Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

vop golden hour tune

Featured Replies

Geplaatst

Brass Incorporated – At the sign of the Swinging Cymbal. De muziekkenner bij uitstek zal denken: fout, dat is toch van Bryan Fahey. Klopt helemaal want die componeerde het nummer maar deze versie werd in 1970 opgenomen door de Britse formatie Brass Incorporated en werd uitgebracht op het Pye platenlabel. Het was Kenny Page die het nummer op de Voice of Peace gebruikte als eindtune voor ‘The Golden Hour’ in 1988. Page had eerder ook al bij Radio Caroline gewerkt maar begon zijn loopbaan bij Radio Clyde in Schotland. In 2002 overleed hij op de leeftijd van 47 jaar.

https://filesender.surf.nl/?s=download&token=53cd6eb2-6b0a-405e-8773-bb26face95dc

Geplaatst
  • Auteur
Zojuist zei Omnivoor:

Werd ook op de BBC  gebruikt begin jaren 90 (Radio 1)

Beste Omnivoor (hoe je ook echt mag heten) Vanaf 1970 werd deze uitvoering gebruikt voor Pick of the Pops op de BBC

Geplaatst

Dat bedoelde ik HK, maar dat hoorde ik pas in 1992 (om precies te zijn) voor het eerst, en nu herinner me ik het programma/de naam van het programma ook weer. Bedankt voor de aanvulling.

Geplaatst
  • Auteur

Het was in de begin jaren zestig natuurlijk de uitvoering van Fahey die al gebruikt werd. De draadomroep was nog overheersend in huis totdat de eerste transistorradio rond 1963 intrede deed. Wij mochten alleen naar Pick of the Pops via de draadomroep zondagmiddag laat luisteren als we eerder die dag via de draadomroep en de BRT het Belcanto Concert hadden beluisterd. Muzikale opvoeding waarvan ik nooit verdriet heb gehad!

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.