Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je eigen 'zeezendertje'

Featured Replies

Geplaatst

Momenteel zijn op Marktplaats (ik ben niet de verkoper) kleine am-zendertjes te koop. Hiermee kun je zelf op een eenvoudige manier een middengolfsignaal naar je radio sturen. Met de kleine schakelaartjes kun je eenvoudig de frequentie regelen, je krijgt er een tabel bij voor de juiste instelling. Voor input van het geluid kun je bijvoorbeeld een laptop aansluiten.

Zo beluister ik de oude programma's van Mi Amigo weer op de vertrouwde 259 meter (of naar keuze de 192, 319 meter enz.). Het vermogen van het zendertje is net voldoende om in je huis en stukje tuin goede ontvangst te hebben. En al is dit in principe illegaal (ja, ja, inbrekers worden nauwelijks gepakt maar op vrije radio staan enorme boetes), je hoeft door het geringe bereik niet zo snel bang te zijn dat de Radiocontroledienst op je stoep staat.

Het zendertje geeft een mooi helder geluid (natuurlijk afhankelijk van je input) en heeft een stabiel signaal. Het enige waar je wel om moet denken is een goed gestabiliseerde voeding, anders krijg je een brom. Ik heb hem zelf aangesloten op een 12 volt startbatterij voor de auto, dat werkt prima.  

am-zendertje.jpg

Geplaatst

Zou mooi zijn voor achter in de auto, 3 zendertjes en 3x een dag radio op oude ipods. Voorin een Philips buizen auto radio en het is leuk op oldtimer shows. 

• 3 weeks later...
Geplaatst

Heb al heel lang een Linex Fm stereo zendertje. Iets kleiner dan een pakje sigaretten. Sluit het aan op mijn pc, en ontvang vervolgens in bv de tuin of achterstraat. Lekker in  de zon luisteren via een goeie radio naar mijn/onze favoriete muziek. Is eigenlijk bedoeld voor in de auto, maar werk zo ook prima. Speel muziek af in de beste kwaliteit, zelfs hoge mp3 bestanden,  zonder verdere toeters (processors) of bellen(Limiter etc). Echt waar, het klinkt geweldig. Puur natuur. Prachtig. Klinkt beter dan een gemiddeld radiostation met al hun prosessors/dynamiekvernietigers. Echt, ik draai ook de mooiste jazzmuziek (vol dynamiek), en het wordt prachtig uitgezonden.

bewerkt door cdb

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.