Geplaatst 31 augustus 20196 jr. 14 uur geleden zei cdb: Ik weet niet of die VPRO medewerkers ons willen vertellen wat wij mooi of niet mooi moeten vinden. Dan denk ik, laat maar gaan. Toch hebben die VPRO medewerkers mooie radio en ook tv programma's gemaakt. Zuur of niet zuur. Tegenwoordig doen ze dat niet meer. Vroeger had je geen keuze en moest je in de avond luisteren naar de VPRO die vooral draaiden wat ze zelf wilden draaien, niet wat de luisteraar wilde horen. Maar goed, die tijden zijn gelukkig voorbij. En ze hebben zeker fantastische dingen gedaan, zonder de VPRO hadden we nooit Jiskefet gehad.
Geplaatst 1 september 20196 jr. Zo, we hebben er weer een emotionele dag opzitten. Het viel mij gisteren (31-08-2019) op, dat er heel veel mensen de manier van radiomaken van Radio Veronica (1960-1974) toch wel missen. Dan weer een plaatje van Deep Purple, een praatje en daarna weer verder met de Zangeres Zonder Naam. En in de middag en 's avonds de meer gerichte programma's. Ongelooflijk, maar toen werkte het gewoon. Ik lees hier dat sommigen vinden dat die of die zender beter weg kan. Dat de halve publieke omroep weg moet. Dat die weer beter is dan de ander etc. Nogmaals, ik begrijp het niet, dat geklaag en gemopper. Al komt er elke dag weer een nieuw station in de ether, kabel of internet, ze gaan hun gang maar. Bij commerciële omroepen zitten een paar directeuren die er alleen maar voor moeten zorgen dat de reclameblokken vol zitten en dat er winst gemaakt moet worden. Zij gebruiken daar wat poppetjes voor die zich strikt aan een streng format moeten houden. Wat dat betreft is de romantiek van het radiomaken totaal verdwenen. Het gaat om zaken doen, keiharde business. Mocht je zo'n station goed vinden, nou mooi toch. Maar als morgen blijkt dat vogeltjesdansmuziek 50 % meer luisteraars opleverd, moet je niet schrikken dat het strenge format zo weer wordt omgegooid of dat er meteen weer een nieuw vogeltjesdansmuziekstation in de lucht komt. Laat toch gaan. 1 september 20196 jr. bewerkt door cdb
Geplaatst 1 september 20196 jr. Auteur 4 uur geleden zei cdb: Bij commerciële omroepen zitten een paar directeuren die er alleen maar voor moeten zorgen dat de reclameblokken vol zitten en dat er winst gemaakt moet worden. Zij gebruiken daar wat poppetjes voor die zich strikt aan een streng format moeten houden. Wat dat betreft is de romantiek van het radiomaken totaal verdwenen. Het gaat om zaken doen, keiharde business. Precies zoals het b.v. in de jaren 60 en 70 bij de Amerikaanse radiostations ging en de radio was toen wel te pruimen, maar er is toch wel het een en ander ( niet ten goede ) veranderd, zowel hier in Nederland als de USA. 4 uur geleden zei cdb: moet je niet schrikken dat het strenge format zo weer wordt omgegooid Strenge formats mogen er zijn, maar er zijn te weinig (gevarieerde) formats in Nederland op FM. En zomaar van format in Nederland veranderen, kan niet zo makkelijk, als b.v. in de USA. 4 uur geleden zei cdb: Nogmaals, ik begrijp het niet, dat geklaag en gemopper. Dat doe je ook niet over andere aspecten in de (Nederlandse ) maatschappij?
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.