Geplaatst 23 juli 20196 jr. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19790723-0657-0700-TomDeBree-WelkomInDeWereldDerWakkeren MiAmigo-19790723-0700-0800-JohanVermeer-OokGoeiemorgen MiAmigo-19790723-0800-0802-JohanVermeer-OokGoeiemorgen MiAmigo-19790723-1208-1300-JohanVermeer-LunchOpZee MiAmigo-19790723-1300-1343-JohanVermeer-LunchOpZee
Geplaatst 23 juli 20196 jr. Here is the full Tom De Bree hour from 0600-0700. http://www.mediafire.com/file/mkuoqn12raw35m6/19790723_0600-0700_TomDeBree.mp3/file
Geplaatst 23 juli 20196 jr. Dank Scotty. Zweet brak even bij mij uit want ik dacht toch echt zeker te weten dat er opnamen van hem waren. http://www.mediafire.com/file/mkuoqn12raw35m6/19790723_0600-0700_TomDeBree.mp3/file
Geplaatst 23 juli 20196 jr. Vermeermans deel 9 De tweede helft van Juli. Het waren eindelijk dagen dat het even rustig was na een paar dagen ruw weer. je werd er af en toe gek van. Door die enorme stroming aldaar lagen we vaak tweemaal daags dwars op de golven. Dan viel alles om je heen omver en moest je dus alles vasthouden. Maar het kon nog gekker. Kan me herinneren dat ik tijdens een middagprogramma ook nog een enorme trilling door het schip voelde met daarbij een onheilspellend knarsend geluid. Op zender sprak ik daar niet over en starte 'gewoon" een plaat in. Maar liep daarna toch meteen naar buiten om te kijken wat dit nu weer was. De kapitein (Hanna) kwam me al tegemoet: "don't worry.. nothing wrong" zei hij geruststellend. Wat bleek; het anker lag te "krabben" . Dit wordt veroorzaakt door de enorme krachten die op de ketting werken als je ook nog eens dwars ligt. Dan begint het anker namelijk te slepen c.q. wat te stuiteren. En dat laatste veroorzaakt het kabaal en de trillingen. Hanna zou in de loop van die middag het anker even op tillen ( want we schoven al aardig een stukje weg ) en gaan varen. Of dat allemaal gelukt is weet ik niet meer want de motor was regelmatig "in reparatie" door Hanna. Het was wel een moment dat ik weer dacht: Hoe moet dat in het najaar als we nu al midden in de zomer zo liggen te tollen en het anker het niet houdt.. Afijn. Rond de 22 ste kwamen dus Patrick en Tom De Bree aan boord. En we begonnen dus met nieuwsuitzendingen. En het was de dag van het eerste en laatste programma van Tom De Bree. Heb inmiddels begrepen dat hij vandaag de dag nog steeds radioactief is op zenders in Zeeland en west Vlaanderen ( www.radiotrefpunt.nl zie 21-07-1979 ).Hoe dan ook: De boot was nu wel een beetje vol aan het worden! Er was niet voldoende slaapruimte meer voor iedereen en dus moesten de slaapvertrekken gedeeld worden. Deze situatie zou nog ruim een dag duren. Daarna gingen Patrick, Tom de Bree en Daniel Bolen van boord. ( dacht ook Kees Borrel )Vanaf dat moment moesten we met z'n drieën ( Wim de Groot, Vermeer dus en Ben van Praag) de programmering vullen. En nu met nieuws erbij. Maar we waren ook weer eens een dag uit de lucht. Wederom technische problemen. Kom daar nog op terug. Het was het begin van mijn laatste week aan boord van de Magdalena... 23 juli 20196 jr. bewerkt door Louis
Geplaatst 23 juli 20196 jr. Heerlijk om weer je verhaal te lezen Louis ,misschien was het beter geweest om de Magdalena in de Theemsmonding te verankeren ???( wel minder sterk in vermogen), zowel de Mebo ( kortstondig in 1970 )als Jeanine zijn daar voor de kust in dit gedeelte op de Noordzee regelmatig van het anker geslagen , men had daarvan kunnen leren !!!Begreep later dat het ankersysteem van de Magdalena ook niet goed was. 23 juli 20196 jr. bewerkt door Revenge85
Geplaatst 23 juli 20196 jr. Zeker beter geweest om naast de Mv Mi Amigo te gaan liggen. Voor Vlaanderen had de ontvangst goed genoeg geweest.En ja...De anker ketting opening was niet gemaakt voor grote dikke anker kettingen. Dus een groot zwaar anker kon er niet eens aan vast gemaakt worden.Het is in september dan ook goed fout gegaan .Maar daar zal Ferry Eden ongetwijfeld in zijn boek over vertellen. Hij heeft immers een dagboek bijgehouden. Dus ik verwacht wel wat leuke details..
