Geplaatst 30 juni 20178 jr. "Sadly he died on Sunday 25th June 2017 following a short illness. He had been suffering from throat cancer." http://www.offshoreradio.co.uk/djs7q2r.htm
Geplaatst 30 juni 20178 jr. Attent om het te melden Robin. Het hoort allemaal bij het leven. Vreugde en verdiet. Gaat wel hard deze week met het overlijden van oud medewerkers op de radioschepen. Heb Mike Ross niet echt goed in mijn audio geheugen staan. Zojuist geluisterd naar enkele airchecks. Ik vind hem een prettige stem hebben, maar helaas niet erg duidelijk articuleren. Zoiets is natuurlijk een gevoelige opmerking, want over de doden, mag je eigenlijk niets verkeerd zeggen... Salut Leendert 1 juli 20178 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 30 juni 20178 jr. Auteur 20 minuten geleden zei Leendert Vingerling: Heb Mike Ross niet echt goed in mijn audio geheugen staan. Herinner hem vooral van zijn show tijdens de middag 16.00-18.00 in 1971, toen RNI nog volop Engelstalig was. Toen de Engelstalige service pas later in de avond begon, was zijn programma van 20.00-22.00 uur. Was erg populair in Nederland, stond hoog in de populariteitspolls ( beste Engelstalige dj buitenland 1973)) begin jaren 70. Hier nog een stukje uit september 1973 van hem: RNI-Int Top30- Mike Ross 1973-09 Short.mp3 https://pixeldra.in/u/Ce2uiL
Geplaatst 30 juni 20178 jr. 3 uur geleden zei Leendert Vingerling: Zoiets is natuurlijk een gevoelige opmerking, want over de doden, maar je eigenlijk niets verkeerd zeggen... Jawel hoor, Jimmy Saville bijvoorbeeld.
Geplaatst 30 juni 20178 jr. Auteur 1 uur geleden zei Tino: 5 uur geleden zei Leendert Vingerling: Zoiets is natuurlijk een gevoelige opmerking, want over de doden, maar je eigenlijk niets verkeerd zeggen... Jawel hoor, Jimmy Saville bijvoorbeeld. Zou het (iets) uitmaken levend of dood?
Geplaatst 30 juni 20178 jr. Als ik hier dieper op in ga (misschien later) raken we erg off-topic. Dank voor het fragment.
Geplaatst 1 juli 20178 jr. One of only two DJs to broadcast on RNI in each of the years 1970 to 1974 (the other was Robb Eden), Mike Ross was a very important man on the station. As well as being a DJ, he was also an engineer, which enabled him to survive in February 1972 when Paul May, then programme director, decided that Mike, along with Dave Rogers, no longer had a place as DJs on RNI. Of course, after Paul had left RNI, Mike made a comeback as a full DJ and stayed, apart from the 10 days in October/November 1972 when RNI temporarily discontinued its English programmes, until early 1974. Very sad to hear that another RNI DJ has gone. Regards Michael
Geplaatst 2 juli 20178 jr. I have a cassette of the Brian Mc Kenzie show from 7th March 1974 that features Mike's last 30 minute programme. I will send it across to Vincent to make an mp3. Ian
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.