Spring naar bijdragen

Verplicht kijkvoer!


Gast

Aanbevolen berichten

Via Hans Knot kreeg ik deze link, wie radiobloed heeft moet  kijken.

Het toont een prachtig kijkje achter de schermen van BBC Radio ONE and TWO in 1970.

 

 

 

Geweldig uniek. Een kijkje terug in de tijd dat deze ex piraten absolute sterren waren in the UK. En dan het neerbuigende vermanende BBC vrouwtje talking down on the kids. Das het eerste dat me in de eerste 5 minuten opvalt, nu verder kijken.

 

op 10 minuten zien we het verschil tussen de vrijgevochten ex piraat Bl Burn en de mislukte baladsinger J Young met stopwatch in de hand en op de vingers gekeken door een kalende producer,  oja en muziek terwijl u werkt in de fabriek, even snel door een tube luisteren ivm het vele lawaai. Niet te filmen. Een vrouwelijke BBc producer weigerde in die tijd de muziek van Hendrix in the J Young show te draaien, haar reden: “ Ik kan me niet voorstellen dat meisjes die in the Fishfinger<iglo> fabrieken werken de muziek van Hedrix willen horen. How wrong she was.     We gaan verder.
 
Na 12 minuten de vraag of Jimmy mischien een beetje manisch is?

Op  13,5 minuten ; de keizer op zijn motorbike opweg naar Bush House..........sock it to me!!!

14.45  Tony Bl Burn is natuurlijk een idioot met zijn nogal infantiele onderwerpen zoals een wildvreemde dame kussen, maar ja, je kunt ook weer niet kwaad op hem worden.
 
Op circa 17 minuten zien we de gemiddelde Jimmy Young fan en secr,   een 78 jaar jonge geblondeerde blondine.
 
op 18 minuten en een beetje het gebruikelijke wollige geneuzel van de zelfingenomen Peel. Hij noemde B lBurn ooit The antichrist.
 
Op  20.44 het radio genie Kenny. Ooit de zak gekregen bij the BOOB vanwege zijn suggestie dat de echtgenote van de minister van transport haar rijbewijs alleen maar gekregen had omdat ze een nummertje maakte met de examinator op de achterbank van de lesauto    ........SO WHAT dan nog?
 
OP 22.32 we zien wat Ken allemaal in zijn mars heeft, heel veel dus, Kenny was feitelijk een vleesgeworden radio station.Jammer dat hij zichzelf voor paal zette in zijn ranzige tv shows!
 
Op 27 minuten zien we zijn productiekwaliteiten, fenominaal.
 
Op 30.44, Tony aan de zuip als geheelonthouder en een live optreden van Blue Mink met Melting POt.
 
Op 35.58 zien we Rosko met een stuk van een vrouwelijke BLONDE plugster die niet alles in de strijd wil gooien om de plaatjes on air te krijgen.
 
Op 40.13 zien we de sympathieke Rosko die altijd tijd had voor zijn fans.......zolang het vrouwen waren........BLOND........lange benen......grote.....eh ....eh...tanden.
 
Op 43.08 the ever boring PEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL, a pompous twit in die tijd.
 
Op 48 minuten weerlegt de slimme Rosko de pedante ondervraagster die meer wil weten over bijverdiensten van deejays  etc etc etc. Hem krijg je er niet onder, bij deze dus niet bedoel ik!
 
 
 
De laatste handelingen in dit unieke document zijn van Kenny, the art op cueing records.
 
Het zien van dit alles brengt mij in ieder gaval terug naar die tijd toen ik veel naar BBC Radio One & Two luisterde.
 
Ik zet de tip even op I  café.
 
Hartelijk dank voor de link.
 
Goodnight.
 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel mooi deze video!

Tony Blackburn, Rosco en John Peel op de juiste tijdstippen, kan allemaal op een goede popzender, maar je zal als popmuziek liefhebber, toch niet echt blij zijn, om dan noodgedwongen naar BBC Radio Two dj Jimmy Young te moeten luisteren. Gedurende 1970 kon je als Engelse luisteraar gelukkig wel (tijdelijk) uitwijken naar RNI.

Prachtig natuurlijk om Kenny Everett aan het werk te zien.

Leuk dat live optreden van Blue Mink met zangeres Madeline Bell.

De frictie tussen Tony Blackburn en John Peel is heel herkenbaar en zag je later midden jaren 80 ook b.v. weer  terug op Caroline tussen Jay Jackson (Crispian st John) en Tom Anderson.

 

Robin

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.