Geplaatst 23 juli 20196 jr. Ben op het ogenblik het boek van Hans Knot aan het lezen met de titel Mi Amigo.....een veel te snelle herstart. Gaat over de Magdalena periode. Leuk boek. Grt Rieni Lokerse
Geplaatst 23 juli 20196 jr. 19 uur geleden zei Louis Stuster: Wat bleek; het anker lag te "krabben" . Dit wordt veroorzaakt door de enorme krachten die op de ketting werken als je ook nog eens dwars ligt. Dan begint het anker namelijk te slepen c.q. wat te stuiteren. En dat laatste veroorzaakt het kabaal en de trillingen. Het is toch achteraf onvoorstelbaar dat dit project waar minimaal 2.5 miljoen in is geïnvesteerd, zo slecht is uitgevoerd. Ik begreep dat de ankers te licht waren, en de ankerkettingen te kort. Later kreeg de Magdalena deze wel op lengte, maar dan zat er weer geen anker bij. Les 1 bij een zeezender: anker en ketting. Dit is het lijfsbehoud en daar valt of staat het voortbestaan van een schip mee. Het kiezen van de ligplaats waar veel stroming staat is ook niet slim. De Magdalena is denk ik de ' kampioen ligplaats verplaatsen' onder de zeezenders geworden. Over Delmare werd altijd heel smalend gedaan, maar voor nog geen 20.000 gulden lag de Martina op zee. Daar ging ook veel mis, maar dat kun je verwachten. Van een organisatie waar geld zit, verwacht je dit niet. Ik vrees dat de druk van de financiers en platen maatschappijen te hoog is geweest. Schip en organisatie waren er nog niet klaar voor. Salut Leendert 24 juli 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 23 juli 20196 jr. 6 uur geleden zei Louis Stuster: Zeker beter geweest om naast de Mv Mi Amigo te gaan liggen Daar ben ik het helemaal mee eens. In het 'bos', het Knock Deep(ligplaats Mi Amigo en Ross Revenge) was het goed vertoeven. Behalve bij een oostenwind, want dan kon het enorm spoken.De heersende windrichting aan de Nederlandse en Belgische kust is zuid-west. Een oostenwind komt nog geen vijf procent per jaar voor. Radio Paradijs van Ben Bode maakte ook een verkeerde keuze voor een ligplaats. Vlak bij het REM eiland. Vanuit historische overwegingen, vertelde Ben. Grote fout achteraf. Aan boord had medewerker Nigel Harris nog aangedrongen om in het Knock Deep te gaan liggen. Ben besliste anders. Als, als... Paradijs voor de Engelse kust haar anker had uitgegooid, dat had het ongetwijfeld langer uitgezonden, dan die enkele test. Hadden degenen die aan de top van een organisatie stonden maar meer maritieme kennis gehad. Salut Leendert 23 juli 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 24 juli 20196 jr. daar valt eigenlijk niets aan toe te voegen.. jammer is het allemaal wel...:( . Wat paradijs betreft: ze wilden ook op FM gaan zitten.. Dan moet je toch voor de Nederlandse kust liggen..
Geplaatst 30 september 20196 jr. Op 23-7-2019 om 06:00 zei Vincent: MiAmigo-19790723-1300-1343-JohanVermeer-LunchOpZee Deze opname loopt door tot 14:00 uur, maar er is 17 minuten in verknipt, zodat er 43 minuten overblijft. Bovendien klopt de datum niet. Er wordt een verkeersvliegtuig uit Bangladesh gekaapt en die gaat naar Calcutta. Volgens Wikipedia vind dat plaats op 25 juli 1979. (https://en.wikipedia.org/wiki/1979_in_aviation#July) Hetzelfde geldt voor het 'uurtje' van 12:08-13:00, die is ook van 25 juli 1979
Geplaatst 30 september 20196 jr. 2 uur geleden zei Jan-Fre: Deze opname loopt door tot 14:00 uur, maar er is 17 minuten in verknipt, zodat er 43 minuten overblijft. Bovendien klopt de datum niet. Er wordt een verkeersvliegtuig uit Bangladesh gekaapt en die gaat naar Calcutta. Volgens Wikipedia vind dat plaats op 25 juli 1979. (https://en.wikipedia.org/wiki/1979_in_aviation#July) Hetzelfde geldt voor het 'uurtje' van 12:08-13:00, die is ook van 25 juli 1979 Klopt, 25 juli. Gecontroleerd met een middengolf opname. 30 september 20196 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.