Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Dit blijft voor mij (Walter) een bijzondere uitzending. Al 35 jaar hebben Jan Parent (Jan Veldtkamp) en ik hierover contact.

Wat kon er misgaan? Heel veel Kerstkaarten/post, goed eten aan boord en een geweldige sfeer.

Alleen, Maarten de Jong had gehoopt er voor de Kerst er vanaf worden gehaald (opende met You were My friend) en in de middag ging het totaal mis.

Rond een uur of 2 draaide de wind van ZW 8 naar NW 11. De Ross ging als en malle te keer, om maar niet te spreken over de zendmast met een lengte van bijna 90 meter. 

De golven sloegen tegen de ramen aan en met de verrotte rubbers hierin kwam dit in de studio.

Terwijl ik in mijn programma zat was Jan aan het dweilen. Geen houden aan.

Zo erg hadden we het nog nooit meegemaakt.

 

We wilden de achterban aan land niet ongerust maken, dus we hadden het er niet over op de radio.

 

Rond 5 uur kregen we problemen met de Isolator aan dek. Die stond enorm te vonken vanwege de overslaande vonken.

Na een schoonmaaksessie kwamen 10 minuten later weer terug in de lucht.

Helaas, het duurde nog maar 20 minuten. 

De zender technicus onderbrak de de uitzending en het duurde 24 uur voordat de schade was hersteld.

De nacht was er een van angst en vrees dat we zouden kapseizen.

 

Maar ja, Sold as a Rock. 

Dan ben je toch blij dat je op de Ross zat destijds...

 

Walter

Geplaatst
7 uur geleden zei Walter:

We wilden de achterban aan land niet ongerust maken, dus we hadden het er niet over op de radio.

 

Ik luisterde die middag naar Caroline op 558 en John Ford had zijn show, iets voor 17.00 uur kwam hij met de mededeling dat ze uit de lucht moesten vanwege de zeer slechte weersomstandigheden.

 

7 uur geleden zei Walter:

De zender technicus onderbrak de de uitzending en het duurde 24 uur voordat de schade was hersteld.

 

Radio Caroline was die volgende ochtend gewoon weer in de lucht, vanaf een nog steeds woelige Noordzee.

 

Om 16.00 uur die middag was het weer beter geworden en ging Caroline uit de lucht, zodat er aan de antenne gewerkt kon worden en halverwege de avond waren zowel de 558 als 963 weer terug in de lucht.

Geplaatst
1 minuut geleden zei Albatrosstudio:

2523. Caroline 558 Boxingday with Peter Philips 26‑12‑85 10.30‑12.10h                 98’

 

Programma schema die periode:

 

 6.00       Nick Richards

10.00     Peter Philips

14.00     John Ford

18.00     Fergie mcNeil

22.00     Tom Anderson

  2.00     Andy Johnson

 

Nieuws door Graham Vega

Geplaatst
  • Populair bericht

Nadat we uit de lucht waren gegaan was het zitten en bidden. De machinist liep met de bijbel door de gang.

Dat zei al genoeg...

 

Later op de avond kwamen de antenne-feeders uit de mast naar beneden.

Aan boord zaten toen 2 matrozen en die zijn zijn in de vroege ochtend nog de zendmast ingekomen om 1 feeder halverwege de mast op te hangen.

Hierdoor kon Caroline de volgende dag weer in de lucht komen.

 

Later die dag, de storm was gaan liggen, was het voor die jongens een klim van 90 meter om alles weer te bevestigen.

Achteraf gekkenwerk, maar we hadden iets over voor de radio...

 

Walter

 

 

Geplaatst
31 minuten geleden zei Hans Hulswit:

 Bij de laatste drie bestanden krijg ik de melding "netwerkfout".

 

Blijven proberen, er is niets met de links aan de hand

Omni ;) 

Geplaatst
Op 26-12-2020 om 22:18 zei Walter:

Nadat we uit de lucht waren gegaan was het zitten en bidden. De machinist liep met de bijbel door de gang.

Dat zei al genoeg...

 

Later op de avond kwamen de antenne-feeders uit de mast naar beneden.

Aan boord zaten toen 2 matrozen en die zijn zijn in de vroege ochtend nog de zendmast ingekomen om 1 feeder halverwege de mast op te hangen.

Hierdoor kon Caroline de volgende dag weer in de lucht komen.

 

Later die dag, de storm was gaan liggen, was het voor die jongens een klim van 90 meter om alles weer te bevestigen.

Achteraf gekkenwerk, maar we hadden iets over voor de radio...

 

Walter

 

 

Walter, bedankt voor het delen van je belevenis aan boord, je mag nog veel meer vertellen!

