Spring naar bijdragen

Free Radio Magazine Nostalgie


Jean-Pierre De Zeerover

Aanbevolen berichten

Mooi verhaal Jean-Pierre,

 

Ik herinner me uit Belgie dat ik ook ruilde met ene Frank Durinckx (?), Jezus Eiklaan in ?

 

En in 1973 al met Josef Seghers uit Antwerpen. Ben ook wel eens bij hem geweest, maar later nooit meer iets van gehoord. Meen wel eens te hebben begrepen dat hij naar Zuid Afrika zijn geemigreerd.

 

Het was een hele handel destijds. Wat ik er aan verdiende besteedde ik weer bij East Anglian Production etc.

 

Groeten,

Douwe

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Douwe

 

Het probleem in België is dat mensen na bv je gegevens mee te geven niks van zich laten horen, weinig of zowat niks van ruilmateriaal hadden

En bijna altijd steld men het groots voor

Dan blijkt re zeer weinig te zijn, niks of bv alleen maar gewone muziek op banden en eens . een serie die ze bv ooit bij Hans Matla kochten

Het is moeilijk ook nu nog om mensen te overtuigen

Ook het willen digitaiiseren van banden is iets dat weinig opbracht

Zelfs mensen het programma geven om te digitaliseren en de uitleg uitgebreid, uitvoerig dus leverd weinig of niks op.

De laatste keer zag iemand het groots in Antwerpen

Toen ik er was bleek ik een orgel te zien, muziek in verband enzz..

En waren al die zeezender opnames en vrije radio opnames er niet te zijn

Allen Hans Matla opnames van een serie.

 

Onlangs was er iemand met de vraag of ik zijn banden die hij stuk draaide of ik hem nog kon helpen met ze te   digitaliseren

Hij had niet geluisterd naar mijn raadgevingen na weer een contact

het bruin ging van de banden, je weet wel het wit plastic was te bewonderen o.a.

Alles rijp voor de vuilnisbak helaas

Ik weet nog iemand in het Mechelse die cassetjes opnam c90 c60

Wel geen volle programma's

bv c90 daar moest een uur op, dus liet hij soms hier of daar wat over

Ik heb er wat van kunnen digitaliseren en ook nog moeten datums, dj achterhalen

Daar zijn nog honderden cassettes

Maar altijd overtuigen om ze af te geven is een probleem

Er is altijd wel iets

na 2 kleine bijdragen zeg maar heb ik het even opgegeven om weer eens te  ahum zagen

Maar goed

 

Een naam dat je opgaf komt me bekend voior

Denk 1 van de 2 mensen die ooit op radiodagen in Belgie contact wilden

Maar niemand bleef over

de ene antwoorde niet meer op een brief of email

de andere na 1 contact  , liep ook op niks uit

tja helaas...

 

Ik zie dat Belgen ook bij Golden Radio niet echt aan contact doen

Het liefst downloaden en met rust gelaten worden denk ik dan

jammer dat je hier nauwelijks nieuwe contacten kunt opbouwen, ik bedoel met mensen die je leerd nieuw kennen

Op dit ogenblik mogen ze ook met rust laten

 

Ik lig hier nog met dozen vol die ik ooit nog moet digitaiseren

Radio Hofstad, Centraal o.a

Ik weet niet eens of ze ooit al werden aangeboden

Wel veel nonstop erbij

 

Tijd weldra deze winter om eens de recorder te laten werken, computer wavelab programma en de fruitmachine om ze te bakken

Dat word hopelijk geen geschuur , gepiep bij het afdraaien en urenlang tijd besteden om 1 uur digitaal te maken

 

Als ik een hele dag bezig ben om 1 uur te redden dat anderen zouden weggooien uit pure frustratie

wel dan denk ik eens aan jou BaSF banden die ik ruilde of kocht bij jou

De beste banden in die grijze plastic dozen

Je echt waar dan denk ik eraan

 

IK vloek dan ook wel eens uit frustratie met die schamrock,¨Philips enzzz banden als ze na terugdraaien of herbakken weer piepen en schuren voor de 3e 5e 10e....keer

Het is voor de volhouders soms!

Gelukkig kunnen met wavelab  wonderen doen met plakken en lassen

Ik heb ooit een uur gered waar ik 2 dagen mee bezig was en de band die gaf nul als signaal weer

Toen heb ik zeg maar de frustratie moeten in bedwang houden

Achteraf dacht ik niemand gaat me dit nadoen, ik mag fier zijn

Jammer zit dat niet zo in onze genen bij de Vlamingen

 

Ik moet wel zeggen door veel ervaring en risicos te nemen, veel tijd en je kalm houden

Ik durf grote risico's te nemen met het bakken en zowat niet en half uur wachten maar bijna direct de band die warm of lauw nog is op de recorder te gooien

Het is spelen met je opname koppen !! Tot nu toe nog ok gebleven oefffff

Tja anders waren er  banden die nooit zouden gered zijn geweest

Banden die bv iemand anders al probeerde  en wilde wegwerpen

Je hebt niks voor niks

 

