Spring naar bijdragen

RNI luisteren in 1970/1971 Beatles


wim1958

Aanbevolen berichten

Dat had ik met de Beatlesdag en The Beatles Story op Veronica. Het begin van een levenlange liefde.

Die 'magie van de radio', die wij forumbezoekers allemaal gekend hebben, en die we nog altijd zoeken (vaak tevergeefs), is trouwens typisch iets voor vroegere generaties. In deze tijd van mobieltjes en social media is radio voor jongeren nog nauwelijks van belang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Als ik diep graaf kan ik me herinneren dat RNI eind 1970 en vlak na de herstart in 1971 soms een hele avond Beatles muziek uitzond die mijn ontdekkingstocht
nog verder bracht.
 

 

Van een hele avond Beatles muziek kan ik mij niets (meer) herinneren, misschien tijdens een testuitzending?

Wel was er halverwege de zondagmiddag (1970) na de top 30 een Beatles show.

Gedurende 1971, waren er ook begin v/d zondagavond, speciale specials van popartiesten en was er ook een keer (misschien) zo'n special met de Beatles?

 

 

Robin

bewerkt door Robin Westhof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
1 uur geleden zei Louis:

Dank! ga luisteren!

Eh..probleempje...

Files zijn niet af te spelen in enkele player :(

????

Gebruik dan als alternatief de Zippyshare player en zet die eventueel op HD.

 

1 uur geleden zei Hans Hendriks:

Over de juiste datum is eerder een discussie geweest. Het moet zijn: 27 juli 1970.

 

Had ik al eerder vermeld in dit draadje, maar niet aangepast in de geplaatste file.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig: FM opnamen. Weinig geklets door intro's.

Opvallend.

Kan men nu nog een voorbeeld aan nemen 

@HansDe 'jamming' was voorbij ná 23 juli.

Dus de mebo 2 was net terug voor de Nederlandse kust en nog FF op 1230 khz.!

Hadden ze nooit moeten verlaten.

Die 244 kwam 's nachts nog prima door in Europa.

Tot diep in het zwarte woud.

Die zogenaamde storing met Hilversum 3 was alleen maar omdat ze overmoduleerden( erfenis uit de jamming tijd )

Die latere 1367 khz kwam de hoek niet om...

Het slecht bereik heeft de zender in de nazomer van 1970 eigenlijk de das om gedaan.

 

grt Louis

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.