January 25Jan 25 Op 15-1-2025 om 13:07 zei radio tpot: https://pixeldra.in/u/TtWEQg4h Dit komt uit ergens uit eind 83., opname is gemaakt in Assen. Theo Ik hoor Sade met smooth operator plaatje uit 84
January 28Jan 28 Je hebt tegenwoordig niks meer aan de orbans van toen. Vroeger moduleerde je op de eindtrap, dat werkte perfect met de Orban en de versterker die er achter stond. De moderne zenders van nu reageren daar niet lekker op. softwarematige processing is het van nu, bijvoorbeeld breakaway en stereotool met een speciale setting voor de middengolf dat laatste gebruik ik sinds enige tijd, dat gaat prima met de pwm zender die ik gebruik.
January 29Jan 29 Author Bij Caroline op 648 werkt de digitale Optimod 9200 trouwens uitstekend tegenwoordig.
January 29Jan 29 Ja dat klopt er staat daar dan ook geen moderne middengolf zender met een pwm. Als ik het wel heb staat daar de oude 828 die in de Heinenoord stond.
January 31Jan 31 Ik zie het verschil niet zo waarom een Orban hier niet zo goed mee kan werken en een software processing wel. Theo
February 28Feb 28 Author Wat is dit dan weer. Tegenwoordig heet Radio Monique, Radio Monique International maar willen ze nu de naam weer hervormen naar Radio Monique 963? https://www.cvdm.nl/besluiten/toestemming-radio-monique-963-2/ Ik snap die 963 aanduiding niet zo dan. Wat is het verschil? Overigens nog steeds geen signaal terug op 1332 AM...
Wednesday at 10:22 AM4 days Author Vanaf 2 april veranderingen bij Monique. Weet alleen niet wat dit concreet gaat inhouden voor luisteraars. Heel gewichtig stukje trouwens...:Belangrijke Mededeling:De Toekomst van Radio Monique InternationaalEen historische stap voor onze zender!Na een lange periode van intensieve voorbereidingen en overleg is het eindelijk zover: op 2 april 2025 wordt de stichting Radio Monique Internationaal officieel opgericht. Dit markeert een cruciale mijlpaal in onze geschiedenis en legt de basis voor een stabiele en veelbelovende toekomst.Wat betekent dit voor Radio Monique Internationaal?Met deze stichting kunnen we onze liefde voor radio en muziek blijven koesteren, terwijl we de organisatie op een solide fundament bouwen. Dit zorgt ervoor dat we:- De continuïteit van de zender waarborgen- De infrastructuur beter kunnen onderhouden- Nieuwe groeikansen kunnen benutten- Nog meer tijd en energie kunnen steken in wat we het liefste doen: jullie voorzien van de beste muziek en radio-ervaring!Waarom deze stap?Er is veel gespeculeerd over de toekomst van Radio Monique Internationaal. We willen daarom duidelijk maken dat deze oprichting zorgvuldig is voorbereid en volledig aansluit bij onze visie: een sterk en onafhankelijk Radio Monique Internationaal, nu en in de toekomst.Hoe blijf je op de hoogte?- We houden jullie op de hoogte via onze website en andere kanalen. Zo ben je altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen!Belangrijk: Verdere vragen over de oprichting worden niet beantwoord.Dank voor jullie steun, betrokkenheid en trouwe luisteraarschap. Samen bouwen we verder aan de toekomst van Radio Monique Internationaal!Blijf luisteren, blijf genieten!Met muzikale groet,Bestuur Radio Monique Internationaal Edited Wednesday at 10:23 AM4 days by radiofreak31
Wednesday at 10:45 AM4 days Verdere vragen worden niet beantwoord 😄Wel verstandig om het in een stichting onder te brengen, dan hangt het niet van een persoon af of het radio station blijft of doorgaat.Theo Edited Wednesday at 10:57 AM4 days by radio tpot
Wednesday at 09:44 PM3 days Author Het is met name in Belgische handen. Hoor er enkel Belgen als ik wel eens luister. Het heeft dan ook niets meer met Monique te maken van hoe het is opgericht en de latere voortzetting op LPAM toen het er nog een beetje op leek. Ze willen een beetje teveel een zender van deze tijd spelen en ook de nostalgie niet vergeten. Hinken op 2 gedachten lijkt me nooit geen wijsheid. Keuzes maken! Mocht je voor de nostalgie gaan richt je de zender helemaal in als toen, als je ook muziek van nu wil draaien zou ik gewoon de naam veranderen. Ook de lange afwezigheid op AM, daar krijg ik de indruk van dat ze het allemaal wel best vinden zo. Maar zeg dat dan maar poch niet steeds met die AM zender die al een halfjaar uit de lucht is zowat. Ze hebben natuurlijk geen muntjes om een nieuwe zender aan te schaffen, maar dat zullen ze niet zo zeggen natuurlijk. En als er dan een signaal staat op 1332 klinkt het ook nog eens voor geen meter. Dus hopelijk met deze nieuwe statuten dat het dan eindelijk eens een beetje knap gaat klinken, als het ooit weer terug komt op AM. Edited Wednesday at 09:46 PM3 days by radiofreak31
Thursday at 08:32 AM3 days Buitenlanders kunnen geen vergunning aanvragen voor een LPAM frequentie.Een stichting wel, maar dan moet de huidige eigenaar van 1332 dit overdragen.En waar de mensen van het kortegolf gebeuren in dit verhaal nu blijven?Theo