Ik doe je de groeten

DE vrouw roept me om even de Franse Grens over te rijden om te winkelen aldaar

 

Tot ziens Douwe

 

Jean-Pierrre

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Douwe,

 

ik weet natuurlijk niet hoeveel jij hebt liggen, en ik weet ook niet hoe oud Jean Pierre is. Ik vermoed wel dat er genoeg leden zijn die mee willen werken aan digitalisering, zodat we gezamenlijk alle opnames nog kunnen redden en wellicht nog beluisteren voordat we het tijdelijke voor het eeuwige ruilen. Ik ben in ieder geval bereid en in staat banden te digitaliseren. Daarbij heb ik ook het nodige geduld; ook banden met behoorlijke schimmelvorming heb ik kunnen overzetten.

 

 

 

@Hotel Amigo: als je ze nog vindt, ik ben geïnteresseerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎12‎-‎8‎-‎2016 om 00:24 zei Platenruiter:

Beste Douwe,

 

ik weet natuurlijk niet hoeveel jij hebt liggen, en ik weet ook niet hoe oud Jean Pierre is. Ik vermoed wel dat er genoeg leden zijn die mee willen werken aan digitalisering, zodat we gezamenlijk alle opnames nog kunnen redden en wellicht nog beluisteren voordat we het tijdelijke voor het eeuwige ruilen. Ik ben in ieder geval bereid en in staat banden te digitaliseren. Daarbij heb ik ook het nodige geduld; ook banden met behoorlijke schimmelvorming heb ik kunnen overzetten.

 

 

 

@Hotel Amigo: als je ze nog vindt, ik ben geïnteresseerd!

Beste Platenruiter,

 

Ik heb honderden banden (400 ruim denk ik) Shamrock, Philips, BASF, het destijds populaire Euro band (Ter Meulen Post). Al eens met Vincent over gehad, maar die was te druk. Ik vind het prima als iemand het doet!

 

Groet,

Douwe

bewerkt door Albatrosstudio
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Albatrosstudio:

Beste Platenruiter,

 

Ik heb honderden banden (400 ruim denk ik) Shamrock, Philips, BASF, het destijds populaire Euro band (Ter Meulen Post). Al eens met Vincent over gehad, maar die was te druk. Ik vind het prima!

 

Groet,

Douwe

 

Ik heb er een aantal al gedaan, alleen komt er iedere keer iets tussendoor waardoor het blijft liggen. Als iemand anders het kan doen is het opgelost. De Eurobanden (Ter Meulen) en de groene BASF zijn nog prima. De bruine Shamrock moet mogelijk 'de oven in'. De zwarte Shamrocks zijn de grote uitdaging. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎14‎-‎8‎-‎2016 om 13:34 zei Ronald Gutte:

Hoi allemaal,

 

Ik heb geen ervaring met schimmels en ovens maar ik wil wel banden digitaliseren waar verder geen gekke dingen mee hoeven te gebeuren. Op dit moment ben ik werkzoekend dus heb tijd genoeg.

 

Mvg Ronald

Dank voor het aanbod Ronald.

 

Ik wacht nog even op de reactie van Platenruiter.

 

Groet,

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MPM van MPM's Info show was in de eerste afleveringen de afkorting van 'Muziek Parade Magazine'. December 1985 ging het blad Muziek Parade Magazine failliet en werd de afkorting MPM veranderd in 'Music Program Magazine'. Over de gele cassette hoesjes werd een sticker met de tekst 'Music Program Magazine' geplakt. Ik heb nog een hele stapel van die originele cassettes liggen want wij hadden toen op Sky radio in Zoetermeer een abonnement op die cassettes service.

 

Peter

 

 

 

 

 

 

 

= Music Program Magazine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Peter voor de duidelijke informatie van 'Music Program Magazine'. Sticker o.a.

Als die gele hoesjes misschien van Basf is hoop ik dat ze nog afspelen of dat je ze reeds digitaiiseerde

Die Basf gele durfden met na lange tijd, jaren janken, vals spelen.o.a

Gelukkig had ik bv bij een her digitalisatie  het programma dus reeds in goede staat, dus was op tijd gered

Ik denk dat ik toch er een  3 tal de vuilnisbak ingingen van radioprogramma's vrije radio en zeezenders

 

Vriendelijke groet, Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De makers van de MPM's infoshow hadden een deal met PD Magnetics. Ik elk programma werd daarvoor ook een commercial uitgezonden. Ik neem aan dat het hier om een barter ging (reclame in ruil voor cassettes). De cassettes klinken na 30 jaar nog erg goed. Hieronder een foto van een aantal cassettes waar ik één van de stickers heb verwijderd en je kan zien dat het oorspronkelijk de Music Parade Magazine was.

 

MPMs infoshow.jpg

 

 

Grt,

 

Peter

 

 

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Platenruiter e.a.,

 

@Hotel Amigo: als je ze nog vindt, ik ben geïnteresseerd!

 

Deze heb ik MPM Info Show cassettebandjes heb ik vandaag gevonden::shy:

 

(Slogan: .... blijf erbij want dit uur gaat snel.)

