatst

Ik bewaar erg leuke herinneringen aan Piet. In de jaren 70 kwam ik wel eens bij hem thuis toen hij nog bij zijn ouders woonde. Ik mocht vaak singletjes

lenen om op te nemen. Piet was samensteller van de Dordrecht Top 10. Hij ging dan langs de Dordtse platenwinkels voor een lijstje van hun best verkochte singles uit die week en stelde daar die lijst van samen, die dan in de krant verscheen. Ik werkte op de platenafdeling van een Dordts warenhuis, dus ik werkte mee.

Piet is een man met passie. Hij was destijds kind aan huis in Playa D Aro, in de Mi Amigo studio. Mooie verhalen waren dat.

Ook ben ik samen met hem nog eens in Dordrecht mee gegaan om Dave Berry te interviewen . Erg leuk allemaal. Ja ... die Piet !!

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.