Spring naar bijdragen

BBC - local luisteren


Juul

Aanbevolen berichten

Interessant op een ogenblik dat heel wat BBC stations sluiten op AM de komende dagen. Het ziet er naar uit dat (bijna) alle BBC zenders sluiten op 1368khz. De kans is dus groter op een heel goede ontvangst van Manx radio op bepaalde uren van de dag aan deze zijde van de Noordzee. En 1 weekend per maand is Caroline North dan te horen on 219. (bij RNI was het nog 220)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, die zaten er flink naast, naast het kanaal dus, vooral KING, maar die was maar zwak dacht  ik, vanaf een fort.

Ik lees nu een boek over Caroline, waar ook al hun frequenties in staan, maar ook de klachten die er waren over de uitzendingen. En die waren toch wel serieus, het frequentie management van de zeezenders was in die tijd heel slecht.

Professionele bedrijven begonnen er niet aan want dan waren ze hun officiële (staats) klanten kwijt.

 

Waarom ze de 557 niet eerder ontdekten is onduidelijk. Deze frequentie was dus toegewezen aan Engeland, London, en gebruikt door Capital Radio in 73 -74.

Was de Mi Amigo niet het vroegere R Nord schip, dat voor Zweden had gewerkt, op 602 kHz, dus was 557 ook haalbaar.

Zenden op een niet gebruikte maar toegewezen frequentie is dan meer kraken dan pikken. En de klagers hebben minder een punt.

Alleen niemand wist dat 557 voor London was, want die ITU overzichten waren onbereikbaar en geheim. Nog steeds voor mij niet toegankelijk. 

Witsen jullie dat bij Veronica, of klopt mijn verhaal niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat wisten wij via ons Belgische BRT meneer. Hij werkte o.a. op de propagatie afdeling.

Ik kreeg via hem al die rapporten, José had geen belangstelling en zelfs in m'n TROS tijd kreeg ik ze via de NOS.

Maat op enig moment had ik niet zoveel belangstelling meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas nam UK zelf de London 557 kort na Veronica in gebruik, dat was misschien het risico. Toevallig natuurlijk .........De rest is history.

 

Overigens beweerde de General Postmaster (de baas van de frequenties indertijd) dat er voor Caroline en BigL geen plaats was in de ether, eind jaren 60. Die loog dus, net zoals de Ned autoriteiten die beweerden dat er geen frequenties waren voor commerciële radio. En nog steeds wordt er gelogen en gemanipuleerd, en daar zal geen einde aan komen omdat het controlerend orgaan, het parlement, er niets aan doet want te ingewikkeld en electoraal levert het niets op.

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, politiek hé.

Ik weet nog goed dat Tom Mulder en ik bij de freq. wisseling van H3 van naar ik dacht 445 mtr. een interview gingen maken met een "hoge meneer" van de PTT ( Reinholt). In de toren van Lopik.

En toe we vertelden dat we beiden bij Veronica hadden gewerkt werd het pas interessant. ( voor ons dan ).

En dat we de z.g.n. "frequentie schaarste" betwijfelden wilde hij daar wel iets over zeggen. Maar……………niet nadat ik m'n stereo NAGRA had stop gezet. En er zat een plastic doorzichtige stofkap op de NAGRA…..dus.

 

Het kwam er op neer………….."politiek" hé.

 

Later heb ik het er wel eens met Hans Wiegel over gehad die ik tegen kwam bij een programma.

Zijn antwoord: "politiek"  meneer Geleick.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.