 

86 - 4

86 - 6 (niet in originele uitvoering: ander bandje en in ander cassette-doosje)

86 - 7

86 - 8

86 - 9

86 - 11 (doosje beschadigd)

86 - 20 (bandje niet origineel, cassette-doosje wel)

 

Hebben we deze al of...

Ik wacht je reactie af....

 

 

Groet,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14/08/2016 om 14:05 zei Jean-Pierre De Zeerover:

Halloha

 

Ik zou zeggen v........................ns veel geluk met het digitaliseren

 

Nog dit. ook mijn eigen gekochte dure Philips banden die hadden de piepziekte na vele jaren

Gelukkig niet allemaal

Een ander verhaal is cassettebandjes oeiii

Gelukkig heb ik de 2e beste Akai Cassetterecorder (jammer niet de top nr 1)

Soms bandjes gered of gedeeltelijk door ze te knippen en in ander omhulsel te steken met geduld

want dat is ook soms frustrerend dat fijn werk

bakken leverde hier niet echt iets op, misschien omdat ze nog in het omhulsel blijven zitten

bij een jank geklank ook moeten opgeven!

 

Deze oude zeerover bedankt jullie alvast voor het vele werk ! of toekomstig werk

Mijn hoofd tilt zwaar en wat verward door de ziekte die opsteekt, dus ik ga eruit

Ik hoop oprecht dat jullie met veel geduld alles digitaliseren

Tijd voor de jongeren! haha

 

Jean-Pierre

 

 

 

 

Toen ik begon met opnemen in stereo, Zeerover, waren het TDK cassettes (chroom) en een Technics  dan wel Pioneer cassettedeck.

De bandjes doen het nog steeds goed, alsmede het (dubbel) cassettedeck. Ik kocht de cassettes per tien bij Capi-Lux in een speciaal kartonnen doosje.

Op een gegeven moment wisten de verkopers waarvoor ik kwam. Ik ging trouwens nooit boven de C90.

Vendomatic (van V&D) had ook cassettes, toen ik nog mono opnam (ik heb nog een paar C120-ers), die waren ook wel aardig.

De alleroudste cassettes die ik heb zijn van Philips  C60

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-8-2016 om 13:44 zei pvanklei:

De makers van de MPM's infoshow hadden een deal met PD Magnetics. Ik elk programma werd daarvoor ook een commercial uitgezonden. Ik neem aan dat het hier om een barter ging (reclame in ruil voor cassettes). De cassettes klinken na 30 jaar nog erg goed. Hieronder een foto van een aantal cassettes waar ik één van de stickers heb verwijderd en je kan zien dat het oorspronkelijk de Music Parade Magazine was.

 

MPMs infoshow.jpg

 

 

Grt,

 

Peter

 

Op 21-8-2016 om 13:44 zei pvanklei:

 

 Peter  prachtig om dit te tonen

 Bedankt!

 

 

Op 21-8-2016 om 13:44 zei pvanklei:

 

 

.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omnivoor

 

Mijn oudste waren Philips, Basf die gele maar gelukkig die dan niet meer gekocht

In mijn streek de Vlaamse westkust was het eind 70s begin 80s een probleem om c120 te vInden, TDK o.a verkrijgen was een probleem. Ik werkte het liefst met c120 en c90

In het begin dat de cassettes opkwamen vond ik de kwaliteit minder maar dat zou snel veranderen

Dit herinner ik me nog voor zover ik het juist heb!

Daarom waren toen de banden populair om opnames te bewaren of programma's op te nemen of te ruilen

Natuurlijk ook door de lengte

 

Later verkregen we Maxwell begin 80s in de vrije radio tijd. Ook keten radio begon ermee zoals in 1985 Mi Amigo. Altijd op Maxwell cassettes. De opnames bewaren goed vind ik . 1985 naar 2016 is toch ruim 30 jaar.

Overdag werden die van begin 1985 afgedraaid bij Weekend Muziek Radio [Radio WMR] uit Koksijde-Oostduinkerke die wel 24 op 24 uur uitzond. het station werd Mi-Amigo-WMR Radio, savonds namen de WMR djs over. Van de studio cassettes van Mi Amigo trouwens alles ooit via Golden Radio aangeboden. Altijd was het Maxwell dat de keten radio gebruikte. Ook bij andere vrije radio's was Maxwell Populair ondervond ik.

Bij WMR radio trouwens gebruikte ik veel Philips c120 voor programma's  van de Djs. Ik kocht ze aan en alhier  c120 kopen was een probleem. tot...

 

Maar goed dit draadje begon over het Free Radio magazine en de MPM cassettes

Ik vraag me trouwens af of er forum leden zijn die nog de nummers  0 als't bestaat (effe vegeten)

en de nrs als 1 2 3 4...............bezitten van het FRM

 

Nostalgie een papieren Radio Magazine in het Nederlands over radiopiraten enz..

Waar is die goeie ouwe tijd

 

Jean-Pierre De Zeerover

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
TOEVOEGING VERBETERING
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.