Geplaatst 13 januari 20205 jr. 14-1-1976 ... Precies 44 jaar geleden logeerde ik bij Joop Verhoof en Mi Amigo vrienden in Playa d'Aro om Kerst en Oud en Nieuw te vieren. Het was dacht ik op nieuwjaarsdag, tijdens een luie zondagmiddag op de berg Mas Nou rond het zwembad van Stan en Michelle Haag, toen - na een paar drankjes - om de een of andere vergeten reden Stan de naam 'Amalia' liet vallen, wat op dat moment nogal grappig absurd, camp en ouderwets klonk. Iedereen moest lachen. Stan, hilarisch, spits en geestig als altijd, ging door en rijmde ter plekke een bizarre tekst, zong die op een hoempa-achtige carnavals melodie en zei: "Carnaval..???" Iedereen zag meteen het potentieel voor een carnavalshit van 'de Mi Amigo Boys', het jaar daarvoor was immers ook al een poging gedaan. De rest van die middag werd gevuld met nog meer baco's en de plannen werden met de minuut wilder: 'platendeal was geen probleem', 'Mi Amigo zou het ieder uur pluggen' en ik zou 'grote artikelen schrijven in Muziek Expres en het Veronica blad'. "Het zou een enorme hit worden", dat wisten we zeker! (... wat alcohol doet met normaal weldenkende mensen ... ) Snel werd per telefoon een muziek-backing-track geregeld bij een producer uit Sylvain Tack's muzieknetwerk en daags later arriveerde er een tape per luchtpost. Bokkebroek stelde een tapedeck en wat microfoons op in een van de radiostudio's en na het diner in Playa en een paar oppeppende drankjes bij Marion en Henk in hun Amsterdamse Gringo bar togen we met z'n allen naar boven. De studio (ik dacht die in Bert's Mas Nou villa) had slechts 4-sporen, dus hebben we talloze versies gezongen, want het moest in één take meteen goed zijn. De sessie was een totale puinhoop, maar wat hebben we gelachen. Met veel bier alvast een beetje op carnaval vooruitlopen zeg maar, want de juiste sfeer moest doorklinken, daar was iedereen het over eens. Alle aanwezige Mi Amigo Boys, aangevuld met mijzelf, zongen tot diep in de nacht de longen uit het lijf, totdat iedereen zo dronken en/of moe was dat er geen bruikbare takes meer konden worden opgenomen. De volgende dag (sorry: middag) kozen we de beste take. Meteen voor het eerst gedraaid tijdens het tapen van 'School's Out', de middagshow van Bert Bennett en Peter van Dam. Het sfeertje van de avond ervoor nog duidelijk hoorbaar: Bert, Peter en ik met een flinke kater en te weinig slaap in de studio, maar ach, we waren jong en konden 't hebben. Bovendien: de show must go on. 2 weken later vond de cassette van die show op de gebruikelijke wonderbaarlijke wijze zijn weg naar de Mi Amigo en nam ik de 259 m AM-aircheck op. Dit is die opname: (lees hieronder verder...) Nu, 44 jaar later, klinkt het ineens weer grappig, maar om een heel andere reden: de jonge Nederlandse kroonprinses, onze toekomstige koningin, heeft diezelfde statige, ouderwetse, camp-klinkende naam: Amalia. Alleen als je uit een honderden jaren oud koninklijk geslacht komt, heeft zoiets een eigen logica. En ineens vraag ik me af: zou dit nummer ooit opnieuw - in die nieuwe context - ergens opduiken? De single is tenslotte nog steeds beschikbaar via iTunes, Amazon, staat ook op Spotify en zelfs op YouTube. Misschien iets voor koninginnedag, ergens ver in de toekomst...Lion Keezer, 14-1-2020 13 januari 20205 jr. bewerkt door iBookRadioShips link werkte niet
Geplaatst 13 januari 20205 jr. Auteur sorry, nu wel 13 januari 20205 jr. bewerkt door iBookRadioShips
Geplaatst 13 januari 20205 jr. 3 uur geleden zei iBookRadioShips: sorry, nu wel Heb ik er geliijk effe een MP3 van gemaakt https://pixeldrain.com/u/X9nYpwbx
Geplaatst 19 januari 20205 jr. Op 13-1-2020 om 09:03 zei iBookRadioShips: Leuk, mijn foto van 9-6-1977, de verjaardag van Maurice Bokkebroek. "2 touristes" zijn naast Stan zijn dochter en daarnaast een vriendin van haar.
Geplaatst 6 juli 20205 jr. Whow wat geweldig om dit platform nu te ontdekken. In 1976 werkte ik als reisleider voor Neckermann in Playa de Aro. Daar leerde ik ook mijn huidige vrouw kennen in 1976. Zij werkte toen in het restaurant Amsterdam. De dochter van de eigenaar had een bar. De Gringo bar waar's avonds de DJ's kwamen van radio Mi Amigo. Via hen mocht ik ook de studio bezoeken en ben zelfs geïnterviewd. Bij mijn afscheid aan het eind van het zomerseizoen kreeg ik een cassettebandje met allemaal opgenomen nummers. Heb ik nog steeds. Na terugkeer in Nederland zelfs nog Marion bezocht. Ook nog eens Joop Verhoef (R.I.P.) bezocht in Enschede als Tukkers onder elkaar. Beroemd was ook de zogenaamde "Buffaloclub". In de Gringo bar moest je dan alle drankjes drinken met je linkerhand. Deed je dat niet dan riep iemand "Buffalo"en dat betekende een rondje. Genomen in Playa de Aro in 1976
Geplaatst 8 juli 20205 jr. Alsjeblieft, Douwe, Download link https://we.tl/t-FST4deNo1n 1 item Radio Mi Amigo International - Herinnering aan Mi Amigo, Playa d'Aro 1976 - AMALIA.mp3 30.8 MB mvg Jan
Geplaatst 8 juli 20205 jr. Dit programma werd uitgezonden tijdens de laatste week dat Bert Bennett werkzaam was voor Radio Mi Amigo.
Geplaatst 8 juli 20205 jr. 1 uur geleden zei Bart Van Peer: Dit programma werd uitgezonden tijdens de laatste week dat Bert Bennett werkzaam was voor Radio Mi Amigo. Dus de week voor 18-1-1976 Bart. Klopt ook met de drive inn show spot voor 17 januari. Als ik me goed herinner was School's Out toen alleen op woensdag dus dateer ik hem op 14-1-1976 hetgeen Lion Keezer misschien niet geheel toevallig ook schrijft. 7 uur geleden zei jan227: Alsjeblieft, Douwe, Download link https://we.tl/t-FST4deNo1n 1 item Radio Mi Amigo International - Herinnering aan Mi Amigo, Playa d'Aro 1976 - AMALIA.mp3 30.8 MB mvg Jan Dank Jan! 8 juli 20205 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.