Geplaatst 31 juli 20169 jr. http://radio.nl/811033/40-jaar-legale-private-radio-in-italie-en-de-invloed-op-nederland
Geplaatst 31 juli 20169 jr. Juist ja, maar het duurde nog wel een tijd voordat dit ook van toepassing was op de Middengolf. Rob V.
Geplaatst 31 juli 20169 jr. Leuk stukkie. Maar dit snap ik effe niet, althans die "koppeling". "De allereerste Nederlandse commerciële omroep die een zendvergunning kreeg werd Radio Noordzee (tegenwoordig Q-Music geheten). " En Peter Jelgersma is ook gewoon een slimme zendamateur. Was in de jaren 80 ook eigenaar van AMCOM communicatie in Aalsmeer.
Geplaatst 31 juli 20169 jr. Wat snap je niet Juul? Radio Noordzee kreeg de eerste officiele commerciele ether vergunning. Later, na 2003, is dat verkocht aan Persgroep en werd Q-Music. De middengolf in Italie is pas onlangs vrijgeven nadat het monopolie dat de staatsomroep RAI er op had is opgeheven. RAI zit alleen nog maar 900 kHz, de oudste traditionele frequentie van Italie (te verg met 747 voor NL) vanuit Milaan. sAvonds door heel Europa. Inmiddels zijn er veel MG omroepen in Italie bijgekomen, ook handig gebruik makend van de afschakeling in andere landen, iets wat Nederland dus ook kan doen. Gaat ook om hogere vermogens. Ik hoorde gister een zender op 927, dat was en oude Belgische, maar nu geheel schone frequentie. Dacht dat het een Italiaan was, kon het niet goed horen. Overigens slechte eigentijdse muziek total unfit for AM.
Geplaatst 31 juli 20169 jr. 14 minuten geleden zei ruudam: Ik hoorde gister een zender op 927, dat was en oude Belgische, maar nu geheel schone frequentie. Dacht dat het een Italiaan was, kon het niet goed horen. Overigens slechte eigentijdse muziek total unfit for AM.
Geplaatst 1 augustus 20169 jr. Op 927 was het niet Laser uit Ierland. Kan de Turk zijn geweest, de condities zijn erg goed nu. Hoorde op n portable heel goed Ijsland op 207, LG.
Geplaatst 1 augustus 20169 jr. Condities valt wel mee Ruud. Met NAVTEX zie ik geen uitschieters, wel elke avond IJsland, zender met een paar honderd watt. Dan moet de omroepzender Eiðar op 207 kHz ook wel lukken, zender is 100 kW.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.