Spring naar bijdragen

Nederlandstalige uitzendingen Radio Luxemburg


Vincent

Aanbevolen berichten

Op 8-6-2016 om 02:03 zei Platenruiter:

Als je goed leest staat in bovenstaand document de einddatum, te weten 30 december 1991. Dat kan best wel eens kloppen, want in mijn herinnering zat Peter van Dam in 1990 nog tussen 19 en 19.30.

 

Je hebt gelijk Platenruiter. Ik bedoelde met oktober 1983 de hitparade uit de 80's die ik me nog kon herinneren. 

 

*********** edit.

Volgens mijn archief is het boek niet juist. Ik zit net een opname van PvD van 6 januari 1992 te beluisteren, die ik waarschijnlijk ooit via dit forum gekregen heb. 

bewerkt door peellandfm
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Vincent:

Of de opname is fout gedateerd: Please login or register to see this link.

Nou ik hoor hem zeggen " het is drie koningen 1992" rond 4:08

Kan weinig fout aan lijkt me.

Is trouwens dezelfde opname als ik heb

bewerkt door peellandfm
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Engelstalige uitzendingen op de 1440 kHz zijn gestopt op 31 december 1991. Zie onderstaand artikel uit de Veronica gids van 7 december 1991. De Nederlandstalige uitzending gingen blijkbaar nog door. De vraag is alleen nog steeds: wanneer stopte deze?

 

De Power Play van 4 januari 1992 gelijk maar vastgelegd: Please login or register to see this link.

 

Selectie_259.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Vincent:

 De Nederlandstalige uitzending gingen blijkbaar nog door. De vraag is alleen nog steeds: wanneer stopte deze?

 

 

 

 

 

 

Ik denk op 1 November 1992, want vanaf 2 November dat jaar werd er 24 uur per dag uitgezonden via de 1440 kHz en

werd het format van de Duitstalige service gewijzigd naar oldies.

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leter in de jaren 90 werd er weer Nederlands talig gezonden, maar nu met gehuurde zendtijd door radio Nederland WereldOmroep.

Ergens in de ochtend en eind middag?

Ik weet niet precies wanneer het was, beetje eind jaren 90.

Zelf aan meegewerkt, was wel een kick om zelf op de 208 te zitten, na er zo vaak naar geluisterd te hebben voorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.