Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Mi Amigo - 25-07-1977 - Terug op 212 meter

Featured Replies

Geplaatst

Dag Vincent,

Dank voor deze opnames.

De bandopname van Haike Debois  is wel van maandag 25 juli 1977 (luister op 15.30 ).

Wanneer het is uitgezonden ,dat kan ik niet achterhalen.Misschien is het wel nooit uitgezonden.

Grtjes Marnik

bewerkt door marnik

Geplaatst

Ik kan me herinneren dat de zenderwisseling 192->212 nogal plotseling was.

Ik vermoed dat de opnamen in Spanje al waren gemaakt voor de 24ste en de ochtend van de 25ste juli.

Dit zal één van die opnamen zijn: wel opgenomen maar door werkzaamheden nooit uitgezonden.

Geplaatst
3 uur geleden zei marnik:

nooit uitgezonden

2 minuten geleden zei Albatrosstudio:

waarschijnlijk nooit

1 minuut geleden zei Jan-Fre:

192->212 nogal plotseling was.

waarschijnlijk was het zo, misschien ooit later uitgezonden als er gebrek aan tapes was, maar dat is niet zeker. Enkele dagen voordien hoorde je Frank VD Mast de techniek doen bij Haike en Baken 16 werd ook gepresenteerd door Frank VD MAst.

Geplaatst
10 uur geleden zei Jan-Fre:

Ik kan me herinneren dat de zenderwisseling 192->212 nogal plotseling was.

Ik vermoed dat de opnamen in Spanje al waren gemaakt voor de 24ste en de ochtend van de 25ste juli.

Dit zal één van die opnamen zijn: wel opgenomen maar door werkzaamheden nooit uitgezonden.

Ik denk dat je gelijk hebt. De zenderwisseling was inderdaad heel plots.

Geplaatst
12 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik denk dat je gelijk hebt. De zenderwisseling was inderdaad heel plots.

ik ging precies hetzelfde schrijven

Geplaatst

uiteindelijk zonden ze maar 3 maand op 212 uit. Hoe kwamen ze daar nu uit? Caroline en Mi Amigo zonden al geruime tijd uit op 259 (eigenlijk 253) en dan kreeg de nieuwe lokale zender Orwell de 257 toegewezen. Ze bleken nogal last te hebben van de krachtige zender vanaf de MV. Dus kregen ze de 212 als extra zender. In maart 77 verhuist Caroline van 253 naar 315m, pas in juli 77 wordt opgeschoven naar 312m, de vroegere golflengte van Atlantis. Door het verdwijnen van de 253 heeft Orwell geen ontvangstproblemen meer en wordt de steunzender uitgeschakeld op 212. Hoewel er al plannen waren bij Mi Amigo in december 76 om van 253 naar 312m te gaan, werd toch maar eerst de 192 geprobeerd. Door bevoorradingsproblemen kwamen Caroline en Mi Amigo weer samen op 312m vanaf 1 december 77. Deze keer weer met een aankondiging in de Spaanse programma's van 3  1  9.

• 2 weeks later...

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.