Geplaatst 20 oktober 20169 jr. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19761020-1500-1600-WestlandseDisjAssociatie
Geplaatst 20 oktober 20169 jr. Mooi! Met o.a. Ronald Bakker die een jaar later op Delmare zou schitteren!
Geplaatst 27 oktober 20169 jr. Prachtig om dit nog eens te beluisteren. Ik had het nooit meer terug gehoord. De Westlandse Discjockey Associatie(WDA) is door Ton Tabben en mij opgericht in augustus 1975. Het was een samenwerkingsverband van deejay's van alle discotheken in het Westland. Doel was om van gedachten te wisselen over presentatie, muziekkeuze en vormgeving, techniek, belichting, arbeidsomstandigheden en loon. Het starten van een Westlandse Top 10 gaf de organisatie een eigen gezicht. Door publicatie in de plaatselijke pers, een eigen gedrukt exemplaar, werd de WDA daardoor ook een interessante partij voor platenmaatschappijen, die via de discotheken hun platen wilden promoten. De 'gratis' platen stroomden binnen. Om nog meer bekendheid te krijgen heb ik destijds contact gelegd met Peter van Dam van Mi Amigo om de Top 10 uit te zenden. Wekelijks ging er een pakket naar Playa de Aro met de hitlijst en de platen op tape of vinyl. De presentatie werd door Mi Amigo gedaan. Bijgaand de brief van Peter van Dam met de toestemming. Door de goede contacten zijn een aantal Westlandse discjockey's in de zomervakantie naar Spanje afgereisd en hebben daar toen dit uurtje mogen presenteren. André Zwinkels zat daar ook bij. Hij zou in1979 bij radio Delmare komen en presenteerde programma's onder de schuilnaam Ronald Bakker. En dat is dus al 40 jaar geleden... Waar blijft de tijd ? Salut Leendert Vingerling 27 oktober 20169 jr. bewerkt door Leendert Vingerling spellingsfouten
Geplaatst 27 oktober 20169 jr. Leuk die brief van Peter van Dam en een opvallende laatste alinea. Robin
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.