Spring naar bijdragen

RNI memories


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Juul:

Ik was een absolute fan van 3Master !

 

Ik ook, vooral als Leo van der Goot begon te schreeuwen en te blèren.  Wat een geweldige sfeer!

 

Waarom heeft Veronica hier niets tegenover gezet? Er moet in 'jouw' tijd toch met argusogen naar de ontwikkelingen van de zeezender buurman zijn gekeken?

 

Werd er bij Veronica  gesproken  om ook live te gaan?

 

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor we waren veel meer met ons zelf doende en de politiek natuurlijk.

 

En heb je Rob Out wel eens horen bléren?

 

Nee er is in mijn herinnering nooit overwogen om live te gaan net als RNI.

We waren veel meer gewoon een "bedrijf", een beetje gevestigde orde.

En als het mooi weer was dan wel als er actie gevoerd moest worden kwam "Hilversum" zoals ze aan boord zeiden programma's maken.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Nee hoor we waren veel meer met ons zelf doende en de politiek natuurlijk.

 

En heb je Rob Out wel eens horen bléren?

 

Nee er is in mijn herinnering nooit overwogen om live te gaan net als RNI.

We waren veel meer gewoon een "bedrijf", een beetje gevestigde orde.

En als het mooi weer was dan wel als er actie gevoerd moest worden kwam "Hilversum" zoals ze aan boord zeiden programma's maken.

 

 

Natuurlijk heb ik Rob Out ook horen 'blaten', maar het live aspect gaf Radio Noordzee toch iets extra's.

 

De incidentele Sangria live programma's van Veronica vonden op het verkeerde tijdstip plaats. Op zondagmiddag tegenover 'langs de lijn'. Hoe heeft het 'bedrijf' Veronica dat nu kunnen verzinnen!  Wie was daar verantwoordelijk voor?

 

Bij Veronica durfde blijkbaar niemand het aan of vonden ze het wel lekker gemakkelijk om bandjes te maken in Hilversum.  Het niet mee durven gaan met live uitzendingen, maakte op mij  een 'ingekakte' indruk. En dat terwijl ik met Veronica ben opgegroeid en vergroeid. Ik had moeite om naar Noordzee te luisteren ,maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze over het algemeen betere programma's uitzonden.

 

Noordzee straalde in die tijd  ook meer enthousiasme uit en was inventief. Neem nu Prijsbewust van Tony Berk. Dat was een regelrechte luisterhit en dat was ook duidelijk te zien aan de dalende luistercijfers van Veronica. Maar ja, wat kon Veronica daar tegenover zetten met 'lichtgewichten' als Chiel Montagne of Wil Luikinga?

 

 

Sorry Juul, maar niet alles vond ik 'Hosanna' bij Veronica.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi onderbouwd verhaal Juul.

 

Om met de laatste vraag te beginnen. Nee, ik heb niet gestemd. Ik woon inmiddels 22 jaar in Frankrijk en ben fiscaal ingezetene. Heb geen enkele band meer met Nederland en vind het niet terecht dat ik zuiver op basis van mijn nationaliteit mag stemmen. 

 

Andersom vind ik het ook niet juist dat ik hier geen stemrecht heb voor de presidentsverkiezingen. Ik ben onderdeel van de Franse samenleving, maak gebruik van de voorzieningen en wil daar wel een stem in hebben. Maar,.. ik heb me niet laten naturaliseren tot Fransman en dus mag ik niet stemmen. Betaal hier wel belasting en sociale premies.

 

Dan het Veronica verhaal. Ik heb je aanbevelingen met 'open mond' gelezen en daaruit komt toch een zeer amateuristisch beeld van het station naar voren. Ik onderschrijf je aanbevelingen helemaal .  Die waren indirect een 'aanval' op Rob Out. Maar zoals zo vaak, kunnen autoritaire personen niet incasseren. Die kunnen alleen maar uitdelen. Jammer dat Out, het zo persoonlijk heeft opgevat. Ik denk dat je met Lex een andere koers had gevaren.

 

Dat de directie geen leiding gaf was me wel bekend. Die hadden er geen 'verstand' van, maar ze hadden dan iemand moeten benoemen die dat wel had.

 

Achteraf was het goed dat Radio Noordzee als grote concurrent er was. Die hebben de boel bij Veronica wakker geschud.

 

Wat is er uiteindelijk gebeurd met de aangedragen punten om het station te verbeteren. Kwamen er betere jinglepakketten, werden de platen beter geprogrammeerd, verdwenen de matige deejay's, werd de macht van Rob Out afgebakend etc etc?

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎8‎-‎3‎-‎2017 om 17:42 zei Leendert Vingerling:

Natuurlijk heb ik Rob Out ook horen 'blaten', maar het live aspect gaf Radio Noordzee toch iets extra's.

 

De incidentele Sangria live programma's van Veronica vonden op het verkeerde tijdstip plaats. Op zondagmiddag tegenover 'langs de lijn'. Hoe heeft het 'bedrijf' Veronica dat nu kunnen verzinnen!  Wie was daar verantwoordelijk voor?

 

Bij Veronica durfde blijkbaar niemand het aan of vonden ze het wel lekker gemakkelijk om bandjes te maken in Hilversum.  Het niet mee durven gaan met live uitzendingen, maakte op mij  een 'ingekakte' indruk. En dat terwijl ik met Veronica ben opgegroeid en vergroeid. Ik had moeite om naar Noordzee te luisteren ,maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze over het algemeen betere programma's uitzonden.

 

Noordzee straalde in die tijd  ook meer enthousiasme uit en was inventief. Neem nu Prijsbewust van Tony Berk. Dat was een regelrechte luisterhit en dat was ook duidelijk te zien aan de dalende luistercijfers van Veronica. Maar ja, wat kon Veronica daar tegenover zetten met 'lichtgewichten' als Chiel Montagne of Wil Luikinga?

 

 

Sorry Juul, maar niet alles vond ik 'Hosanna' bij Veronica.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Laat Bert Alting het maar niet lezen..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Juul:

Nee, want dan heeft ie een slechte dag.

 

Je , kan Bert van alles zeggen maar hij heeft een groot Veronica hart.

Ik verschil soms met hem van mening maar dat moet kunnen…………...

 

Ik had verwacht dat Bert nog wel eens zou verschijnen in 'Man bijt hond'.   Heb wel diverse interviews gelezen en hij was ook op de laatste Radiodag om in het panel te zitten en zijn kant van de liefde voor Veronica te vertellen. 

 

Bij mijn weten is Bert de enige die er ook openlijk voor uit komt en zich er niet voor schaamt. Ik ken verder niemand met zo'n  bijna obsessieve adoratie voor Veronica.

 

Hoewel,

 

In 1962 bezong Harry van Dongen zijn 'levensideaal': 

 

Jij bent voor mij Veronica, een levensideaal

Jij bent voor mij Veronica, het mooist van allemaal.

 

Ik stel mij dagelijks weer de keus, maar kies ik jou

Dat is voor mij niet moeilijk, heus, ik blijf je altijd trouw

 

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.