Geplaatst 2 januari 20169 jr. tot voor kort kon je gemiste radioprogramma's van radio 2 als mp3-bestand downloaden. Inmiddels is de site nog eigentijdser gemaakt en kun je alleen nog maar online uitzendingen terugluisteren. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is de aangeboden programma's alsnog op te slaan als mp3-bestand ? Dank alvast voor de reactie ! Benno
Geplaatst 2 januari 20169 jr. Als je een browser gebruikt die extenties ondersteund zoals Opera, Chrome en Firefox, kan je deze uibreiding opzoeken en installeren. Werkt prima.
Geplaatst 2 januari 20169 jr. Ik ben daar ook erg benieuwd naar. Ik gebruik Chrome. welke uitbreiding bedoel je dan?
Geplaatst 2 januari 20169 jr. Het kan wel! Ik heb zo ook de gehele Top 2000 van vorige week binnen gehaald! Maar dan wel programma voor programma, of in dit geval een shift. PM me maar als je uitleg wilt.
Geplaatst 2 januari 20169 jr. 27 minuten geleden zei ChrisH: PM me maar als je uitleg wilt. Het is misschien het overwegen waard om de uitleg hier neer te zetten, zodat we er allemaal wat aan hebben.
Geplaatst 2 januari 20169 jr. Ik gebruik een streamwriter (HiDownload van Streamingstar), werkt erg vlot. Er is een gratis proefperiode van enkele weken, voor levenslang gebruik kost het 40 euro.
Geplaatst 2 januari 20169 jr. Nogal wat gratis streamrecorders hebben spyware aan boord, zo is mijn ervaring. Software die met ongewenste reclames komt of iets aan je webbrowser verandert. Ik ben daar best wel huiverig voor. Maar ja, 'gratis bestaat niet'... Paul
Geplaatst 5 januari 20169 jr. Ik ben ook geïnteresseerd hoe dit werkt. Heb Google als browser dus, Chris, als je e.e.a. zou willen uitleggen in 'lekentaal', heel graag en alvast dank!
Geplaatst 5 januari 20169 jr. Op deze site staan alle downloadbare top2000 uren http://www.top2000nl.com/lijst-2015/top-2000-2015-terugluisteren/
Geplaatst 7 januari 20169 jr. In Firfox wat gedownload soort downloader maar zie dat ie toch alleen htlm opslaat, geen mp3 of ik doe iets niet goed. Ik snap het niet Jean-Pierre
Geplaatst 3 december 20169 jr. @arno @Jean-Pierre De Zeerover @Harmen Zie PM 3 december 20169 jr. bewerkt door henkjan2016
Geplaatst 3 december 20169 jr. Auteur Als je een programma wilt downloaden, kies je het betreffende programma... klikt met de rechtermuisknop op de grote afbeelding, kies "paginabron weergeven".. in het venster dat 'ie vervolgens opent kun je naar beneden scrollen.. ergens halverwege staat een onderstreept mp3-bestand. Door erop te gaan staan en op "opslaan als" te klikken, download je het gewenste programma. :-)
Geplaatst 4 december 20169 jr. Inderdaad, dat was ook mijn strekking. Beetje HTML-kennis en kennis van je browser en je komt een heel eind.
Geplaatst 4 december 20169 jr. Je kan toch ook gewoon met wave editor van brandprogamma Nero streamings opnemen
Geplaatst 4 december 20169 jr. Hoi @Raytje, Dit is volgens mij een mogelijkheid om 'live' op te nemen. Ik ken de software nog niet, bedankt voor de tip! De optie van @Kronkel71 is downloaden van 'terugluisteren'. Maar live-opnemen is natuurlijk ook een goede optie :-) PS: http://www.nero.com/nld/downloads/?vlang=nl Staat nog een gratis muziekrecorder op. Heb je daar ervaring mee? 4 december 20169 jr. bewerkt door henkjan2016
Geplaatst 4 december 20169 jr. 2 uur geleden zei henkjan2016: Hoi @Raytje, Dit is volgens mij een mogelijkheid om 'live' op te nemen. Ik ken de software nog niet, bedankt voor de tip! De optie van @Kronkel71 is downloaden van 'terugluisteren'. Maar live-opnemen is natuurlijk ook een goede optie :-) PS: http://www.nero.com/nld/downloads/?vlang=nl Staat nog een gratis muziekrecorder op. Heb je daar ervaring mee? Met terugluisteren, kan je dat ook nog steeds opnemen hoor, en je kan zelf nog wat rommelen met de kwaliteit
Geplaatst 6 december 20168 jr. Bedankt voor de uitleg Kronkel 71, ik snap hoe het werkt. Met deze mp3: in dat geval het eerste uur van de Top 2000: http://radiobox2.omroep.nl/broadcaststream/file/455658.mp3 moet het zeker lukken. Groetjes, Frank.
Geplaatst 7 december 20168 jr. Hallo Frank. Als je dan nog rechts klikt kun je de mp3 nog opslaan ook! Sierk.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.