Geplaatst 12 september 20178 jr. Zoekend naar iets anders kwam ik een bericht tegen in de Leeuwarder Courant van 10 januari 1974 over het debuut van Felix Meurders als sportverslaggever. Theo Koomen was plotseling ziek geworden en toen herinnerde iemand zich dat Felix altijd de wedstrijden van MVV bezocht. Werd te elfder ure voor de leeuwen geworpen en bracht het er goed vanaf!
Geplaatst 13 september 20178 jr. Hier nog wat Meurders/Koomen knipsels uit de LC van respectievelijk 23 juni 1972 en 3 april 1978:
Geplaatst 25 september 20178 jr. Op 12-9-2017 om 21:04 zei Sylvester: Zoekend naar iets anders kwam ik een bericht tegen in de Leeuwarder Courant van 10 januari 1974 over het debuut van Felix Meurders als sportverslaggever. Theo Koomen was plotseling ziek geworden en toen herinnerde iemand zich dat Felix altijd de wedstrijden van MVV bezocht. Werd te elfder ure voor de leeuwen geworpen en bracht het er goed vanaf! De timing moet voor Felix perfect zijn geweest. Na een aantal jaren puur als deejay was hij juist met ingang van 1-1-74 ook begonnen als politiek interviewer op verzoek van de VARA bij het toen nieuwe programma De Rooie Haan, op zaterdagmiddag de opvolger van 'Dit Is Het Begin'. Kennelijk deed hij dat ook aardig: bijna 34 jaar later bestaat (de opvolger van) dit programma mét Felix nog steeds. En 1974 was ook het jaar dat hij sportpresentator bij de VARA op tv werd. Deejay bij de VARA werd hij overigens pas in oktober 1974. Tot die tijd had hij op 3 enkel voor de NOS en de VPRO gewerkt. Edwin
Geplaatst 26 september 20178 jr. Auteur 23 uur geleden zei rauhfaser: De timing moet voor Felix perfect zijn geweest. Na een aantal jaren puur als deejay was hij juist met ingang van 1-1-74 ook begonnen als politiek interviewer op verzoek van de VARA bij het toen nieuwe programma De Rooie Haan, op zaterdagmiddag de opvolger van 'Dit Is Het Begin'. Kennelijk deed hij dat ook aardig: bijna 34 jaar later bestaat (de opvolger van) dit programma mét Felix nog steeds. En 1974 was ook het jaar dat hij sportpresentator bij de VARA op tv werd. Deejay bij de VARA werd hij overigens pas in oktober 1974. Tot die tijd had hij op 3 enkel voor de NOS en de VPRO gewerkt. Edwin Veelzijdige radiomaker. Er zijn maar weinige diskjockeys geweest die ook journalistieke programma's konden maken. Karel van de Graaf, maar die heeft niet zo lang op Hilversum III gezeten.
Geplaatst 26 september 20178 jr. Pieter-Jan Hagens heeft ook nog op 3 gezeten, ook niet lang trouwens. Roderick Veelo was DJ op o.a. Radio 10 en KX-radio. En niet te vergeten Ruud Hendriks en Jan de Hoop.
Geplaatst 26 september 20178 jr. Auteur 53 minuten geleden zei Tino: Pieter-Jan Hagens heeft ook nog op 3 gezeten, ook niet lang trouwens. Roderick Veelo was DJ op o.a. Radio 10 en KX-radio. En niet te vergeten Ruud Hendriks en Jan de Hoop. Rob Hudson en Frank van de Mast was ik inderdaad even vergeten! Al waren/zijn dat toch vooral nieuwslezers. Dat Pieter-Jan Hagens en Roderick Veelo ooit d.j. waren wist ik niet.
Geplaatst 28 september 20178 jr. Pieter-Jan was toch midden jaren 80 een tijdje dj op vara radio 3 en volgde Rob Stenders op bij de Verrukkelijke 15
Geplaatst 30 september 20178 jr. Roderick Veelo heeft op Radio 2 (kortstondig) ontbijtradio van de Vara gepresenteerd. Ik meen zo rond 2003/2004.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.