Spring naar bijdragen

geluidskaart Keuze Shoutcast of WinAmp


ruudam

Aanbevolen berichten

Jongelui,

Ik probeer 2 verschillende shoutcast streams uit 1 computer te laten komen.

Hert probleem is dat je in Shoutcast niet kan kiezen tussen geluidskaarten, hij pakt de eerste, meestal de interne. Dus een 2e gestarte SC pakt dezelfde audio bron.

Je kan Shoutcast echter ook voor WinAmp laten kiezen. Nu ben ik zover dat je WinAmp voor line in kan laten kiezen (in locatie linein:// typen), maar ook hier kan ik geen keuze voor welke geluidskaart -line in.

Weet iemand raad, of is er een plugin (in input) voor WinAmp waarbij je wel kan kiezen.

Voor de duidelijkheid, gaat om de invoer van WinAmp, de uitvoer kan je bij output plugin's wel kiezen (device)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moi Ruud,

Even een stapje verder terug in de keten voor de beeldvorming. Klopt mijn volgende interpretatie?

Je hebt twee audiosignalen die via de line-in binnenkomen op de computer waar shoutcast op staat. Op geluidskaart 1 signaal A op geluidskaart 2 signaal B. Beide signalen wil je door een aparte shoutcast laten gaan om te kunnen streamen?

Een vraag die hier weer aan vooraf gaat en me zo stel: Is het een signaal uit een mengtafel/audioprocessor? Of komt het signaal rechtstreeks uit een radio-automatisering (in dat laatste geval is die analoge tussenstap wellicht overbodig)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een signaal komt uit de radioautomaat, en kan dus direct worden opgepakt door in Shoutcast voor soundcart te kiezen.

De 2e komt via een 2e geluidskaart  en kan in een 2e Shoutcast opgepakt worden via bijbehorende WinAmp, als deze een andere geluidskaart kan kiezen dan default (want dan pakt hij hetzelfde signaal als het 1)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.