Geplaatst
  • Populair bericht

Hoi Andre,

 

Die storm was inderdaad heftig. Nog vervelender was al datgene wat er op volgde.

 

Na een paar dagen kwam onze tender Windy. Maarten de jong (Paul Lek) kon er eindelijk vanaf en Wim de Valk (Wim Vriezen) kwam aan boord.

Leen, wist te vertellen dat dit voorlopig onze laatste bevoorrading zou zijn. Hij en Fred (Bolland) gingen op wintersport. 

Geen zorgen, er is genoeg aan boord.

Niet dus.

De bevoorrading begin december was heeeeel  veeeel, maar we zaten met heeeeel veeeel mensen aan boord.

Niet de gebruikelijke 12, maar 16 man.

En die eten en drinken ook de hele dag.

Het ging nog een paar dagen goed.

 

Na de storm zagen we dat er een enorme draai in de ankerketting zat. Die kon elk moment breken.

Met al die mensen aan boord waren we snel door het voedsel en drinken heen.

Er was gewoon helemaal niets meer (!)

Uiteindelijk hebben we het koelwater van de scheepsmotor afgetapt en in een jerrycan wat zuiveringstabletten erin gegooid. Daar werd een soort van soep van gemaakt.

Een week later later was de CV aan de beurt...

 

Dit heeft ruim 2 weken geduurd. Geen eten en drinken. laat staan nieuwe platen/bandjes aan boord. Men was op vakantie en er was toch genoeg aan boord?

Voor mij stond toen al vast dat dit mijn laatste boordperode zou zijn.

Ik zag de boel afglijden en het was niet meer het schip waar ik een jaar geleden op was aangekomen. Tot die tijd moesten we het uitzingen. 

Gek genoeg is, je hoort hierover niets in de programma's(deze zal Vincent vandaag of morgen wel online zetten).

De eerste weken van januari 1986 zaten we er zwaar doorheen. 

Rond 20 Januari kwam eindelijk (tijdens een WK 9) de tender.

Anderhalve week later brak de ankerketting...

 

2 jaar later zat ik weer op de Ross.

 

Walter

 

 

 

 

 

 

 

Geplaatst
1 uur geleden zei Walter:

Hoi Andre,

 

Die storm was inderdaad heftig. Nog vervelender was al datgene wat er op volgde.

 

Na een paar dagen kwam onze tender Windy. Maarten de jong (Paul Lek) kon er eindelijk vanaf en Wim de Valk (Wim Vriezen) kwam aan boord.

Leen, wist te vertellen dat dit voorlopig onze laatste bevoorrading zou zijn. Hij en Fred (Bolland) gingen op wintersport. 

Geen zorgen, er is genoeg aan boord.

Niet dus.

De bevoorrading begin december was heeeeel  veeeel, maar we zaten met heeeeel veeeel mensen aan boord.

Niet de gebruikelijke 12, maar 16 man.

En die eten en drinken ook de hele dag.

Het ging nog een paar dagen goed.

 

Na de storm zagen we dat er een enorme draai in de ankerketting zat. Die kon elk moment breken.

Met al die mensen aan boord waren we snel door het voedsel en drinken heen.

Er was gewoon helemaal niets meer (!)

Uiteindelijk hebben we het koelwater van de scheepsmotor afgetapt en in een jerrycan wat zuiveringstabletten erin gegooid. Daar werd een soort van soep van gemaakt.

Een week later later was de CV aan de beurt...

 

Dit heeft ruim 2 weken geduurd. Geen eten en drinken. laat staan nieuwe platen/bandjes aan boord. Men was op vakantie en er was toch genoeg aan boord?

Voor mij stond toen al vast dat dit mijn laatste boordperode zou zijn.

Ik zag de boel afglijden en het was niet meer het schip waar ik een jaar geleden op was aangekomen. Tot die tijd moesten we het uitzingen. 

Gek genoeg is, je hoort hierover niets in de programma's(deze zal Vincent vandaag of morgen wel online zetten).

De eerste weken van januari 1986 zaten we er zwaar doorheen. 

Rond 20 Januari kwam eindelijk (tijdens een WK 9) de tender.

Anderhalve week later brak de ankerketting...

 

2 jaar later zat ik weer op de Ross.

 

Walter

 

 

 

 

 

 

 

Ik realiseer me nu pas dat ik je min of meer heb afgelost.

Ik ging eind februari begin maart 1986 voor het eerst aan boord...

bewerkt door Harm ten Brink

Geplaatst
15 uur geleden zei Harm ten Brink:

Ik realiseer me nu pas dat ik je min of meer heb afgelost.

Ik ging eind februari begin maart 1986 voor het eerst aan boord...

 

Klopt. 2 maart hoorde ik je voor de eerste keer.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.