Spring naar bijdragen

Gezocht radioprogramma Poster - aflevering The Cats


cdb

Aanbevolen berichten

Ik weet dat hier veel aandacht besteed is aan het radioprogramma Poster. Al veel programma's zijn al eens aangeboden maar niet meer aktief. Het gaat om de serie   De Geschiedenis van de Popmuziek  die verschillende jaren is uitgezonden. Ik vind alles interessant, maar ben met name op zoek naar afleveringen over The Cats. Mijn dank is bij voorbaat groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei cdb:

Heel erg bedankt Power Music voor deze aflevering. Ik zie bij Beeld en Geluid dat er ook een aflevering is opgenomen op 01 jan 1975. Daar ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar. Mocht er meer zijn, bij voorbaat geweldig bedankt.

 

 

1 januari   1975 ?  Kan ik mij niet voorstellen. Toen waren we nog druk doende met de Geschiedenis vd Popmuziek -Internationaal. ( de blauwe pijl geeft aan "MDT"   Montagedatum.

De Nederlandse artiesten kwamen veel later.

Geef wat meer info die jij hebt.

 

Juul

 

BBC75.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, dit zegt me ook niet zo veel. Hooguit dat B&G (HA in mijn tijd)  het EEN datum hebben gegeven en dat het slaat op de latere serie in 1975 die we begonnen in oktober 1975. En ik vermoed dat dit bij B&G het interview bandje is.
Want je ziet dat Jip samen met Tom de "sprekers"  zijn.
De aflevering in 1975 was deel 10. Uitgezonden volgens mij op 4 december 1975. En het was gebruikelijk als je geen precieze datum hebt dat ze het op 1 jan 1975 hebben gezet.

Want we zijn ergens in April 1975 begonnen met interviewen en door Nederland "crossen",

Ik heb het er vorige week nog met Tom over gehad. Wat een werk !!!!
De serie uit 1975 was eigenlijk voor een groot deel "de moeder" van de latere series.
Ik heb de hele serie uit 1975 van de masters en ik wil best morgen deel 10 uploaden. Maar het zal niet veel verschillen met de aflevering uit 1984 die "power music"   beschikbaar stelde.


Hier een artikel uit TROS Kompas. - Oktober 1975.


Please login or register to see this link.

 

groet, maar weer,

Juul

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei cdb:

Dit is erg mooi Juul. Was het niet zo dat het verhaal van The Cats uit twee delen bestond?  Bedankt voor alle moeite.

 

 

Nee, volgens de gegevens niet.

 

En de draaiboeken die ik in 2009 "redde" uit de prullenmand bij de TROS wijzen daar niet op. Zeker in deze serie niet.

Maar alle POSTER zaken zijn allemaal keurig gescand door Vincent dus zijn digitaal bewaard. De papieren heb ik weggegooid. Zijn ook niet bij B&G. Zelfs de kladjes van de programmaleider radio heb ik bewaard.............

 

Foto, vlak voor dat ze de container in gingen............(archiveren is ook weggooien)

 

 

 

DSC02478.jpg

Poster extra info 1977 a.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Juul,

 

Goed om te lezen dat je het met Tom over Poster hebt gehad. Wij lezen als buitenstaanders weinig over Tom (ook op Facebook houdt hij zich tegenwoordig stil, in tegenstelling tot pakweg een jaar geleden, ton hij regelmatig wat plaatste en op berichten reageerde). Is het feit dat je met hem over iets relatief onbelangrijks als Poster praat een indicatie dat het met zijn gezondheid naar verhouding goed gaat?

 

Groet, Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het gaat goed. kwa gezondheid. Z'n computer is helemaal stuk en hij had geen zin nog om nu een nieuwe aan te schaffen. Wellicht komt het nog.

We hadden kontakt naar aanleiding van die meneer die zei dat hij 2 jaar nieuwslezer was aan boord.

Zowel Tom als ik hebben niks meer van hem vernomen. Zo gaat dat als iemand ontmaskerd wordt.

Ik ga van de week Tom maar weer eens bellen.

 

Enfin, voor Cor, hier is deel 10 van de Gechiedenis van de Nerlandse popmuziek uit 1975. (4 dec 1975 )

Ik heb het in mono gedaan want anders ben ik zo'n lange tijd aan het uploaden.

 

Please login or register to see this link.

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, heel erg bedankt. Deze is toch anders dan die van 1984-07-05 1900-2000 Tom Mulder - Poster - Geschiedenis Vd Ned PopMuziek Deel 27. Beter gemaakt met een uitgebreider verhaal. Prachtig.  Ik ben jaren betrokken geweest bij het opbouwen van een lokale omroep. Het was echt pionieren met bijna geen financiële  middelen. Jaren bezig geweest om een muziekarchief met daarbij de nodige gegevens op te bouwen. Buiten mij om hebben ze tijdens een grote opruimwoede bijna al dat papieren werk in de container gegooid. Ik heb nog wat weten te redden, maar als je dat ziet gebeuren dan springen de tranen in je ogen. Groeten Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je complimenten Cor.
zowel Tom als ik hebben er destijds heel eg veel werk aan gehad. En onze baas, de programmaleider,  vond het geen enkel  probleem dat we er zoveel tijd aan werkten.
Maar we moesten ook al die mensen opsporen. Er was geen internet enz. Dus dat was als het bijvoorbeeld over de Haagse bandjes ging belde ik altijd echte Hagenees Ruud van Dulkenraad. Hij was in de jaren 60 en 70  hoofdredacteur van MuziekExpress.
En voor de rest ons eigen netwerk raadplegen. Een hele hoop bellen vaak ook s'avonds en via via kom je wel ergens.

Enfin, we zijn beide trots op het resultaat.

En zo ging dat dan, met de Stereo Nagra. ( foto ©Jelle Boonstra )

 

 

Tom Mulder & Juul.jpg

 

 

 

En in 2009 kreeg ik deze mail van de secretaresse van de radio baas:

 

 

Posterweg.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog netjes dat ze je nog even snel dit bericht stuurden. Wel kort dag zo die 6 Maart. Mooi verhaal Juul. De jongelui bij de radio tegenwoordig hebben de wereld voor hun neus. En het gaat nog niet snel genoeg. Toen ik vroeger nog radioprogramma's maakte bij de lokale omroep, was je toch wel een week bezig om je programma met wat items te vullen. Sommigen waren moeilijk te bereiken, waren bijna nooit thuis. En het bestuur maar klagen over de enorme telefoonkosten. En voor de rest, bladen kopen, boeken lezen of een goeie kennis die ergens verstand van had. Je wist niet beter en achteraf, toch een mooie tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan en Jaap Buijs. Prachtige mensen waren dat. Nog oude buren. Ik zie ze nog zitten aan hun bureau in een bovenkamer van hun ouderlijk huis in Volendam. Hun eerste boekinskantoor. De demonstratie in Den Haag op 18 April stond er aan te komen. Mede georganiseerd door Jan en Jaap. Daar moest ik natuurlijk bij zijn. Ik bij de buren aanbellen en mevrouw Buijs (de moeder van) deed open. Vroeg ik of Jan of Jaap nog thuis waren. Ja oor. Gaan moar nair boeve, je wete de weg. Prachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.