Geplaatst 12 augustus 201510 jr. In de Leeuwarder Courant vandaag zomaar een pagina met een overzicht van de zeezenders voor de Nederlandse kust, m.n. Veronica en RNI. Gr. Theo
Geplaatst 12 augustus 201510 jr. Dezelfde pagina stond vandaag ook in het Dagblad van het Noorden, beide uitgaven van de NDC. Jan-Fré
Geplaatst 13 augustus 201510 jr. Pdf Dagblad van het Noorden. 20150812-Artikel DvhN Veronica - Noordzee.pdf
Geplaatst 13 augustus 201510 jr. Hé Gerrit dank je wel ! Alleen stoor ik mij wel weer aan een historische onjuistheid. Zal wel weer gemaakt zijn door een jeugdige journalist die net de school voor journalisten verlaten had. Het verdrag trad niet op 31 aug 1974 in werking.Maar ok, leuke pagina.
Geplaatst 13 augustus 201510 jr. Niet iedereen is op de hoogte van alle futiliteiten rondom zeezenders Juul. Dat we hier met z'n allen schijnbaar het naadje van de kous weten betekent niet dat iedereen, net afgestudeerd of vlak voor het pensioen, echt alle ins en outs van zeezenders weet. Iedereen maakt fouten ook wij.
Geplaatst 13 augustus 201510 jr. Alsof het in werking treden van het verdrag een futiliteit was... Is toch echt gewoon een kwestie van even opzoeken. Zo moeilijk is dat tegenwoordig niet.
Geplaatst 13 augustus 201510 jr. Sorry Martin, je hebt de essentie van mn bericht niet te pakken. Ik erger me dood als mensen zonder enige kennis van zaken iemand wegzetten als beginneling, net afgestudeerd of wat ook maar. Dat getuigt van net zoveel inlezen als hetgeen deze journalist van wordt beticht.
Geplaatst 13 augustus 201510 jr. Leuke pagina hoor maar ik snap de aanleiding voor deze pagina niet zo. Als dit vorig jaar was geplaatst had ik het beter begrepen!
Geplaatst 14 augustus 201510 jr. Leuke pagina hoor maar ik snap de aanleiding voor deze pagina niet zo. Als dit vorig jaar was geplaatst had ik het beter begrepen! Ik vermoed dat het komt omdat het augustus is wanneer de zeezenders verdwenen. Elke dag staat er een paginagrote infographic van iets in, bijvoorbeeld over dieren, verschijnselen, personen e.d. Gisteren een 'ontmoeting met de zon' n.a.v. een ruimteonderzoek. De serie heet 'In Beeld'. Vaak heeft het te maken met de actualiteit van toen en nu (beetje tegenstrijdige constructie taalkundig gezien...), dus vandaar dat ik denk dat daarom het item over de zeezenders is geplaatst. Uit Wikipedia: Het Verdrag van Straatsburg (in de volksmond bekend als anti-piratenwet), dat op 22 januari 1965 gesloten werd in Straatsburg, betekende in wezen het einde van de zeezenders. Mogelijk heeft men in de Leeuwarder Courant iets willen plaatsen t.g.v. het verdwijnen van de Engelse zeezenders op 14 augustus, daar ligt de datum van publicatie van het artikel, 13 augustus, vlakbij. Maar dan heeft men wel de verkeerde zeezenders in beeld gebracht. Journalistiek onderzoek zou wel zo goed zijn geweest. Al eens eerder heb ik een journalist op fouten gewezen in een artikel waarin zeezenders ter sprake kwamen, maar er is geen reaktie gekomen. Gr. Theo 14 augustus 201510 jr. bewerkt door Theo
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.