Geplaatst 27 juni 20169 jr. Ik zat wat te luisteren naar oude Italiaanse hits van begin jaren zestig. Die periode in de Italiaanse muziek vind ik tegenwoordig heel mooi. En toen dacht ik opeens aan het Radio Veronica programma van Mimo. Als jonge jongen destijds vond ik dat maar niks. En nu denk ik opeens , eigenlijk best leuk dat programma. Waren daar goede reacties op van Italianen in ons land? Maar ook vraag ik me af wie zo n programma heeft opgenomen van de radio en bewaard?
Geplaatst 27 juni 20169 jr. Ik heb een programma van 30 jan 1965. Ik zal 'em binnenkort eens "neer zetten" Help mij onthouden. Juul
Geplaatst 30 juni 20169 jr. Leuk. Uit een tijd dat Italianen in Nederland nog 'gastarbeiders' werden genoemd. Wel bijzonder dat Veronica dit deed. Reclame-inkomsten stonden er niet tegenover.
Geplaatst 30 juni 20169 jr. En het gaat nog steeds goed met Mimo.Op elke reünie is ie er. Hij woont in "Hillywood" ( Hilversum )
Geplaatst 30 juni 20169 jr. Auteur Heel erg bedankt Juul. Fijn dat het goed met hem gaat, want dat vroeg ik me al af.
Geplaatst 1 juli 20169 jr. Beste Juul, Dank voor dit programma. Voor het eerst dat ik iets van Mimo hoor. Alleen de datum lijkt niet te kloppen. 27 januari 1965 was een woensdag. Het Italiaans programma werd uitgezonden op zaterdagavond. Kan je het misschien nog nakijken? Groet, Hans 1 juli 20169 jr. bewerkt door Hans van Rijswijk
Geplaatst 1 juli 20169 jr. Hans, je hebt gelijk. Het was een zaterdagavond. Zullen we dan bepalen dat het de 30ste januari 1965 is? ( is verder niet zo belangrijk, het is een beetje tijdloos. ) Moet iedereen het even aanpassen.
Geplaatst 1 juli 20169 jr. Ik hoor dit programma meer dan 50 jaar na dato voor het eerst en ontdek mooie Italiaanse liedjes! In die tijd had je nog echt Europese integratie: het Engelstalige domineerde nog niet zo op de radio, er werd veel naar de Duitse tv gekeken, op de korte golf kon je allerlei vreemde talen horen. Via internet kun je nu nog veel meer radiostations beluisteren, van over de hele wereld, maar ik vraag me af hoeveel mensen dat doen...
Geplaatst 2 juli 20169 jr. 11 uur geleden zei Juul: En dit is Mimo heden ten dage……. Mooie Stropdas.....
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.